Är det inte dags för nästa års webes nu?

oFFkeFF skrev:
I början är det varje gång du kör in i depå, till du har fått koll på bestyckningen. Men som sagt också skillnad på att bara lyfta på topparna och plocka av hela cylindrarna.

Jo, så är det viktigt att ta loss cylindrarna för att se om bestyckningen är fet eller mager?

Nyteknik skrev:
Jo, så är det viktigt att ta loss cylindrarna för att se om bestyckningen är fet eller mager?

Nej, det är för att se så kolvringen inte klämts/nypt. Kan gå och se genom avgasporten iofs, men det är trångt och pilligt.
Lyfter du toppen efter ett avslag ser du hur stift, och toppen av kolven mår.

Plus att man får en chans till att klämma sönder kolvringarna, det kan man aldrig får för mycket av! :rofl :fyllisar

/B

Bj.O.rn skrev:
Plus att man får en chans till att klämma sönder kolvringarna, det kan man aldrig får för mycket av! :rofl :fyllisar

/B

Hur lyckas man med det? inte genom att ta av och på cylindrarna iaf, såvida man inte är extremt våldsam..

oFFkeFF skrev:
Nej, det är för att se så kolvringen inte klämts/nypt. Kan gå och se genom avgasporten iofs, men det är trångt och pilligt.
Lyfter du toppen efter ett avslag ser du hur stift, och toppen av kolven mår.

Ok.

Och kolvringen nyper/klämms av för mager bestyckning, eller?
Avslag = bryta tändningen vid maxgas/varv och rulla in i depån?

Nyteknik skrev:
Ok.

Och kolvringen nyper/klämms av för mager bestyckning, eller?
Avslag = bryta tändningen vid maxgas/varv och rulla in i depån?

Jepp, iaf på Honda, men de kan klämmas av det bommen blivit fel slipad etc efter en om-nikasilning.. Yamaha slipper man det på tror jag iaf.
Och jepp, det är ett avslag, helst på högsta växeln också..

oFFkeFF skrev:
Jepp, iaf på Honda, men de kan klämmas av det bommen blivit fel slipad etc efter en om-nikasilning.. Yamaha slipper man det på tror jag iaf.
Och jepp, det är ett avslag, helst på högsta växeln också..

De kläms på Yamma med vid mager bestyckning.

Trots att det inte går så ska jag revidera mitt Webes.

Jag ska försöka att inte bli sist på Sviestad den 30:e.
Fast jag får väl äta gelehallon pga Nyteknik som gått och mörkat sina körkunskaper hela tiden, Superbike-school och grejer är ju fusk! :gnissla

Relapse skrev:
Dåligt med talang och långsam kanske jag är, men feg är jag ta mig fan inte. Till skillnad från somliga så skyller jag inte på min ålder om jag inte skulle vara snabb. :tungan
Stämmer bra det, jag skulle aldrig våga att drämma in i armcoräcket som du gjorde i första tidskvalet :tungan

oFFkeFF skrev:
För att det inte ska glömmas bort, eller tas i fel trådar..
Mummelhumlan ska åkas ifrån tidsmässigt på varje bana i sommar...
Geléhallon till OffKnuff! 47,112 är inte snabbare än 46,587 :fatta!

Nr:18 skrev:
Geléhallon till OffKnuff! 47,112 är inte snabbare än 46,587 :fatta!

Japp, jag får bita i det söta hallonet.. Nu hoppas jag bara att du vågar dig upp till karlskoga och knutstorp, eftersom du bangat ur de andra rejsen i år..

oFFkeFF skrev:
Japp, jag får bita i det söta hallonet.. Nu hoppas jag bara att du vågar dig upp till karlskoga och knutstorp, eftersom du bangat ur de andra rejsen i år..
Karlskoga blir det ERF och ev. stor debutant, sedan åker jag på semester. Knudan är favoritbanan, där ska jag piska dej hårt :yoparty

Karlskoga blir det ERF och ev. stor debutant, sedan åker jag på semester. Knudan är favoritbanan, där ska jag piska dej hårt :yoparty

Dröm vidare, du hittar säkert någon volleybollturning du måste döma på i sista sekunden :rolleyes:

You talk the talk, but do you walk the walk? :rolleyes:

Du snackar hårt, trots att man aldrig kört banan tidigare och vurpade i fredags, och bara fick 30 minuter torrt på banan innan rejset, var jag bara en halvsekund bakom dig på din hemmabana.

Du får nog ta och masa dig upp till b-rejset på sviestad i slutet av augusti också :7peta

oFFkeFF skrev:
Du snackar hårt, trots att man aldrig kört banan tidigare och vurpade i fredags, och bara fick 30 minuter torrt på banan innan rejset, var jag bara en halvsekund bakom dig på din hemmabana.

Du får nog ta och masa dig upp till b-rejset på sviestad i slutet av augusti också :7peta
Finns risk att jag kör på Ring Djursland den helgen, vet inte förrän i början på augusti.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger