Är du moraltant på forum?

Är du moraltant på forum?

• Antal röstningar
    0
Finns det något mer patetiskt än moraltanter utan humor? Såga moppefuckona bäst ni vill, om det ger er tillfredsställese. Men gör det med lite humor så trådarna slipper bli fulla av tjafs.

MW:s kommentar ovan var lite kul. Men inte tillräckligt tyvärr. Därmed fyller den ingen funktion, utan irriterar bara.

korvgubbe skrev:
Amen! :Bugar

....eftersom det daltas så djävligt med "packet" måste nån hålla ställningarna!

....De gör bara mer och mer väsen av sig.. Kan inte formulera eller stava ens de enklaste svenska fraser. De saknar helt respekt och kan inte bete sig som "oss"!

.....80:talisterna borde få genomgå nån form av test innan de släpptes in här! :hihi

Det här är bättre. Även om jag anar (pga åtskilliga liknande uttalanden) att det ligger annat än bara ironi bakom detta. Tryck lite mer på "Vi eller dem"-aspekten nästa gång, så blir det ännu bättre. 7 av 10. :tummenupp

korvgubbe skrev:
.....80:talisterna borde få genomgå nån form av test innan de släpptes in här! :hihi

Stopp och belägg. Dra inte alla över en kant! Är född -86 och stavar ändå bätte än flera 60-talister :mattias

heinz_p skrev:
Stopp och belägg. Dra inte alla över en kant! Är född -86 och stavar ändå bätte än flera 60-talister :mattias
Du har kanske genomgått testet då.

Macho Womans inlägg var väldigt kul, men ironin är tyvärr död, inga från 80-talet förstår sånt.

heinz_p skrev:

...Jag är vet... Det finns en hel del vettiga, vältaliga 80:talister på forumet.. ...men just den yngre generationen drabbas av en av mina främsta fördommar... Och den bekräftas så ofta...

Bo_jahn skrev:
Även om jag anar (pga åtskilliga liknande uttalanden) att det ligger annat än bara ironi bakom detta.

Du har helt rätt! Jag erkänner igen! Jag är fördommsfull mot snorungarna på forumet men är väl medveten om denna skamfläck i mitt egna medvetande. Jag försöker bekämpa denna fördom hos mig själv och ett sätt är att driva med den... Åskådliga göra det asburda i den...

Jag får väl säga det igen:
- De flesta 80:talister är inte puckon, tvärtom.
- De flesta riktigt puckade inläggen kommer från 80:talister(och ännu yngre)

.....med puckade inlägg menar jag inte sådana som kommer från åsiktsmotståndare. Därför vet jag inte riktigt varför Honkiie tar så illa vid sig eftersom jag aldrig(vad jag minns) påstått att han, eller andra på högerkanten är snorungar bara för att de argumenterar mot mig... SH vore helt ointressant och öken om det inte fanns folk som INTE tyckte som jag.... ...så länge de bara argumenterar för sig och inte bara kräks ut en massa smörja..

....Puckade inlägg är de som innehåller en rad:
"ut med packet å ge dom Nakcskåt"
....och därefter inget mer... Kväkande och bräkande som inte följs upp med någon form av argument...

korvgubbe skrev:
...Jag är vet... Det finns en hel del vettiga, vältaliga 80:talister på forumet.. ...men just den yngre generationen drabbas av en av mina främsta fördommar... Och den bekräftas så ofta...

Men å andra sidan så är det lätt att säga på det sättet. Bara för att en del inte är lika vältaliga som vi så kanske de har något vettigt att säga.

Sluta klaga på 80-talister, annars blir det Nakcskått :mad:

(de flesta moppefuckon är födda i slutet av 80-talet)

heinz_p skrev:
Men å andra sidan så är det lätt att säga på det sättet. Bara för att en del inte är lika vältaliga som vi så kanske de har något vettigt att säga.

Sluta klaga på 80-talister, annars blir det Nakcskått :mad:

(de flesta moppefuckon är födda i slutet av 80-talet)

Det är knappast stavfel, syftningsfel och särskrivningar jag tänker på...
Jag stavar själv som en kratta och snöar ofta in mig i långa krångliga meningar.
.....De behöver inte ens ha något "vettigt" att säga bara de talar för sin sak och inte bara kastar ut sig något grottrollsmässigt och sen lämnar diskussionen eller på sin höjd fyller på med ytterligare något meningslöst kväkande fyllt med smileys...

Det jag syftar på när jag vädrar mina 80-talistfördommar är de som nöjer sig med att slänga ur sig en enda mening och ändå lyckas få med
*kommunistpack
*[valfritt]pack
*nakcskåt
*idioter
*... och "ut med skiten"

Jag kan sammanfatta det igen, på samma sätt som jag gjort många gånger..
Folk får ha vilka åsikter de vill men ska diskussionen vara värd att föra bör de som deltar iaf göra sig besväret att formulera sig ungefär som följer:
"Jag TYCKER att, DÄRFÖR att och detta bör vi ändra/åtgärda/stoppa/förbättra GENOM att"

80-talisterna har en förmåga att bara gapa och skrika ur sig VAD de TYCKER...

Det är dessa jag stör mig på. Ofta oerhört illa formulerat, stavat o.s.v.

....Ska det vara så svårt att berätta VARFÖR man har en åsikt och säga HUR man kan förändra något eller berätta hur man hade velat att det borde vara?!

korvgubbe skrev:
80-talisterna har en förmåga att bara gapa och skrika ur sig VAD de TYCKER...

Det är dessa jag stör mig på. Ofta oerhört illa formulerat, stavat o.s.v.

....Ska det vara så svårt att berätta VARFÖR man har en åsikt och säga HUR man kan förändra något eller berätta hur man hade velat att det borde vara?!

Det beror på att dom är lata och bortskämmda.

Stavning skiter jag personligen i,vad som däremot gör mig lite orolig är deras tankebanor.

Tex.dom startar hellre en tråd med nanmnet "hjälp mig" när det gäller att hitta en bild på tex en KORV än att söka i 20 sekunder själva.

Inställningen tycks vara:

-jag behöver inte göra det själv för det är jag för fräck,cool,häftig och DOM skall hjälpa mig,för jag ber om det.

Logiskt tänkande verkar också vara en bristvara hos dessa individer.

Alltså det klassiska Tarzan-åldern-syndromet,vilket enl min mening bör pryglas ur ungdomar födda på 80-talet (då gärna med en falukorv)

Poacher skrev:
Du har kanske genomgått testet då.

Macho Womans inlägg var väldigt kul, men ironin är tyvärr död, inga från 80-talet förstår sånt.

Problemet med hennes inlägg var att det inte var roligt. Ironin är inte död utan problemet är att ni är dåliga på att använda den. :mattias

Här verkar det flöda av ironi.

Som vanligt på forum, om man kommer som nykomling blir det ofta gliringar om att söka själv istället för att ge raka tips. Speciellt då till alla 80-talister som verkar tycka att de är störst, bäst och vackrast.
Nu råkar jag vara en tidig 80-talist och anser nog att vuxna människor borde fatta hur det är att hänga på ett forum, där folk postar inlägg som frågar, undersöker eller bara berättar... Alla kan inte tycka lika, så enkelt är det.

Däremot känns det som om man ofta blir dumförklarad när man kommer in ny, även på ett anonymt forum. Varför? Det är inte direkt välkomnande utan snarare blir man förbannad på de som känner varandra sen innan, stammisar och äldre "kloka" personer som bara klagar och klankar ner.

Nog skrivet av mig, jag är ju bara en 80-talist som faktiskt kan leta, söka, undersöka och faktiskt, konstigt nog, även vara trevlig.
Och nu lägger jag till: Nu har jag varit moralkärring även på detta forum....

Fixxxer skrev:
Här verkar det flöda av ironi.

Som vanligt på forum, om man kommer som nykomling blir det ofta gliringar om att söka själv istället för att ge raka tips.

Än så länge har jag nog inte stött på att någon "stammis" hackat ned på någon bara för att de är unga...

Vissa tycker däremot att folk borde bli bättre på att söka och i enstaka fall håller jag med. Men OT-delen går ju inte att söka i på ett bra sätt och innehåller sällan klockrena rubriker..

korvgubbe skrev:
Det är knappast stavfel, syftningsfel och särskrivningar jag tänker på...
Jag stavar själv som en kratta och snöar ofta in mig i långa krångliga meningar.

Jag kan sammanfatta det igen, på samma sätt som jag gjort många gånger..
Folk får ha vilka åsikter de vill men ska diskussionen vara värd att föra bör de som deltar iaf göra sig besväret att formulera sig ungefär som följer:
"Jag TYCKER att, DÄRFÖR att och detta bör vi ändra/åtgärda/stoppa/förbättra GENOM att"

Det senare är en mycket bra åsikt som alla borde ta till sig.

Ett tips till dig: det räcker med en punkt.

korvgubbe skrev:
/.../80-talisterna har en förmåga att bara gapa och skrika ur sig VAD de TYCKER...
Det är dessa jag stör mig på. Ofta oerhört illa formulerat, stavat o.s.v./.../

Tack omformuleringen, förstår dig bättre nu. Dock så forstod jag vad du menade från första början (även om det var lite luddigt), ville bara retas lite :pannkyss

Macho Woman skrev:
Ett tips till dig: det räcker med en punkt.

Jo, jag vet, det är en dålig ovana jag har.
.....men å andra sidan, det är vi själva som skapar språket och inte tvärtom. Ta lärdom av att t.o.m en sida som "särskrivning.nu" lägger ner för de tyckte språktalibaniriet blev för mycket.

På ett diskussionsforum är det omöjligt att stenhårt hålla på språkliga regler som egentligen bara lämpar sig för vetenskapliga avhandlingar. Ska en diskussion kunna föras måste man använda ett levande skriftspråk.

Flera punkter kan vara ett sätt att markera att meningen egentligen inte är helt avslutad utan att man uppmanar till vidare eftertanke.

Stavfel är självklara därför att det är viktigare att folk får ur sig ALLT de vill säga än att de bara säger en tredjedel men gramatiskt rätt och riktigt och med felfri stavning.

Jag tycker att man bör kunna kompromissa mellan talspråk och skriftspråk på ett forum.
....att leka besserwisser och ordmärka blir bara störande. Skulle vi spela lika dumma/oförstående när folk talar som vissa gör när de läser i skrift skulle det sluta med handgemäng var och varannan dag. :7peta

Så summa sumarum:
Jag skiter högaktningsfullt i stavning och gramatik när jag deltar i en het debatt så länge folk bryr sig om att förklara sig, redogöra för sin ståndpunkt och inte bara kväka ur sig "jag tycker"..

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8