Är det nån som har en Gsxr 1000..

MR. SCH

Mr sch
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
R1 03
är det någon som har en gsxr 1000, 01- 04? Jag skulle vilja ha lite tips på hur en sån hoj är!

Men ta och prova en hos en handlare bara.

Du kommer ändå bara att få en massa subjektiva svar som att den är bäst och så vidare.

Vet inte vad jag skall säga men har haft en R1 -98 och en R1 -00 och har nu en gixxer -03 som jag köpte i somras efter min R1:a blev påkörd.
R1:an är ju hur bra som helst och går som fan men en gixxer 1000 är helt överlägsen R1:an på alla sätt tycker jag då den har bättre bromsar, går bättre och är lite störe vilket jag tycker är positivt. Men provkör själv och lysna inte förmycket på vad andra säger.

Jag har en -03 som är GULD värd. Gillar inte riktigt generation 1 (01 & 02) då de känns mindre och nervösare. Generation 2 (03 & 04 är som att köra en Hayabusa utan vikten! Den är otroligt snabb att flippa omkring och har en leverans av kraft som är nästan för lätt att hantera - tills man går över gränsen, då jäklar kan det gå fel. Bromsarna är mycket bra, men efter en lång dag på bana mattas de något. Att byta till stålomspunnet hjälper nog. Den går utmärkt at toura med, men mer än 50 mil per dag i en vecka i sträck blir lätt jobbigt för knän om man är lång. Jag är 1.88 och fick lite ont i knäna sista dagarna när jag drog till Norge. Tyvärr så är det så att ju mer man lär sig om den, desto mer inser man att den inte har på gata att göra, för hornen växer! Om jag behåller min så blir det en banhoj att leka med.

Finns nog en och annan på SH som har en sån. Jag har kört 03an ett flertal gånger och gillar den skarpt.

Jaså, där ser man. Och en tjejhoj går ju inte att köpa. Köp en till mej istället. :fakta

KÖP ABSOLUT INTE!!!! Den är helt värdelös!! Går som en påse nötter, du blir omkörd av en Virago 535!!!

Närå, men seriöst: Vad förväntar du dig för svar?
-Nääääää, Suzuki suuuuger. Bläjden är myyyycket bättre...
-Kawa sopar banan med allt i 1000-kubiksklassen...
osv. osv. osv...

Det är minimala skillnader mellan moderna sporthojar. Det handlar mera om personligt tycke och smak kring design, varumärke etc. än absoluta skillnader i kvalitet. Och ska du köpa begagnat är det viktiga att hitta ett schysst exemplar med en säljare du kommer överrens med.

Att sedan MC-pressen producerar kilometer med "tester" där man desperat försöker hitta avgörande skillnader mellan hojarna, så man kan sälja lite lösnummer är mest tragiskt......

mitt första intryck av en 02 var att den kändes klumpigare o att jag satt sämre än på min 00 r1 och att den inte kändes lika bra att svänga med men körde bara några kilometer så kan inte uttala mig om så mycket det här var bara mitt första intryck skulle säkert gilla den om jag vande mig vid den.

Holger skrev:
mitt första intryck av en 02 var att den kändes klumpigare o att jag satt sämre än på min 00 r1 och att den inte kändes lika bra att svänga med men körde bara några kilometer så kan inte uttala mig om så mycket det här var bara mitt första intryck skulle säkert gilla den om jag vande mig vid den.

Nu vill jag verkligen inte låta elak men du ska få en sak av mig.
Här: .......................................................

Det kallas för punkter. De används när man avslutar en mening.
;)

Last edited:
Victor skrev:
Nu vill jag verkligen inte låta elak men du ska få en sak av mig.
Här: .......................................................

Det kallas för punker. De används när man avslutar en mening.
;)

Punker :va Det har jag faktist aldrig hört talas om! Trodde det hette punkter!

// :hihi

ja har varit nöjd me min gixxer!! ska du köra på slangen så har du en grym balans me den å me 3 modd så går ju nålen långt in på de röda!!

Själv kör jag en 02:a å den är asball tycker jag...

Men jag tycker att du själv ska bilda dig en upp fattning, sen de där "Jag kör lätt ifrån en R1 å Blaiejd.."

Jag brukar säga så här "sitter det skit på hojen går den som skit"...

Bilda dig en egen uppfattning lysnna inte på andra.. :tummenupp

Kleiv skrev:
Vet inte vad jag skall säga men har haft en R1 -98 och en R1 -00 och har nu en gixxer -03 som jag köpte i somras efter min R1:a blev påkörd.
R1:an är ju hur bra som helst och går som fan men en gixxer 1000 är helt överlägsen R1:an på alla sätt tycker jag då den har bättre bromsar, går bättre och är lite störe vilket jag tycker är positivt. Men provkör själv och lysna inte förmycket på vad andra säger.
tack!!

Freppa skrev:
Jag har en -03 som är GULD värd. Gillar inte riktigt generation 1 (01 & 02) då de känns mindre och nervösare. Generation 2 (03 & 04 är som att köra en Hayabusa utan vikten! Den är otroligt snabb att flippa omkring och har en leverans av kraft som är nästan för lätt att hantera - tills man går över gränsen, då jäklar kan det gå fel. Bromsarna är mycket bra, men efter en lång dag på bana mattas de något. Att byta till stålomspunnet hjälper nog. Den går utmärkt at toura med, men mer än 50 mil per dag i en vecka i sträck blir lätt jobbigt för knän om man är lång. Jag är 1.88 och fick lite ont i knäna sista dagarna när jag drog till Norge. Tyvärr så är det så att ju mer man lär sig om den, desto mer inser man att den inte har på gata att göra, för hornen växer! Om jag behåller min så blir det en banhoj att leka med.
Tack Freppa!!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...