Är ni riktiga mc-knuttar?

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Benämningen är ointressant. Jag är motorcyklist, hojåkare, knutte, kalla mig vad du vill men att köra motorcykeln är intresset. Snart 17 år på tung hoj, åker än så länge utan att ligga på tanken men man vet aldrig vad framtiden har att visa.

Bil är ett onödigt måste...
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
Money skrev:
2557148 Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!
//M:tuttar


Jag kör varken sport eller custom.. jag är för fet för det..
så jag åker på en gammal moppe, och startade ett eget förum eftersom man mer eller mindre var bannlyst härifrån när jag berättade det:arsele :arsele :arsele
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Höll på mycket med vassa bilar tills jag provade en hoj, sålde bilarna å tjacka båge :yoparty

Ska va plastig japshojj och skinställ utan fransar :yoparty å gasa satan!!

Robban
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ord från språkfascist:

En "dom" får man i en rättssal, på en fotbollsplan eller i ett mer metaforiskt perspektiv ang. sin hälsa etc.

"De" och "dem" är de två enda korrekta sätten att benämna tredje person i plural bestämd/obestämd form, punkt.

Det finns de som stadigt delar ut domar, men de lär aldrig få gehör för sin språkkunskap i någon bildad massa, av den enkla anledningen att det endast är rätt enligt den Lindströmska meningen att "allt som sker är rätt om det är ofta".
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
När jag va liten va det bara MC som gällde... "När jag blir stor ska jag ha en Ninja" Tror nog mest för att ninjor är tufft grabbar! :D

Sen när B-kortet togs så slog det över helt på bilar. Har varit helt Hondatokig. Finns inget finare än ljudet av V-tec. :)

Sen när jag insåg att MCkortet va inom räckhåll så "lever" jag MC... Efter det att jag tog A-kortet så existerar inget annat än MC! Sporthoj nu! Motard i vår!!

Fuck yeah!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Barbone skrev:
2559032 För mig är knuttar folk som har fastnat på sin 70-80tals hoj
och som alltid har jeansjacka utan ärmar full med tygmärken över det blå/vita jofama säkerhetsstället.

Dom besöker alla årets mcträffar och hojen är fullsmetad med röda eller gula flouriserande klistermärken.
Kjellkåpa ger ledar status i gruppen.
Jag är alltså en riktig knutte!
70-talshojar, Blå/vitt skinnställ, men ingen jeansväst med träffmärken.
Kjellkåpan saknas också.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
knutte:gnissla , låter som ett skäggigt drägg med en för liten skinnväst dragen över bar överkropp och med nasse-hjälmen nedragen långt över öronen körandes helst en gammal hd från -42 (fast man heter Lars von Lösnäsa och har ärvt fasters hela förmögenhet)

jag, skiter i vad folk kallar mig (så länge det inte är knutte) jag kör sporthoj för att jag gillar att KÖRA hoj och inget annat. Choppers:arsele är ungefär lika intressant som ett utbränt tält på hultsfredsfestivalen:arsele
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
BMW R90s skrev:
2560088 Jag är alltså en riktig knutte!
70-talshojar, Blå/vitt skinnställ, men ingen jeansväst med träffmärken.
Kjellkåpan saknas också.


Hahaha... Denna återkommande Kjellkåpa! :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
valmers skrev:
2558919

Skriv gärna dom om du inte vet skillnaden på de och dem.


Har du svårt att läsa d j skriver el? Visste inte j skrev en rättstavningsuppsats. :va
 

Locatelli

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 750
Bilar är inget för riktiga sporthojsknuttar. -Nej det roliga är att med en gixxer få pissa, bara lite, på ungtuppar i AUDIs, BMWs eller i andra som dom kallar muskelbilar. Ungtuppar som tror att dom har större muskler än vad dom egentligen har är lättlurade. Med en rktig gixxer kan du pissa på allt. Ligg bakom och trigga ungtuppen att ge lite gas och sen ger du järnet och visar var skåpet ska stå för det är oftast det som ungtuppen är ute efter. Ge svar på tal direkt utan pardon. Roligast är det om ungtuppen åker nedcabbat med snygg tjej i passagerarsätet. Då kan du vara lugn för att han blir svettig och helst vill åka hem och lägga sig och sova ut ett tag. Nästa gång tar han det lite lugnare när han har en hoj bakom sig. Var så säker!
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
BMW R90s skrev:
2560088 Jag är alltså en riktig knutte!
70-talshojar, Blå/vitt skinnställ, men ingen jeansväst med träffmärken.
Kjellkåpan saknas också.

70-tals hojar rokkar! Ångrar att jag sålde min gsx 750e, iofs en 80-talare men ändå!:)
 

gixxergurra

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
gixxer k6
Det finns inga riktiga knuttar längre, dom fjollor som hävdar att dom är knuttar är bara några misslyckade hojåkare med en plastraket mellan benen. Dom riktiga knuttarna dog ut på 60talet.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
gixxergurra skrev:
2560128 Det finns inga riktiga knuttar längre, dom fjollor som hävdar att dom är knuttar är bara några misslyckade hojåkare med en plastraket mellan benen. Dom riktiga knuttarna dog ut på 60talet.
Ok
Dom riktiga knuttarna är sådana vars motorer fordrar 98 oktan. Resten är sanna muppar.

/J
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Money skrev:
2557148Om jag ska tala för mig sjlv så gillar ja sport och riktigt snygga choppers, går nog mer efter utseende än efter motor osv. Men choppers är härliga. Fast jag är helt såld på sporthojjar, så choppers blir mer att titta på än äga. :tuttar
Det ene behöver inte utesluta det andre... :tummenupp

Sporthoj: Check.

Chopper: Check.

Fransar, väst å dylikt: Nope.

Min MC-hobby blev mycket mer rolig och mångsidig när jag kompletterade med en chopper för några år sen.
Nu kan jag både äta kakan, och ändå ha den kvar.

Har alltid nåt att pula med, och alltid nåt att köra med.
HD'n är faktiskt minst lika driftsäker som japsen, men man kan ju inte låta bli att bygga om den/delar av den hela tiden.
Men det är ju mycket därför jag har den åxå. :)

Kul är det iallafall, med bägge två. :hojcbr :hojharley
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Money skrev:
2557148 Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!
...

Så dela med er och berätta vad ni tycker och tänker!

//M:tuttar


Vi är lunarstormare.

Hela bunten! *fniss*


Edit; I allt övrigt håller jag med valmers.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Money skrev:
2557148
Jag tror att dem som kör andra hojjar än sport är dem som är för tjocka för att luta sig fram. :tungan

Hmm du missade den andra gruppen! Såna som jag! Som är för tunn för att hänga kvar på en sporthoj efter 200 :arsele

Inte magens fel här inte tvärtom den skulle kanske ha behövst som sänke! :huvet

I övrigt gillar jag allt som kan ta mig från ointresserad till exstas på max 3 sek!

(och ja jag kan inte stava)

//Lundberg
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Ni får kalla mig vad ni vill för jag hör inget iallafall när jag åker om er!
En tvättäkta knutte tror jag inte finns längre, det är något vi får läsa om i
historieböckerna! Tycker sporthojsfanatiker är ett bra ord.
När det försa man tänker på när man vaknar på julafton är hur bågen mår
är man fanatiker, annars är man bara sporthojsåkare!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top