Är ni riktiga mc-knuttar?

Money skrev:
2560975 va fan e ditt problem? har du svårt att läsa d j skriver eller, får annars så får ja skriva precis hur fan j vill!

märks verkligen väldigt fort vilka som ligger på dagis nivå här!
håll dig till ämnet eller skriv inte alls.

You go girl!!! *fnizzar*

För att anknyta till ämnet... Tja, jag kan nog tänka mig att köra vadfan som helst egentligen. En hoj är en hoj är en hoj... Det går ju fint att köra om folk även med min traktor.

Joförfan.. har ju tom en såndär väst..

Fast.. den är tillverkad av nå konstmaterial och från blåkläder.. Men den är varm och go när man ska vara ute i höstrusket :D

Money skrev:
2560954 hehe okej, så du menar att j måste äta upp mig och bli fet för att hålla mig kvar på hojjen? j e bara 162 o väger 53 kg så j lär ju ha svårt att sitta kvar! :D
du får helt enkelt hitta dig en flickvän som sitter därbak o kramar dig så blir ni lite tyngre! :tuttar :tummenupp

ps. vem fan bryr sig om stavningen!!! d skriver lunarstorm hit o dit men dom uppför sig värre än småbarn sjlva! :rolleyes:

Hehe hmm då väger vi ca 126 kg tillsamman, nästan så vi kan kalla oss knutte då va? :D

Flickvän, Hmm orkar inte leta vill du hoppa på bak på en gång? :tungan

Mr.PB skrev:
2560993 knuttar= gamla gubbar som inte kan köra och inte vet någe om hojjen tar ut den lite då o då o kör en sväng...
Sportis= ja då jävlar då kör man riktigt ordentligt=)
Jag tillhör nog den senare kategorin men jag är även lite intresserad av cross o sånt, men Touring:galen ne fy fasen skulle aldrig ens tänka tanken...
När du tröttnat på att skrapa knäpuckarna i rondellen så är det dags
att upptäcka att världen är så stor, så stor:D

Money skrev:
2561093 för mig är en knutte nån som kör harley och ser ut som värsta glidaren. jag tror dom fortf. finns fast klädvalet/modet har ändrats. här i malmö så brukar en hel karavan me knuttar samlas en gång om året och köra runt. roligt att se dem, och d e riktiga glidare! :D
ville bara veta om folk här kunde tänka sig köra/äga annat än sporthojjar. :)

Harleyåkare med fransar och väst kallar jag för "bajker". Det är dom som svänger sig med "hojbröder" och liknande.

En knutte är i min värld något helt annat. Även om knuttekulturen inte finns i samma bemärkelse idag finns det dock en stilriktning som lånar många attribut från den "gamla" knuttekulturen.

PS Jag förstår precis vad du skriver. Låt gnällgubbarna vara. Dom har inget bättre för sig.

PS igen: Bilden är alltså Marlon Brando från filmen "The Wild One" (Vild Ungdom) från 1953. Observera att det är en Triumph han poserar med...:D

Bifogat

• knutte.JPG
    knutte.JPG
    43.9 KB · Visningar: 58
Last edited:
Charlyze skrev:
2561828 Harleyåkare med fransar och töntväst kallar jag för "bajker". Det är dom som svänger sig med "hojbröder" och liknande.

En knutte är i min värld något helt annat. Även om knuttekulturen inte finns i samma bemärkelse idag finns det dock en stilriktning som lånar många attribut från den "gamla" knuttekulturen.

PS Jag förstår precis vad du skriver. Låt gnällgubbarna vara. Dom har inget bättre för sig.

visst ja vet va du menar me knuttar!! som bilden visar dom åkte gammeltrajja o bsa och norton... dom hade skinn jacka o i bästa fall en vega smäck på skallen!! :D

Charlyze skrev:
2557213 Kombinerar det bästa av två världar. Knuttestil, rockabilly och uppvik är det som regerar när jag är ute tillsammans med min gammelhoj. Men när det gäller att köra motorcykel på riktigt är det något mer modernt och potent som är roligast. Och hade jag ett stooort garage skulle där stå en rolig jänkebil också! :yoparty

helt rätt :yoparty

Lundberg skrev:
2561663 Hehe hmm då väger vi ca 126 kg tillsamman, nästan så vi kan kalla oss knutte då va? :D

Flickvän, Hmm orkar inte leta vill du hoppa på bak på en gång? :tungan

såklart! eftersom ja inte har nån egen att köra får ja nöja mig me att åka så länge! :tummenupp

Money skrev:
2561925 såklart! eftersom ja inte har nån egen att köra får ja nöja mig me att åka så länge! :tummenupp

*ler* säg bara till när, var ute 4 timmar idag (alldeles själv *snyft*)

EDIT: Hoppade in på din profil efter jag hade skrivit, du är ju en goding ju! :tummenupp

Last edited:
Dawg skrev:
2560058 Ord från språkfascist:
"De" och "dem" är de två enda korrekta sätten att benämna tredje person i plural bestämd/obestämd form, punkt.
Bestämd/obestämd form ??

Språkskolan informerar:
Personliga pronomen i subjekt- och objektform är det.

De gav språklektioner till dem.

Objektet i den här satsen är "dem". Eller för att förtydliga: Objektet i den här satsen är de som fick språklektionen.

Lundberg skrev:
2561963 *ler* säg bara till när, var ute 4 timmar idag (alldeles själv *snyft*)

EDIT: Hoppade in på din profil efter jag hade skrivit, du är ju en goding ju! :tummenupp

hahaha tack......jadu, kan du vänta tills d blir lite varmare, ja kommer frysa ihjäl nu när d e så kallt. :D
väldigt frusen av mig! :D

Jag är en "sporthojskille",, har aldrig varit mycke för glidare och fransar. ibland hör man att de mullrar satan utanför fönstret och då springer man fort dit o hoppas att det är nån grym vtwin typ sp1 eller ducce som bränner förbi men när man upptäcker en glidare blir de bara. fy fan o sen gå där ifrån..
dock respekterar jag klart intresset för alla hojar som folk har. även om inte jag har det.

men ska jag tänka knutte tänker jag mer på en gubbe 40+ som äntligen får leva ut sin barndomsdröm att skaffa hoj, som då oftast blir en kromsläde.

kul för dom men inget för mig

Charlyze skrev:
2561828 Harleyåkare med fransar och töntväst kallar jag för "bajker". Det är dom som svänger sig med "hojbröder" och liknande.

PS igen: Bilden är alltså Marlon Brando från filmen "The Wild One" (Vild Ungdom) från 1953. Observera att det är en Triumph han poserar med...:D
Håller med dig i distinktionen mellan knutte och biker. Men uttrycket hojbroder är oerhört mer frekvent använt här på SH än bland bikers.

EDIT: Visst är det en Traja. En blå Thunderbird 1952 för att vara exakt.

Last edited:
En riktig knutte är en som kör hoj jämt oavsett väder...så de så...o då spelar de ingen roll vad man åker på....tycker iaf jag

:fakta

sture-riktigknutte.gif

Teo skrev:
2558395 Vad är det som händer på det här forumet? har svidi börjat sammarbeta med LunARstoRm och försöker blanda ihop inläggen lite diskret så vi inte ska märka ihopslagningen?:va

Man undrar ju!

don_tomazo skrev:
2562482 Man undrar ju!

ja visst gör man!

va tycker du om citysurf då, don_tomazo!?:rolleyes:

Tillbaks till topic ;)

Enligt mitt tycke, notera _tycke_, så anser jag att en knutte är en gedigen hojåkare, där det är en livsstil.. En knutte gillar allt som har med hojj o göra, behöver varken åka harley, rejs eller touring utan kan åka vad som helst..
Är ofta inläst i hojfrågor och engagerad i dessa..
Se omslaget på Kenneth & the knutters album Vi kom, vi såg, vi stegrade.
Det är knuttar :)

Edit: http://www.knutters.com/pics/vikom.gif

//Andreas

Last edited:
Back