heinz_p skrev:
Men å andra sidan så är det lätt att säga på det sättet. Bara för att en del inte är lika vältaliga som vi så kanske de har något vettigt att säga.
Sluta klaga på 80-talister, annars blir det Nakcskått
(de flesta moppefuckon är födda i slutet av 80-talet)
Det är knappast stavfel, syftningsfel och särskrivningar jag tänker på...
Jag stavar själv som en kratta och snöar ofta in mig i långa krångliga meningar.
.....De behöver inte ens ha något "vettigt" att säga bara de talar för sin sak och inte bara kastar ut sig något grottrollsmässigt och sen lämnar diskussionen eller på sin höjd fyller på med ytterligare något meningslöst kväkande fyllt med smileys...
Det jag syftar på när jag vädrar mina 80-talistfördommar är de som nöjer sig med att slänga ur sig en enda mening och ändå lyckas få med
*kommunistpack
*[valfritt]pack
*nakcskåt
*idioter
*... och "ut med skiten"
Jag kan sammanfatta det igen, på samma sätt som jag gjort många gånger..
Folk får ha vilka åsikter de vill men ska diskussionen vara värd att föra bör de som deltar iaf göra sig besväret att formulera sig ungefär som följer:
"Jag TYCKER att, DÄRFÖR att och detta bör vi ändra/åtgärda/stoppa/förbättra GENOM att"
80-talisterna har en förmåga att bara gapa och skrika ur sig VAD de TYCKER...
Det är dessa jag stör mig på. Ofta oerhört illa formulerat, stavat o.s.v.
....Ska det vara så svårt att berätta VARFÖR man har en åsikt och säga HUR man kan förändra något eller berätta hur man hade velat att det borde vara?!