Är jag den enda som inte är med i Facebook?

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Som nyfiken mc-åkare undrar jag om jag är är den enda personen Sverige som inte är med i FB.
Till och med mina pensionerade föräldrar håller på med FB. :huvet
Finns det nån mer än jag som inser att livet finns utan att man behöver meddela sig vad man har för sig?

Vad var det någon sa, 90% av alla honor mellan 18-22 är med där. Räcker väl som anledning? :tungan

Ja, du är den ende.

Sen blir FB lite vad man gör det till. Jag använder det mycket till att hålla koll på musikgruppers spelscheman, få info om spelningar etc. Andra tycker att Farmville är skoj.

Ja, du är den ende.

Sen blir FB lite vad man gör det till. Jag använder det mycket till att hålla koll på musikgruppers spelscheman, få info om spelningar etc. Andra tycker att Farmville är skoj.

Hide Farmville gör mycket för vad man tycker om FB :D

Jag har FB bakom som en flik i Firefox, ungefär som msn, faktiskt nästan slutat med msn sen FB kom, men deras chatt suger getpung.

Man kan ju ha ett liv även om man är har facebook. Jag spenderar till exempel mycket mer tid här.

Jag ser facebook som ett bra sätt att hålla kontakten med mina utländska vänner/utflyttade vänner och inte som en dagbok.

Våga vägra facebook! Varför ska man berätta för hela världen vad man gör konstant på ett community för inbördes beundran? :va Som dessutom äger allt man lägger upp! Dessutom tenderar alla som hänger där att totalt fastna i det, dom sitter dygnet runt å kollar vad alla andra gör. Bah! Visst, jag tillbringar säkert ohälsosamt mycket tid här, på fotosidan mm, men det är ju sidor med en konkret mening, som jag lär mig något på.

Kan tycka att den roligaste anledningen att vara med är att se skvaller som andra skriver.. De flesta vännerna man har där är ju folk man aldrig skulle prata med i verkliga livet endå.

Re: Är jag den enda som inte är med i FB?

Det här med att fb äger allt som läggs upp är ju inte direkt unikt. Så är det på i stort sett alla liknande sidor.

Kanske här på SH oxå?

Det blir vad man gör det till, och till viss grad beroende på vilka kompisar man har.
(ordspråket "keep your friends close, but your enemies closer" stämmer nästan för bra för facebook haha).

Fixa events, ladda upp och se på roliga bilder, hålla kontakten med folk, sprida info/länkar, lite chatta.
och vissa diggar att spela spelen som finns där, medan jag själv spelar "spelet" att försöka "Hide FarmVille" medan mina lömskaste polare upptäcker nya spel för var dag som går som man måste Hide'a hehe.

Sen har iallafall jag en underbar hatkärlek till vissa kompisar som använder Facebook som dagbok, och framförallt dom som antingen tycker livet är helt underbart ena dagen, för att nästa dag, p.g.a. att tandkrämen tagit slut, tycker hela världen borde dö en plågsam död :rofl (och gärna håller en uppdaterad om deras humörsvängningar med 5-8 statusmeddelanden per dag haha)

Dessutom måste man ju ha minst 500 "vänner" annars är man en ointressant sopa.
Har man bara 75 "vänner" så kan man lika gärna ta livet av sig.
Dessa "vänner" ser man ju heller aldrig röken av, eftersom dom är fullt upptagna med att skaffa nya "vänner"
Nää, tacka vet jag vanliga vänner!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...