Är ni riktiga mc-knuttar?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ocke skrev:
2560781 Ni får kalla mig vad ni vill för jag hör inget iallafall när jag åker om er!
En tvättäkta knutte tror jag inte finns längre, det är något vi får läsa om i
historieböckerna! Tycker sporthojsfanatiker är ett bra ord.
När det försa man tänker på när man vaknar på julafton är hur bågen mår
är man fanatiker, annars är man bara sporthojsåkare!

Men vi måste ju isf hitta ett kort ord. Jag använder inte heller ordet "knutte", Men det är kort och rappt och jag tycker faktiskt det idag är lite töntcoolt. :yoparty
Precis som jag tycker det är coolt om ngn med en turbovärsting kallar sin hoj för (det likaledes föråldrade 40-talistuttrycket) "knarr".

Sporthojsfanatiker är ju målande men alldeles för långt för min smak.
...plus att jag inte har ngn sporthoj :näsblod
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
valmers skrev:
2560495 Nej, men hur svårt kan det vara att skilja på de och dem?

lika svårt som att j inte orkar tänka på skillnaden mellan de och dem. lika svårt som att j inte orkar skriva JAG eller DOM......tydligen har du inget bättre för dig än att rätta andras skriv fel!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Money skrev:
2560909 lika svårt som att j inte orkar tänka på skillnaden mellan de och dem. lika svårt som att j inte orkar skriva JAG eller DOM......tydligen har du inget bättre för dig än att rätta andras skriv fel!
Du menar skrivfel.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Money skrev:
2560909 lika svårt som att j inte orkar tänka på skillnaden mellan de och dem. lika svårt som att j inte orkar skriva JAG eller DOM......tydligen har du inget bättre för dig än att rätta andras skriv fel!
När du bara skriver ett "j" mitt i en mening, menar du "jag" då? Jag har aldrig sett någon bara skriva ett ensamt j förut, så jag är lite osäker.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
valmers skrev:
2560920 Du menar skrivfel.

:klappar

KalleNorton skrev:
2560922 När du bara skriver ett "j" mitt i en mening, menar du "jag" då? Jag har aldrig sett någon bara skriva ett ensamt j förut, så jag är lite osäker.


japp, j som i ja som i jag.....eller cs som i ses.....eller d som i de som i det! :tummenupp

kallas skriv slang, det är för dem som skriver mycket mess eller msn.ar. men d finns visst vissa typer här som tydligen behöver en ordbok för att förstå d man skriver. :D
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Money skrev:
2560930 :klappar




japp, j som i ja som i jag.....eller cs som i ses.....eller d som i de som i det! :tummenupp

kallas skriv slang, det är för dem som skriver mycket mess eller msn.ar. men d finns visst vissa typer här som tydligen behöver en ordbok för att förstå d man skriver. :D
Fast särskrivning är näppeligen slang.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Lundberg skrev:
2560729 Hmm du missade den andra gruppen! Såna som jag! Som är för tunn för att hänga kvar på en sporthoj efter 200 :arsele

Inte magens fel här inte tvärtom den skulle kanske ha behövst som sänke! :huvet

I övrigt gillar jag allt som kan ta mig från ointresserad till exstas på max 3 sek!

(och ja jag kan inte stava)

//Lundberg


hehe okej, så du menar att j måste äta upp mig och bli fet för att hålla mig kvar på hojjen? j e bara 162 o väger 53 kg så j lär ju ha svårt att sitta kvar! :D
du får helt enkelt hitta dig en flickvän som sitter därbak o kramar dig så blir ni lite tyngre! :tuttar :tummenupp


ps. vem fan bryr sig om stavningen!!! d skriver lunarstorm hit o dit men dom uppför sig värre än småbarn sjlva! :rolleyes:
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ocke skrev:
2560781En tvättäkta knutte tror jag inte finns längre, det är något vi får läsa om i
historieböckerna!
True that.

Finns inte många "knuttar" idag enligt mig, dom flesta här klassar jag som hojåkare, oavsett vad dom kör för något. :)

(Japp, JAG gör iallafall inte skillnad på hojåkare & hojåkare, bara för dom inte delar mitt val av MC.
Sånt är bara Lunarstorm-löjligt. :sissy)



Hare gott, alla hojåkare.
 
Last edited:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Money skrev:
2560930
japp, j som i ja som i jag.....eller cs som i ses.....eller d som i de som i det! :tummenupp

Du blir idiotförklarad när du skriver så, men det är du van vid antar jag?

För att följa ämnet så använde jag hojen som bruks-/nöjesfordon tills jag insåg att det suger att köra i regn. Så när jag äger hoj är den endast till för skoj och nöje. Oavsett om det är Gelleråsen, Kils crossbana eller wheelie mellan rödljusen hamngatan i Karlstad men jag vill inte kalla mig knutte för det...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
War-psycho skrev:
2560956Finns inte många "knuttar" idag enligt mig, dom flesta här klassar jag som hojåkare, oavsett vad dom kör för något.
Samma här, tycker det är ett bra ord.




Sen om alla dem andra har egna beteckningar får stå för de. :rolleyes:
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hagster skrev:
2560963 Du blir idiotförklarad när du skriver så, men det är du van vid antar jag?

För att följa ämnet så använde jag hojen som bruks-/nöjesfordon tills jag insåg att det suger att köra i regn. Så när jag äger hoj är den endast till för skoj och nöje. Oavsett om det är Gelleråsen, Kils crossbana eller wheelie mellan rödljusen hamngatan i Karlstad men jag vill inte kalla mig knutte för det...



va fan e ditt problem? har du svårt att läsa d j skriver eller, får annars så får ja skriva precis hur fan j vill!

märks verkligen väldigt fort vilka som ligger på dagis nivå här!
håll dig till ämnet eller skriv inte alls.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Money skrev:
2560975 va fan e ditt problem? har du svårt att läsa d j skriver eller, får annars så får ja skriva precis hur fan j vill!

märks verkligen väldigt fort vilka som ligger på dagis nivå här!
håll dig till ämnet eller skriv inte alls.
Tag ordet dagis och ordet nivå. Skriv dem bredvid varandra. Radera mellanslaget. Klart.
 

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Motorcycle emptiness..
Ser alla som kör MC som motorcyklister (hojåkare) och inget annat. Ser folk som kör bil som bilister. Tror inte att folk kallas för "mc-knutte" numera (kan ha fel dock).

En fråga , varför är du "maskerad"??
 

MC Doktorn

Guest
Money skrev:
2560975 va fan e ditt problem? har du svårt att läsa d j skriver eller, får annars så får ja skriva precis hur fan j vill!

märks verkligen väldigt fort vilka som ligger på dagis nivå här!
håll dig till ämnet eller skriv inte alls.


Välkommen till gubbdagis :tummenupp
Alla är välkomna även bitterf..::tummenupp
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Money skrev:
2560975 va fan e ditt problem? har du svårt att läsa d j skriver eller, får annars så får ja skriva precis hur fan j vill!

märks verkligen väldigt fort vilka som ligger på dagis nivå här!
håll dig till ämnet eller skriv inte alls.

Det enda som är dagisnivå är ditt sätt att skriva. Min syster skrev sådär när hon var fjorton, fast hon växte ifrån det.

Jag höll mig till ämnet, eller gjorde jag inte det?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Live2Ride skrev:
2560986 Ser alla som kör MC som motorcyklister (hojåkare) och inget annat. Ser folk som kör bil som bilister. Tror inte att folk kallas för "mc-knutte" numera (kan ha fel dock).

En fråga , varför är du "maskerad"??


hehe.....därför att ja köpte hjälm och rånarluva sen va ja tvungen att göra nåt roligt me den. :D
eftersom ja inte har nån hojj att visa upp här än så får d bli jag! :tungan
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
knuttar= gamla gubbar som inte kan köra och inte vet någe om hojjen tar ut den lite då o då o kör en sväng...
Sportis= ja då jävlar då kör man riktigt ordentligt=)
Jag tillhör nog den senare kategorin men jag är även lite intresserad av cross o sånt, men Touring:galen ne fy fasen skulle aldrig ens tänka tanken...
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej

Money skrev:
2560991 hehe.....därför att ja köpte hjälm och rånarluva sen va ja tvungen att göra nåt roligt me den. :D
eftersom ja inte har nån hojj att visa upp här än så får d bli jag! :tungan
va dom hackar på ditt sätt att skriva på! ja tycker att det är skit samma hur man skriver huvudsaken att de flesta fattar va man menar!!
nå hur va det nurå.... knutte är det en som har försvunnit eller har dom följt modet dom som alla andra! skit samma hojåkare är vi hela högen:D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jonny trajja skrev:
2561009 va dom hackar på ditt sätt att skriva på! ja tycker att det är skit samma hur man skriver huvudsaken att de flesta fattar va man menar!!
nå hur va det nurå.... knutte är det en som har försvunnit eller har dom följt modet dom som alla andra! skit samma hojåkare är vi hela högen:D


för mig är en knutte nån som kör harley och ser ut som värsta glidaren. jag tror dom fortf. finns fast klädvalet/modet har ändrats. här i malmö så brukar en hel karavan me knuttar samlas en gång om året och köra runt. roligt att se dem, och d e riktiga glidare! :D
ville bara veta om folk här kunde tänka sig köra/äga annat än sporthojjar. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top