Är det några som ska till Tullinge och köra?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ska dit på söndag och kika. Jag kan om några förare vill ta med mej en supersmutt ir tempmätare. Om någon är intresserad av tempen efter värmning? För att se hur jämn temp man lyckas ha gång på gång och även kanske kan få ett hum om hur varmt/kallt som passar ens körstil.

Qwerty skrev:
Ska dit på söndag och kika. Jag kan om några förare vill ta med mej en supersmutt ir tempmätare. Om någon är intresserad av tempen efter värmning? För att se hur jämn temp man lyckas ha gång på gång och även kanske kan få ett hum om hur varmt/kallt som passar ens körstil.

Hoppas du åker på lördag, söndag är det nog tomt....
Vet en Bandit 1200 som skall köra SB samt 2 st Busor i PSB. :tummenupp
Du skall väl också köra ??? :tungan

Last edited:
Jag stannar hemma i Hedesunda och meckar ihop en ny motor som ska in i den blå/vita som ersättning för den jag sköt förra söndagen. Jäktigt på jobbet å privat som naggat värdeful meck-tid. Jämra KTM-toppar! :D

J.J skrev:
Hoppas du åker på lördag, söndag är det nog tomt....
Vet en Bandit 1200 som skall köra SB samt 2 st Busor i PSB. :tummenupp
Du skall väl också köra ??? :tungan

Vadå tomt söndag? Är det inte lördag och söndag eller har brorsan lurat mej?

Fick ihop cykeln till fungerande skick igår kväll, har ännu inte vant mej vid kopplingen, måste smyga iväg på 3000rpm. Håller på och övar att kunna starta på ca 4500-5000rpm. Starterna sitter ibland men allt för ofta blir det ett skutt och värdefull tid spills pga dålig känsla för kopplingen.

Så ge mej nån månad till och lämplig plats så är jag redo. Licens måste lösas men sen är jag fit for fight.

Var två hojjar som slog runt på Tullinge idag.Jag såg bara den första. Såg otäckt ut när hojjen for upp i luften strax efter start... :näsblod
Men det verkar ha gått bra för killarna. Dom var snabbt på benen igen...

Nån som vet hur det gick för Peter Östlund på sin turbo Suzuki? Vi åkte innan det var slut pga att det började att regna rätt ordentligt.

// Lena

Ja jag var där & fota i dag fick med den siast vurpan såg inge roligt ut...

//Simon

BadToy skrev:
Ja jag var där & fota i dag fick med den siast vurpan såg inge roligt ut...

//Simon
Åk när läggs det ut för allmän beskådning? Inte vurpan men dagen alltså

Lilla_Tingeling skrev:
Vad var det som hände där? Var det en likadan vurpa som den första?

// Lena

En HD med gul TL1000R kåpa gjorde exakt likadant en kvart senare-dock lite mindre våldsam...........

J.J skrev:
www.nitroz.se............motorsport............tullinge raceway........stockholm cup (om det var det som du undrade i första frågan)
http://www.dragracing.nu/

Det var riktigt kul att köra igen... Lite ringrostig och lite oklara besked :confused: vid licenskörningen bara......

Synd att det regnade bort på slutet.. Precis när hojarna skulle få påbörja elemineringen så började det pissa igen, med avbruten tävling som följd. :död

Nåja, om 2 veckor kommer nästa tillfälle :banana

Bifogat

• Datum.JPG
    Datum.JPG
    12 KB · Visningar: 117
Går det bra att köra vilket av datumen som helst på Tullinge även att man är vanlig "svensson" eller är det 2 Juli som gäller? Då är det väl en dag på strippen? Är det som en vanlig prova på dag eller?

MangeH skrev:
Går det bra att köra vilket av datumen som helst på Tullinge även att man är vanlig "svensson" eller är det 2 Juli som gäller? Då är det väl en dag på strippen? Är det som en vanlig prova på dag eller?

En dag på strippen körs den 2 juli.
http://www.bilsport.se/events/2005/eventet_fakta.php?eventet=Tullinge&&show=1&&shov=1

"Nu är det äntligen dags för Lazzat Strip Challenge 2005! Platsen kommer i år också vara på Tullinge Raceway.

Nu är det inte alls långt kvar tills det hela äntligen är igång igen. Många skruvar det sista på sina farkoster och många hoppas på nya rekord i år.
Det har hänt en hel del i garagen under vintern och vi kommer nog få se en del nya ansikten bakom ratten eller styret i år.
Totalt kommer det att vara sex stycken tillfällen att få ge järnet på Sveriges kanske bästa strip.
Även om du kanske inte har en riktig dräpare i garaget så kom ut med det du har och ha kul, för det är ju det det handlar om.

Datumen som gäller är dessa:

28/5 Stockholm Cup/Lazzat Strip Challenge
11/6 Stockholm Cup/Lazzat Strip Challenge
3/7 Stockholm Cup /Lazzat Strip Challenge
7/8 Stockholm Cup /Lazzat Strip Challenge
27/8 Stockholm Cup /Lazzat Strip Challenge
17/9 Stockholm Cup /Lazzat Strip Challenge

Reglerna är som följer:

"Fronttech:
Bilar som driver med framhjulen. Originalgolv från torpedvägg bak till förarstolens bakre infästning och effektiv ljuddämpning. Förare ska ha heltäckande klädsel och hjälm.

Reartech:
Bilar som driver med bakhjulen. Originalgolv från torpedvägg bak till förarstolens bakre infästning och effektiv ljuddämpning. Förare ska ha heltäckande klädsel och hjälm.

Quadtech:
Fyrhjulsdrivna bilar. Originalgolv från torpedvägg bak till förarstolens bakre infästning och effektiv ljuddämpning. Förare ska ha heltäckande klädsel och hjälm.

Övergripande klass-regler:
§ 1. Max antal cylindrar som tillåts är sex st.Wankel-motor tillåts. Undantag görs för icke amerikanska motorer med fler cylindrar samt med överliggande kamaxlar. Vid ev tvist angående en motors ursprung fattas beslut om vilken klass fordonet passar i av besiktningsman alternativt tävlingsledaren.
§ 2. Val av däck är fritt. Dock avsedda för asfalt, dvs inga dubb eller offroad däck etc. Däcken får ej heller vara så slitna att korden syns etc.
§ 3. Fordonet skall ha effektiv ljuddämpning.
§ 4. Som drivmedel tillåts handelsbensin, diesel, etanol och metanol dock ej Nitro.
§ 5. Fri motortrimmning.
§ 6. Öppna bilar utan plåttak måste vara försedda med minst skyddsbåge för att få deltaga.
§ 7. Dragracing licens eller prova på licens och medlemsskap i SBF ansluten klubb. (tex Lazzat MK/SSRO)

Avgifter:
Bil: 500 kr (inkluderar fritt inträde för en förare och en mekaniker inkl. en servicebil som kommer samtidigt)
MC: 400 kr (inkluderar fritt inträde för en förare och en mekaniker samt servicebil som kommer samtidigt)
Tillkommande medlemmar i teamet 120 kr/st.
Extra servicebil: 100 kr
Publik: 140kr

Anmälan:
Från kl 07.00 till 08.00 vid banan, gäller alla klasser.

Besiktning:
Öppnar kl 07.00 och stänger när sista fordon är besiktigat. Besiktning skall ske i omedelbar anslutning med anmälan.

Tävlingen:
Förarmöte hålls på plattan kl 08.30. Kval mellan kl.09.00 och kl. 12.30. Eliminering startar kl. 13.00. Elimineringen kommer att varvas med Prova På. Finaler beräknas till kl 17.30. Dessa tider är ca. tider och kan ändras pga. sanering, väder eller dyl.

Stegtyp = Sportman (1:a möter 9:a)
Ej lottade stegar."

// Lena

MangeH skrev:
Det går aldeles utmärkt att köra vilken/vilka av dagarna du vill. Ett tips är att du kör i tävlingen, dels för man betalar mindre och att tävlingen prioriteras före provapå körningarna.
Det är ju vanliga "Svenssons" som tävlar med... :tungan
Jag ska försöka köra så mycket jag kan, då jag tycker det är skitkul :banana

Lilla_Tingeling skrev:
Vad var det som hände där? Var det en likadan vurpa som den första?

// Lena
Lånad hoj oxå,inget kul o komma hem med den som den såg ut.Inte hd-vurpan alltså,utan den andra killen.

Psb Hayabusa

Hallo! 2 PSB HayaBusor Körde på tullinge men jag känner bara till en och det är Matthias Bohlin. men vem är den andre

va där och kollade tänkte köra men fegade ur lite :rolleyes: men får se om jag har mer mod till nästa gång...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti