Är det så petigt med lämpet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Henkka skrev:
fönster, spelat hatchfiol (eller vad det heter??) och liknande.

Nä nu jäää... Allmänbildning mina vänner, allmänbildning! Låt oss höja oss över Packet! :mattias

En hartsviolinist behöver tre saker:

1) En bit sytråd, alternativt björntråd (men sytråd är bättre).
2) En klädnypa av trä eller hårdplast.
3) En bit harts, som en fingertopp räcker.

Trådens ena ände knytes fast i klädnypan, som i sin tur kläms fast i kanten av fönsterblecket på åhörarens fönster vid lämplig tid på natten. Tråden dras till lämpligt närliggande buskage, där den sträcks. Avståndet bör inte överstiga ett par meter. Därefter gnides hartsbiten med upprepade långa drag mot tråden, intill dess att tråden skriker likt en misshandlad fiolsträng.

Ergo "hartsfiol". :fakta

För övrigt pratar vi om en kille som för två år sedan gripits, dömts och straffats för att ha rökt hasch vid ett(1) tillfälle, och enligt egen uppgift ångrat det och inte upprepat det. Jag tror att sannolikheten att han skulle kombinera haschrökning med bil/mc-körning idag inte nödvändigtvis är större än sannolikheten att folk i allmänhet kombinerar alkohol och bil/mc-körning.

Last edited:
69:an skrev:
Nä nu jäää... Allmänbildning mina vänner, allmänbildning! Låt oss höja oss över Packet! :mattias

En hartsviolinist behöver tre saker:

1) En bit sytråd, alternativt björntråd (men sytråd är bättre).
2) En klädnypa av trä eller hårdplast.
3) En bit harts, som en fingertopp räcker.

Trådens ena ände knytes fast i klädnypan, som i sin tur kläms fast i kanten av fönsterblecket på åhörarens fönster vid lämplig tid på natten. Tråden dras till lämpligt närliggande buskage, där den sträcks. Avståndet bör inte överstiga ett par meter. Därefter gnides hartsbiten med upprepade långa drag mot tråden, intill dess att tråden skriker likt en misshandlad fiolsträng.

Ergo "hartsfiol". :fakta

Där satt den sa flickan! Minns många roliga kvällar med detta redskap... :D

Att röka 3 bloss hasch är ju aldrig bra, men alla gör misstag och du (red_lime) verkar ju ha lärt dig en läxa, bry dig inte om alla gnällspikar.

Angående lämpet så behöver du nog inte vara särskilt orolig, det tar extra tid pga nästan alla brott, det tog mig några extra veckor pga att ha kört trimmad moppe och det påverkade inte lämpet

Gilgo skrev:
Vilka kan ärligt säga att dom INTE har provat nån form av drog då? Skillnaden var endast att trådstartaren åkte dit på det. Ska man köra på teorin att har man provat en gång så kanske man provar igen så borde de som åkt dit för fortkörning aldrig få tillbaka sina körkort för tänk, dom kanske gör om det. Tror dom flesta har gjort en hel del dumheter i sin ungdom, men det betyder ingalunda att man gör om det.

Testade alkohol första gången vid 14. Började snusa vid 13 (slutade vid 25). Har aldrig tagit ett endaste bloss på en vanlig cigarett. Har aldrig testat narkotika eller andra skumma droger, piller eller skit.

Nöjd?

Tycker det är väl hårt i alla fall, hasch eller marijuana är trots allt inga tyngre grejor och att prova på det tycker inte jag motiverar indragning av ett lämp.

Det är ganska lustigt, folk som raglar hem stupfulla varje helg kommer och tycker att folk som provat hasch är dumma i huvudet.....

Man kan hascha hur mycket man vill för min del, bara man inte kör när man är påverkad.

Henkka skrev:
Men du har GJORT det, och åkt fast för det. Då får man ta följderna av sina handlingar.

Skaffa en vettig hobby istället! Att röka skit och knappa virus är inte nyttigt!

Hoppas du en dag växer upp och mognar till lite. Då kanske du kan få chansen att ta körkort, inte tidigare!
:fatta!

Vad har virus-programmering och ett trögt misstag för snart 2 år sedan att göra med min mognadsnivå?
Eftersom jag är tillräckligt ansvarsfull att inte sprida mina virus, utan låter dom ligga på min hårddisk tills jag glömt dom eller råkat ta bort dom, dom kanske hamnar på nätet i form av källkod men då mest i utbildningssyfte och angående hashet så gäller saken 3 bloss för knappt 2 år sedan.

Det är min enda kontakt med polisen jag haft, och jag knappt ens dricker alkohol längre, händer ibland att man sitter o dricker med sina kompisar och har skojj, men inte ens det händer ofta.

Vad gör jag som är så omoget? Jag har en smått hobbyliknande kärlek till att skriva virus som inte släpps, har åkt dit på 3 bloss hash som jag INTE tänker göra om.

Tänk på att jag är 16 år och var nyss fylld 14 när jag torskade på hashet.. 14 års åldern är en ålder som man tror man är så häftig och super o skriker ute på byn och beter sej allmänt fånigt åt, men den åldern är förbi...

Har kompisar som är mkt värre än mej som fått sina lämp, så om jag inte får det så är det fan nåt fel i systemet.. (Edit: Ett TILL fel i systemet)

Chris Ash skrev:
Tycker det är väl hårt i alla fall, hasch eller marijuana är trots allt inga tyngre grejor och att prova på det tycker inte jag motiverar indragning av ett lämp.

Det är ganska lustigt, folk som raglar hem stupfulla varje helg kommer och tycker att folk som provat hasch är dumma i huvudet.....

Man kan hascha hur mycket man vill för min del, bara man inte kör när man är påverkad.

Precis, det finns nog fler än en som har kört bakis eller för trötta vilket jag tror är värre än om man rökt en feting dan innan.

Och vad gäller Red Lime så är det ju löjligt att hacka på honom för att han rökt på för länge sen. Gör han inte om det så är det ju skit samma. Och att gnälla på att han gör virus har ju inte i den här tråden att göra (även om det är jävligt korkat att skriva virus).

Så fort någon nämner ordet marijuana får vissa skrämselhicka.....grejen är ju att man oftast inte ens känner något första gången. Det gör man däremot första gången man knökar i sig ett sexpack folköl.

Inte för att jag tycker att man ska hålla på med sånt,precis som tobak, det är rätt dyrt och det går att förstöra sitt liv med det också.

Men de som gnäller på att folk tar sig en feting vid festliga tillfällen förstår jag mig inte riktigt på.

Chris Ash skrev:
Men de som gnäller på att folk tar sig en feting vid festliga tillfällen förstår jag mig inte riktigt på.

Det beror på att du är för dum för att fatta vad det är för skit egentligen//E. rfaren

Henkka skrev:
Visst var det dumt, men inte olagligt. Busa lite oskyldigt när man var 10-12 är lite skillnad mot att röka skit och knappa virus.
Tänk hur många som blivit mördade och påkörda i trafiken pågrund av att föraren vart påverkad av droger eller alkohol. Tror knappast att staten vill att folk ska få sina KK hur som hellst utan nogrann koll först.

Man måste själv ta sitt straff för sina handlingar! Man har bara sig själv att skylla på. Noll tolerans mot droger, speciellt i motor/trafik relaterade sammanhang.

Du fattar noll! :kocko

Tycker inte det är något fel i att dom kollar upp såna saker! Om det däremot skulle resultera i att du inte får ditt lämp så tycker jag npg det är aningen överdrivet! Vänta och se helt enkelt!

Lycka till! :tummenupp

Och fortsätt ge fan i skiten!

http://www.tjackabajs.nu

Therudeboy skrev:
Det beror på att du är för dum för att fatta vad det är för skit egentligen//E. rfaren

Jaså, vill du ta och förklara vad det är jag missat? Jag känner folk som mår jävligt dåligt just nu och håller på att trilla bort fullständigt på grund av rökat likväl som jag känner folk som har samma problem på grund av spriten. Att gå därifrån till att idiotförklara alla som röker är lite långt. Precis som folk som dricker sprit. Att jämföra med riktigt farliga saker som ecstasy är enligt mig fullständigt bisarrt, knark som knark verkar en del tycka.

Men visst, rökat är inte direkt allmänt accepterat och därför är det oftare folk som har problem som änvänder det än folk som partar en-två gånger i månaden. Ge samma människor som röker enbart tillgång till sprit och du får se vad som händer.

Chris Ash skrev:
Jaså, vill du ta och förklara vad det är jag missat? Jag känner folk som mår jävligt dåligt just nu och håller på att trilla bort fullständigt på grund av rökat likväl som jag känner folk som har samma problem på grund av spriten. Att gå därifrån till att idiotförklara alla som röker är lite långt. Precis som folk som dricker sprit. Att jämföra med riktigt farliga saker som ecstasy är enligt mig fullständigt bisarrt, knark som knark verkar en del tycka.

Men visst, rökat är inte direkt allmänt accepterat och därför är det oftare folk som har problem som änvänder det än folk som partar en-två gånger i månaden. Ge samma människor som röker enbart tillgång till sprit och du får se vad som händer.

Ska mer än gärna förklara det för dig, men inte på internet. Då ska jag även berätta vad jag upplevt och varför jag anser allt vara samma skit.

cRoC skrev:
Hasch är ju inte precis som kokain.. Förklara gärna
Precis.
Att jämföra hasch/marijuana med kokain är som att jämföra cigaretter med snus. Två helt skilda saker.

"Knark som knark" = SnikkSnakk.. Att sniffa lim och dricka alkohol är isåfall nästan samma sak, eller? båda sakerna är lagliga, men inte nyttiga... Men inte inte fan är det samma sak för det..

Sådant som man gör tidigt kommer oftast tillbaka senare i livet på olika sätt.

Tråkigt för dig om du inte får tillståndet.. går säkert att överklaga.
Du skriver att Socialen BARA skrev bra saker om dig.. (inte för att jag inte tror dig, men Hur jävla lätt är det inte att lura en socialsekreterare?)

Har en bror som det varit lite knas med hit o dit samt en halvbror som åkte dig för misshandel av en person (vettig kille, NEJ) Han fick som straff böter och träffa en socialsektreterare i några veckor, och smörade som fan för henne bara för att få goda ord ifrån hennes sida...

Du kanske skulle tänkt dig lite för innan du tog dom där 3 blossen.. om inte annat kanske du tänker dig lite för nu.

Lycka till med lämpet

/AC

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti