Är ni riktiga mc-knuttar?

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Farsan gick från sporthoj till glidare. Nu kör han glidare och har hela kittet med läderväst, lång man, döskallar, coola briller och allt. Fnissade åt honom i somras för att min 5-åriga son och han satt och studerade hans "dö-coola" prylar... :)

Jag har spanat åt glidarhållet men inte fastnat riktigt...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
speedhammy skrev:
2558550 Farsan gick från sporthoj till glidare. Nu kör han glidare och har hela kittet med läderväst, lång man, döskallar, coola briller och allt. Fnissade åt honom i somras för att min 5-åriga son och han satt och studerade hans "dö-coola" prylar... :)

Jag har spanat åt glidarhållet men inte fastnat riktigt...
Fi faen, läderväst, fransar och brillor där går min gräns.
Patetiskt:gnissla
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
BMW R90s skrev:
2558688 Fi faen, läderväst, fransar och brillor där går min gräns.
Patetiskt:gnissla
ja man bruka ha svårt o hålla sig för skratt.. :D
aså fransar..fattar dom inget..
:rolleyes:
 

Gabor

Guest
Busafreak skrev:
2557789

Bli inte förvånade om ni blir omkörda som om blixten står stilla och att ni längre fram vid ett fik eller så, får en smärre chock när hjälmen åkt av och ser vem f-n som körde av bara f-n. I alla fall brukar poliserna se mycket förvånade ut när de stoppar mig o jag tar av mig hjälmen.QUOTE]

:D :tummenupp ...så sant...bara för att åldern inte stämmer med hojen...i skrevraketgängets normala ålders kategori..så betyder det inte att vi äldre inte kan köra dom....visst, orädsla å attityd kan slå en med erfarenhet, men inte alltid...

ozeo skrev:
2558700 ja man bruka ha svårt o hålla sig för skratt.. :D
aså fransar..fattar dom inget..
:rolleyes:

sa han som åker Plyma...wanaberaggare...:D
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Money skrev:
2557148 Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!
Har ni massa tags och skinnkläder me fransar och fula svarta solglasögon som egentligen är för små?:D

Eller ni är coola sporthojjs lirare me snyggga skinnställ och coola hjälmar?
Eller är ni både och?

Dem som äger sporthojj brukar dem vara intresserade av "vanliga" mc.s osså, typ touring? Eller det är inte så vanligt?

Om jag ska tala för mig sjlv så gillar ja sport och riktigt snygga choppers, går nog mer efter utseende än efter motor osv. Men choppers är härliga. Fast jag är helt såld på sporthojjar, så choppers blir mer att titta på än äga. :tuttar

Jag tror att dem som kör andra hojjar än sport är dem som är för tjocka för att luta sig fram. :tungan

Gäller enbart hojjar för er eller ni är intresserad av bilar osså? Jag gillar hojjar, men ja gillar bilar osså. Riktiga muskelbilar, mustanger ex.

Nu meckar jag inte me varken bilar eller mc.n utan jag tittar och kör. Äger ingen mc än, håller på med kortet. Men man kommer lära sig d man behöver när man väl äger en. Är inte rädd för att bli smutsig och hade ja haft nån som velat lära en mecka hade d varit roligt. Men man få väl lära sig sjlv när man väl har en. :) :tummenupp

Så dela med er och berätta vad ni tycker och tänker!

//M:tuttar
En knutte, vad är det? Är det något lika vansinnigt töntigt som en hojbroder?


Skriv gärna dom om du inte vet skillnaden på de och dem.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
valmers skrev:
2558919 En knutte, vad är det? Är det något lika vansinnigt töntigt som en hojbroder?


Skriv gärna dom om du inte vet skillnaden på de och dem.

Knutte är ju ett stenhårt ord jue!!:hojcbr
Ett sånt ord jag som liten uppfattade som ett förlegat och krystat 40-talistuttryck från föräldragenerationen. Men som jag nu faktiskt tycker är en rätt kul benämning. :D Knutte, tuff som en bandyboll liksom. För att inte tala om "skinnknutte"! :D
Det borde tas till heders igen!
 
Last edited:

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Money skrev:
2557282 ja d e tråkigt som fan d me försäkringen, men folk lär komma på massa olika ideer att lura för att komma undan billigare. hittar dem på nya regler så hittar folk på nya sätt att luras. tråkigt....


Försäkra den på någon annan då!!!!!

:corn :corn :corn
 

ruffrider_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6 -00
wonderwizard skrev:
2557172 knutte är för mig en gubbe i 40+ som köper en glidare på äldre dar, kanske aldrig kört hoj tidigare.


själv e jag en "sporthojare"
mycket plast & fort ska det gå, helst på 1 hjul.

feta bilar ? tja.. & titta på kanske, inte att äga.
min bil tar mig fram & tillbaka till jobbet när det regnar.

bil = transportfordon
mc = enbart för nöje & att leka med :yoparty



Så jävla sant det bara kan bli!!:yoparty
Det är ju hoj som gäller:tummenupp
 

Robz

Guest
Faen Henke - var du full när du skrev detta??
wonderwizard skrev:
2557172 knutte är för mig en gubbe i 40+ som köper en glidare på äldre dar, kanske aldrig kört hoj tidigare.
FEL!! 40 o "äldre dar".... Jisses :va Alla du blir frånåkt av ligger kring de 40 jue! :D

wonderwizard skrev:
2557172
...feta bilar ? tja.. & titta på kanske, inte att äga.
min bil tar mig fram & tillbaka till jobbet när det regnar.
bil = transportfordon
mc = enbart för nöje & att leka med :yoparty
Nu blev det ju fel igen!! Personligen kör jag fortare med denna på kurvig väg än de flesta sporthojsförare kan mäkta (mer gummi i backen, 4WD, 280hk)
Kul och kul - samma adrenalin, men olika medel :yoparty
 

Bifogat

  • Imprezan_8646.jpg
    Imprezan_8646.jpg
    90.1 KB · Visningar: 63
Last edited:

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
H
Hoj
yamaha -06
För mig är knuttar folk som har fastnat på sin 70-80tals hoj
och som alltid har jeansjacka utan ärmar full med tygmärken över det blå/vita jofama säkerhetsstället.

Dom besöker alla årets mcträffar och hojen är fullsmetad med röda eller gula flouriserande klistermärken.
Kjellkåpa ger ledar status i gruppen.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Robz skrev:
2559019 Faen Henke - var du full när du skrev detta??

FEL!! 40 o "äldre dar".... Jisses :va Alla du blir frånåkt av ligger kring de 40 jue! :D


Nu blev det ju fel igen!! Personligen kör jag fortare med denna på kurvig väg än de flesta sporthojsförare kan mäkta (mer gummi i backen, 4WD, 280hk)
Kul och kul - samma adrenalin, men olika medel :yoparty


frånåkt ... ja det blir jag, men det brukar vara "bånnagazzet" hem
o med en tidigare fighter var det inte så roligt när skallen skakar redan vid 140 km/h ...
men 0-200 spelar ju ingen större roll, då jag oftast bara har ett hjul i backen vid dessa repor :tungan

och jag ser FORTFARANDE inte nöjet med en bil med 2-3-400+ hästar..
måste vara något fel på mig. jag får väl ta o låna din bil nu i vinter när det blir lite snö på backen.. hitta någon rolig skogsväg & bränna på som fan.. :D
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Åker gamal sporthoj... fast egentligen skulle jag nog vilja ha en gammal Harley bobber och åka jordbana med! Ser så förbaskat fränt ut, uppvikta jeans, boots och bryl i håret! :yoparty
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
stranglefoot skrev:
2559552 Åker gamal sporthoj... fast egentligen skulle jag nog vilja ha en gammal Harley bobber och åka jordbana med! Ser så förbaskat fränt ut, uppvikta jeans, boots och bryl i håret! :yoparty

Dags o vakna nu 2000-talet är här!!
:tungan
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
Busafreak skrev:
2557789 Herregud, trodde knuttefenomenet var utdött, inte p g a olyckor o så, utan av åldersskäl. En knutte var ju en snubbe som försökte kopiera James Dean-stilen. Körde i Vegamössa eller möjligen enbart med Brylkräm som huvudbonad. Alla farter över 110 innebar nära döden upplevelser då det inte gick att vara säker på att den engelska bågen höll ihop. Traja = oljig högerdoja, p g a konstant oljeläckage vid generatorn.

Färdvägarna styrdes av var det fanns allmänna kommunikationer så hemfärden var säkrad.

Normal knutteklädsel var jeans, lågskor, skinnjacka och snusnäsduk (konstant oljig antingen av håret eller motorolja). Standardtillbehör var bl a tuggummit TOY.

Knutteperioden inföll på 50-60 talet för att efter 70-90 nästan helt upphöra. Jo, vi som varit med hela tiden och med ett riktigt MC-kort från 1959 (en mycket varm sommar med mängder av getingar) åker nu supersporthojar och om vi inte är odödliga så har vi upplevt det mesta så det är bara att gasa.

Bli inte förvånade om ni blir omkörda som om blixten står stilla och att ni längre fram vid ett fik eller så, får en smärre chock när hjälmen åkt av och ser vem f-n som körde av bara f-n. I alla fall brukar poliserna se mycket förvånade ut när de stoppar mig o jag tar av mig hjälmen. Vaf, du kör ju värre en än 19-åring var en kommentar en gång.

Nä, knutten är död, lever bara i nostalgin och i det förgångna.

:rofl :rofl :rock
 

Robz

Guest
wonderwizard skrev:
2559527 frånåkt ... ja det blir jag, men det brukar vara "bånnagazzet" hem
o med en tidigare fighter var det inte så roligt när skallen skakar redan vid 140 km/h ...
men 0-200 spelar ju ingen större roll, då jag oftast bara har ett hjul i backen vid dessa repor :tungan
och jag ser FORTFARANDE inte nöjet med en bil med 2-3-400+ hästar..
måste vara något fel på mig. jag får väl ta o låna din bil nu i vinter när det blir lite snö på backen.. hitta någon rolig skogsväg & bränna på som fan.. :D
Wow... du är bevisligen, fortfarande yngre än du ser ut!
Kom ut på bana och skåda herrens ljus (och inse att du fortfarande kan lära mycket mer där, än norr om Klippan) :tummenupp
Jag kommer förbi med ST:in en snöig eftermiddag i vinter - då ditt nuvarande liv ändras komma skall. :pannkyss

@Valmers : De som kunna urskilja dem, vilkas stavning ibland bör av Word varit kontrollerat, skola ej rekommendera användandet av det felaktiga, men språkligt brukbara ordet "Dom"!
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Rätt som fan dom e lite klena dom små glina som tönntar runt me svarta tröjor ´me nån knepig text på ryggen:D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Robz skrev:
2559740 Wow... du är bevisligen, fortfarande yngre än du ser ut!
Kom ut på bana och skåda herrens ljus (och inse att du fortfarande kan lära mycket mer där, än norr om Klippan) :tummenupp
Jag kommer förbi med ST:in en snöig eftermiddag i vinter - då ditt nuvarande liv ändras komma skall. :pannkyss


så du menar att alla som inte köra bana igentligen inte kan köra hoj eller kan kallas knutte ?

alla VILL inte köra bana. visst, jag skulle kunna gå ett par utbildningar eller kanske ha en "vanlig" bandag.

men sätta mig på en hoj, som är "skruttig" och man inte är rädd om, e att sätta mig på en raket till sankte per direkt. jag VET att jag hade kört som en idiot.

numera vill jag påstå att jag kör relativt lugnt på gata, men det krävdes en klotning för att fatta vinken.
Visst, jag wheelar ofta & mycket, men NÄSTAN aldrig i city, inom tätbebyggt område & ej heller på motorväg (visst, det har hänt)
varför ? för att jag tycker det e skitkul.

jag vet inte vad du vill komma igentligen med detta ? att det är roligare med bil ? att det går fortare i kurvor ? (det vet jag redan btw)
med tanke på vad man måste lägga i stålar för att få en bil som motsvarar en mc, så är det bra mycket mer.
visst, fullsketen med pengar, så hade jag säkert ägt en lambo... men bara för att jag just HAR pengar, inte för att jag tycker den går bra


nu blev det mycket dravel här, men du förstår säkert vad jag menar robz :pannkyss
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Robz skrev:
2559740
@Valmers : De som kunna urskilja dem, vilkas stavning ibland bör av Word varit kontrollerat, skola ej rekommendera användandet av det felaktiga, men språkligt brukbara ordet "Dom"!
Hellre dom än detta förbannade dem på fel ställe.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Robz skrev:
2559740 @Valmers : De som kunna urskilja dem, vilkas stavning ibland bör av Word varit kontrollerat, skola ej rekommendera användandet av det felaktiga, men språkligt brukbara ordet "Dom"!

Missminner jag mig inte Robz, så anses "dom" numera vara helt korrekt svenska. Och som valmers tycker att det är att föredra, oavsett användningsområde, framför felaktigt användande av de/dem.
:mattias
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top