Är det inte dags för nästa års webes nu?

Tja, vad tusan ska man säga? :( Min nuvarande arbetsgivare har av ekonomiska skäl varit nödgad att säga upp 4,5 tjänster. Två i produktion och två och en halv på kontoret. Då jag är senast anställd på kontoret så ryker jag. Jag jobbar året ut och är därefter arbetskraft till förfogande.

Så, är det någon som har något IT-/marknadsjobb på lut, hör av er. Är villig att flytta, företrädelsevis till Karlstad/Karlskoga, Lund, Linköping eller Gotland... :rolleyes:

Sålunda vete katten hur säsongen 2004 ser ut för egen del.

Blä. :3freak

abstruse skrev:
Tja, vad tusan ska man säga? :( Min nuvarande arbetsgivare har av ekonomiska skäl varit nödgad att säga upp 4,5 tjänster. Två i produktion och två och en halv på kontoret. Då jag är senast anställd på kontoret så ryker jag. Jag jobbar året ut och är därefter arbetskraft till förfogande.

Så, är det någon som har något IT-/marknadsjobb på lut, hör av er. Är villig att flytta, företrädelsevis till Karlstad/Karlskoga, Lund, Linköping eller Gotland... :rolleyes:

Ouch, många som får gå just nu, kul jul folk får :(

abstruse skrev:

Vi ska hålla ögonen öppna efter inkomstkälla åt dig. Sökte inte donken extrapersonal nu?

Var inte ledsen, mig slår du lätt i Webes, även utan jobb.

Chrille skrev:
Nya variabler i den sociala ekvationen. ändrade arbetsförhållanden och en totalt vansinning kantring på ekonomin. Jag har gått hela hösten och trott att det är lugna puckar bara för att upptäcka att det är ekonomisk katastrof.... Det ska köras men det kommer inte bli lätt. Och då är inte Sukkan öppnad än. Vad jag vet....

Jag är ju skyldig dig 100 spänn.
Så då vart ekonomin fixad, nästa problem. :tomten

abstruse skrev:

Fan vad tråkigt Jocke....

Men du får se det från den ljusa sidan. Nu kan du ägna dig åt RR på heltid. Du har hela dagarna på dig att fixa sponsorer och när våren kommer kan du flänga runt på varje träning som dyker upp. Gissa om du kommer vara snabb i sommar :banana

Hoppas det löser sig för dig :tummenupp

Chrille skrev:
Nya variabler i den sociala ekvationen. ändrade arbetsförhållanden och en totalt vansinning kantring på ekonomin. Jag har gått hela hösten och trott att det är lugna puckar bara för att upptäcka att det är ekonomisk katastrof.... Det ska köras men det kommer inte bli lätt. Och då är inte Sukkan öppnad än. Vad jag vet....
Den såkallade "Stina effekten" :hihi

GSXR1100R skrev:
Den såkallade "Stina effekten" :hihi
:D Är det så jävligt med fast fruntimmer? Då ska jag fan hålla mig undan ett tag till.
Segt o upptäcka tråden så sent så man måste skumma igenom 4 sidor för att ha koll på vad folket lovar till säsongsdags.
Egna mål? Upprepar fjolårets, poäng i alla race och förhoppningsvis är det fler än 15 startande nästa år.

abstruse skrev:

Surt. Lycka till med nytt...annars får du väl joina mig på skolbänken :yoparty

Gulsnabbtrajja skrev:
:D Är det så jävligt med fast fruntimmer? Då ska jag fan hålla mig undan ett tag till.
Segt o upptäcka tråden så sent så man måste skumma igenom 4 sidor för att ha koll på vad folket lovar till säsongsdags.
Egna mål? Upprepar fjolårets, poäng i alla race och förhoppningsvis är det fler än 15 startande nästa år.

Ja, du...jag lär väl joina dig i klassen så jag intar en extremt ödmjuk attityd inför nästa säsong. Jag får väl ta rygg på dig och se hur det funkar med de stora pôjkarna. Hoppas på fler än 15 startande men helst inte fler är vad banan tar till start för då kommer det bli svårt att få vara med över huvud taget. Ja, ja...det löser sig...men poäng...nja...det väntar jag nog med :)

Gulsnabbtrajja skrev:
....

2000:- per månad i distansraggning.... Perfekt grund att bygga en rejsbudget på. :gnissla

Chrille skrev:
2000:- per månad i distansraggning.... Perfekt grund att bygga en rejsbudget på. :gnissla

Hörrödu, har svaga minnen av att du trackade apstrutsen för hans dyra kärlek.
2000 i månaden!?! Du borde kunna hitta något billigare på närmare håll ;)

Det verkar som om det är bistra juletider på många håll. Själv har jag 40000 i restskatt, från 2002, förutom de 36000 som ska betalas in i december som uppiggande slutkläm på året. Fast det löser sig alltid och nog ska jag ta mig ut på banan en gång nästa år åtminstone.

Känner att jag bör vara med här, jag har ju ändå lovat någon form av RR-satsning till 2004.

Nåväl, första målet är ju att ta licens för att börja träna. Inga problem där, även om jag kör med min nuvarande hoj. Kraschkåpor skall inhandlas eftersom försäljningen går sådär.

Eftersom det handlar om Webes så kan man ju börja skylla ifrån sig redan direkt. Jag vet inte hur det blir med tävlingar nästa år, då ekonomin är mycket ansträngd redan nu. Om inget revolutionerande händer så är det bara träning som finns på schemat.

Men, ett mål har jag med min träning iaf. Jag skall, på minst två banor, ha lägre varvtid än Donkey Shot och Apstrutsen. :D Med detta sagt så förutsätter jag ekonomiskt stöd från övriga medverkande. :kiss

Goodstuff skrev:
Det verkar som om det är bistra juletider på många håll. Själv har jag 40000 i restskatt, från 2002, förutom de 36000 som ska betalas in i december som uppiggande slutkläm på året. Fast det löser sig alltid och nog ska jag ta mig ut på banan en gång nästa år åtminstone.

40kkr i restskatt? :va

ZoulFly skrev:
Ja, du...jag lär väl joina dig i klassen så jag intar en extremt ödmjuk attityd inför nästa säsong.
Nu får du lägga ner din blygsamhet. Så du har bestämt dig? Då blev ju ett av mina mål att vara framför dig, kommer antagligen inte vara helt lätt om du kör som förra säsongen. Kan ju knappast vara svårare att brottas med en 600:a så bytet går nog åt rätt håll. Ser fram mot att möta dig på "på riktigt".
Chrille: 2Kkr x 4 (sep - dec) = 8000 spänn i torskad racebudget, Och hon ska säkert inte ha nå billiga julklappar heller.
Ska vi lägga upp en krisplan? Du kan få prenumerera på mina begagnade svålar hela säsongen :tungan

Jag lägger till en hundring på priset för luftkanalerna, så att jag får nöjet att spöa dej, Chrille :tummenupp

Jaja, what the hell:

Får EMR ordning på hård- och mjukvara ska inga tangodansörer från Herrljunga vara snabbare på Gelleråsen (avser träningstider).

Fram tills nu har man ju haft noja på att vara långsammast på banan, men i och med dagens sturska inlägg från klabbarpar'n McBertil och assistentmalaj Eriksson känns framtiden betydligt ljusare. Det är en pampersliknande trygghetskänsla som infinner sig då man med största säkerhet kan förvissa sig om att man kommer ha nämnda herrar efter sig i fältet.

Törs man fråga malajen om "U" händelsevis står för Urban? :hihi

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back