Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Skytte är en vital del av jakten.
Likaså är det en trevlig sport.
Att springa runt med bomber runt magen har få praktiska tillämpningar utanför självmordsbomberiet.

du menar att du inte ens hade sett det och ändå uttalat dig?

Näe, jag valde att tro på ditt ord:

Men jag lovar att jag inte ska ta dig på något som helst allvar i fortsättningen, då du menar att det är "lika" att lära barn rekreationsskytte mot pappersmål eller att lära dom att självmordsbomba ihjäl människor.

Spar dina patetiska medaljer och PM till någon som bryr sig.

Last edited:
Näe, jag valde att tro på ditt ord:

Men jag lovar att jag inte ska ta dig på något som helst allvar i fortsättningen, då du menar att det är "lika" att lära barn rekreationsskytte mot pappersmål eller att lära dom att självmordsbomba ihjäl människor.

Spar dina patetiska medaljer och PM till någon som bryr sig.

ingen fara, jag har förstått att du inte tar mycket på allvar. inte ens dig själv. ignorance is bliss.

för de andras skull, eftersom vi ju inte vill att denna tråd ska låsas, kan inte du, om du ska svara på mitt senaste inlägg, göra det via ett pm förresten? eller om du ändå svarar här på mitt inlägg, så får du ett pm av mig. bara så du vet...

Och inte ens det var sant...

"Spar dina patetiska medaljer och PM till någon som bryr sig."

där har du orsaken. du läser tydligen det jag skriver här, men inte om jag skulle skicka pm till dig, finns då liksom ingen poäng längre...

Kantian skrev:
Trots det kan ni fortfarande inte förstå eller acceptera att tanken om att ett ökat våld från Israel skulle leda till minskat våld från terrorister
Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?

Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?

Nej, det viktigaste är att man agerar och det hårt och resolut. Hämnden är viktigare än resultatet. Även om agerandet ÖKAR raketbeskjutningarna så måste man vedergälla och det snabbt. :mad: :mad: :mad:

"- Ja, jag hällde bensin på elden men jag agerade iallafall!!"

Nej, det viktigaste är att man agerar och det hårt och resolut. Hämnden är viktigare än resultatet. Även om agerandet ÖKAR raketbeskjutningarna så måste man vedergälla och det snabbt. :mad: :mad: :mad:
Tycker du att det var ett svar på frågan?

Tycker du att det var ett svar på frågan?

Det var ett svar på hur jag ser på din bomblogik.

Tycker du att bombmetoden fungerar?
Fungerade den i Libanon?
Har vedergällningsstrategin med 5 döda palestinier per dödad israel funkat?
Fick Hizbollah färre anhängare efter att delat av Libanon gödslades med klusterbomber?

Det är därför jag frågar dig om du tycker det är bättre att hälla bensin på elden än att inte göra något alls i rädsla för att verka vek och passiv...?!

Splittring i leden hos motståndarsidan under natten, sweet. :D

Det var ett svar på hur jag ser på din bomblogik.

Tycker du att bombmetoden fungerar?
Fungerade den i Libanon?
Har vedergällningsstrategin med 5 döda palestinier per dödad israel funkat?
Fick Hizbollah färre anhängare efter att delat av Libanon gödslades med klusterbomber?

Det är därför jag frågar dig om du tycker det är bättre att hälla bensin på elden än att inte göra något alls i rädsla för att verka vek och passiv...?!

Och du håller på fortfarande, inte ett ord om hur man stoppar pågående raketbeskjutning än. :lol

Det råder fan alzheimerstämning i OT för tillfället. :3freak

Se tre miljarder inlägg av mig i tråden som ställer samma fråga, det vore fan om du fick ett svar när jag inte fått det. :mad:

Last edited:
Markus skrev:
Se tre miljarder inlägg av mig i tråden som ställer samma fråga, det vore fan om du fick ett svar när jag inte fått det. :mad:
Jag tänkte att skälet kanske var personligt, but I guess not. Eller så är det så, typ mot alla som ställer frågor man inte kan svara på :3freak

Och du håller på fortfarande, inte ett ord om hur man stoppar pågående raketbeskjutning än. :lol

Jag tycker det är mer underhållande att du känner dig så nöjd med "din" lösning när den uppenbarligen är kontraproduktiv denna gång och även var det när det gällde Hizbollah. Däremot förstår jag att du tycker det är skönt att få styra upp siffrorna lite rent "vedergällningsmässigt".

Israelerna sköt ihjäl en FN-arbetare som färdades i en väl uppmärkt FN-bil. Ska FN bara bita ihop och låta dylika förbrytelser fortgå, eller bör FN blixtanfalla Israel? Våld är inte alltid den bästa lösningen, även om man får det intrycket när man tittar på Die Hard. Den riktiga världen fungerar dock inte så.

En våldsspiral är som en dieselmotor. Så länge man tillför våld (diesel) så fortsätter den att snurra, till och med öka takten. För varje mujahedin (och 20 collaterals) som Israelerna dödar föds två nya hatfyllda araber utan något att förlora. Enda sättet för Israel att panga sig ur det här är att döda varje arab och dito -sympatisör på jordens yta. Och det kommer att ta för lång tid.

Om inte Israel hade suttit i USAs bakficka hade FN kunnat göra en "Cypern" för länge sedan. In med peace keepers och observatörer, förmå Hamas att erkänna Israels existens och sluta upp med våld mot civila mål. Få Israel att dra tillbaka alla tvivelaktiga bosättningar. Och instifta kommunala blockflöjtsskolor. Nobels fredspris till Kuritas.

Israelerna sköt ihjäl en FN-arbetare som färdades i en väl uppmärkt FN-bil. Ska FN bara bita ihop och låta dylika förbrytelser fortgå, eller bör FN blixtanfalla Israel? Våld är inte alltid den bästa lösningen, även om man får det intrycket när man tittar på Die Hard. Den riktiga världen fungerar dock inte så.

En våldsspiral är som en dieselmotor. Så länge man tillför våld (diesel) så fortsätter den att snurra, till och med öka takten. För varje mujahedin (och 20 collaterals) som Israelerna dödar föds två nya hatfyllda araber utan något att förlora. Enda sättet för Israel att panga sig ur det här är att döda varje arab och dito -sympatisör på jordens yta. Och det kommer att ta för lång tid.

Om inte Israel hade suttit i USAs bakficka hade FN kunnat göra en "Cypern" för länge sedan. In med peace keepers och observatörer, förmå Hamas att erkänna Israels existens och sluta upp med våld mot civila mål. Få Israel att dra tillbaka alla tvivelaktiga bosättningar. Och instifta kommunala blockflöjtsskolor. Nobels fredspris till Kuritas.

Ååå, att ingen har tänkt i de banorna tidigare... :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...