Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Killen på översta bilden ser ut att vara fem, sex år typ. Jag tycker inte det känns ok att ha ihjäl en sån knatte bara för att han har pantade föräldrar. Ha ihjäl dem istället om det kliar i avtryckarfingret. Om vi absolut ska diskutera enskilda fall alltså.

Oavsett vilken sida man står på i denna konflikten så är bilder på döda skolungar aldrig bra för världsopinionen.

Nej det är klart att de inte förtjänar att dödas vad än de hittat på, eller deras omtänksamma och fredliga koranlärda föräldrar för den delen, men det är så där Hamas agerar - utnyttjar barnen. Att de gömmer sig bland civila av två skäl är sedan länge känt, 1) ofta skonar Israelerna dem och 2) om israelerna inte skonar dem och dödar civila är det en propagandavinst för Hamas som väger upp förlusten av en trogen mujahedin.

Här har vi lite mer, en moders kärlek:

child_suicide_bomber.jpg

Flickskola á La Mellanöstern (en eloge till jämställdhetsarbetet bakom denna bild dock):

peace-sign_suicide_bomber_belt.PNG

Det är aldrig för tidigt att följa med mamma!
mom%20bomb%20w%20baby.jpg

Usch, Haram att gå runt med det där håret synligt.
suicidebombergirl1.jpg

Ge honom en riktig bössa, han grinar ju ffs.
child_suicide_bomber.jpg

I got to wear a bomb belt in public and all I got was this fake tennis shirt and had to look happy

child_suicide_bomber.jpg

Okej, ovan exempel är ju mest exempel på smaklöst utnyttjande av barn, fysisk skada har de inte lidit. Värre höll det på att gå för den här killen som fegade ur i sista stund.

suicide_bomb_2.jpg

0,1020,340855,00.jpg

Vissa modiga barn håller dock hela vägen!

iraqblastEPA1405_468x224.jpg

Iraqi insurgents use eight-year-old girl as suicide bomber

http://www.dailymail.co.uk/news/art...urgents-use-year-old-girl-suicide-bomber.html

. de israeliska bosättarnas raketproblem, .

Jag tror du har missförstått det hela lite. Bosättarna bryr jag mig inte ett dyft om, dom får plats i Israel, men du har tydligen missat att det huvudsakligen inte är dom som blir beskjutna med raketerna.

Det är dags att diskutera det som verkligen betyder något i den här konflikten. Bensinpriset har stigit 50 öre på 2 dagar pga Gaza-bråket. Man blir förbannad. :mad:

Vad skall man göra åt pågående raketbeskjutning?

Middle-East-Union

På så sätt lyckades länder genom bildandet av EG senare EU att avsluta sina fajter, liknande gjorde "the great nation"

En utopi, eller en möjlighet......:gnissla

Middle-East-Union

På så sätt lyckades länder genom bildandet av EG senare EU att avsluta sina fajter, liknande gjorde "the great nation"

En utopi, eller en möjlighet......:gnissla

Ja jävlar, det har inte kommit en enda raket över bottenviken sedan vi gick med i EU...

Tänkte inte på det...

ÅAS så är det en nyansskillnad mellan att lära sig att skjuta med vapen (i självförsvar, hävdar alltid Amerikaner) och att lära sig att spränga sig själv i luften och ta så många som möjligt med sig...

min poäng är att vi alla är lika. jag tror knappast att teresa eller achmed har bett om att få göra det föräldrarna vill att de ska göra och om du blir sprängd eller skjuten i skallen av ett barn spelar ju ingen roll, eller hur?

min poäng är att vi alla är lika. jag tror knappast att teresa eller achmed har bett om att få göra det föräldrarna vill att de ska göra och om du blir sprängd eller skjuten i skallen av ett barn spelar ju ingen roll, eller hur?

Återigen, det är en nyansskillnad mellan att som Teresas föräldrar lära sitt barn att sjuta för ett högst eventuellt självförsvar om det kommer elaka typer och skjuter på mamma och pappa och lillebror, eller att som Achmeds föräldrar be att sonen ska gå in i en folksamling och trycka på knappen för gud/allah/fädernelandets skull...

Teresa ombeds inte att göra någonting egentligen.

Sen tycker jag IOFS att theresas föräldrar skulle fråntas vårdnaden också.

Sen tycker jag IOFS att theresas föräldrar skulle fråntas vårdnaden också.

så ädelt men motsägelsefullt av dig.

men ok, vi behöver inte älta denna detalj in absurdum; det är minst 100 ggr värre att bli sprängd av ett barn än att få huvudet bortblåst av ett barn. sådärja, nu hoppas jag naturligtvis att du håller med mig, om du inte vill ha det till en annan siffra vill säga...

det är minst 100 ggr värre att bli sprängd av ett barn än att få huvudet bortblåst av ett barn. sådärja, nu hoppas jag naturligtvis att du håller med mig, om du inte vill ha det till en annan siffra vill säga...

Det är MINST hundra gånger värre att ett barn spränger hundra människor i bitar för att dom har en annan nationalitet/tro än barnets föräldrar än att en eventuell rånare/vådtäcktsman/nutcase får huvudet bortskjutet av ett barn.

Båda är givetvis tragedier.

Det är MINST hundra gånger värre att ett barn spränger hundra människor i bitar för att dom har en annan nationalitet/tro än barnets föräldrar än att en eventuell rånare/vådtäcktsman/nutcase får huvudet bortskjutet av ett barn.

Båda är givetvis tragedier.

du har inte förstått någonting verkar det som, tror du barnet har velat göra någonting utav det vi pratar om just nu?

vad föräldrarna 'lär' sitt barn är ju lika illa eller hur? och att du verkar veta att teresa bara ska skjuta rånare/våldtäktsmän/nutcase liksom andra barn som får lära sig sånt oavsett var, måste göra dig till sh's medium. eller så är du bara korkad.

du har inte förstått någonting verkar det som, tror du barnet har velat göra någonting utav det vi pratar om just nu?

vad föräldrarna 'lär' sitt barn är ju lika illa eller hur? och att du verkar veta att teresa bara ska skjuta rånare/våldtäktsmän/nutcase liksom andra barn som får lära sig sånt oavsett var, måste göra dig till sh's medium. eller så är du bara korkad.
Starta en ny tråd, du tjafsar bara för tillfället.

På bilderna ser Teresa glad ut att hon får panga med pappas bössa, huruvida Achmed är glad får du väl fråga buktalaren om.
Teresa kanske inte ens informeras om att det är för att hon ska kunna försvara sig själv i framtiden, hon kanske bara pangar mot ballonger i all oskyldighet?
(jag såg inte programmet bilden är tagen ifrån)
Mina barn pangade ballonger och plastmuggar med något mindre kraftig bössa när dom var små, och dom verkar inte ha tagit skada av det.

Det ena barnet ombeds att döda människor, det andra barnet lärs att hantera ett vapen på ett säkert sätt, det ena barnet kommer att dö, det andra kanske kommer att leva ett långt och lyckligt liv utan att någonsin mer hålla i en bössa.

På bilderna ser Teresa glad ut att hon får panga med pappas bössa, huruvida Achmed är glad får du väl fråga buktalaren om.
Teresa kanske inte ens informeras om att det är för att hon ska kunna försvara sig själv i framtiden, hon kanske bara pangar mot ballonger i all oskyldighet?
(jag såg inte programmet bilden är tagen ifrån)
Mina barn pangade ballonger och plastmuggar med något mindre kraftig bössa när dom var små, och dom verkar inte ha tagit skada av det.

Det ena barnet ombeds att döda människor, det andra barnet lärs att hantera ett vapen på ett säkert sätt, det ena barnet kommer att dö, det andra kanske kommer att leva ett långt och lyckligt liv utan att någonsin mer hålla i en bössa.

kul att du ser till den lilla lilla detaljen och inte alls helheten där föräldrar sätter vapen i hand på sina barn och framförallt i usa och den vapendebatt som pågått i många år och ibland kulminerar i en och annan skolmassaker (för att bara nämna en kategori), så visst är det nog ballonger de vill hon ska panga. och extra kul också att du inte inte ens ser min poäng med just det inlägget med teresa eller vad jag ville ha sagt.

vart kan jag skicka dig medaljen?

:sissy

Starta en ny tråd, du tjafsar bara för tillfället.

ja. men till skillnad från andra som tjafsar, är mitt tjafs bra tjafs och du skulle behöva lära dig hur man tjafsar när man tjafsar.

Kantian skrev:
så ironmike, det är då helt ok att du får ständigt upprepa dig själv? trodde jag inte om dig, men visst, kör ditt eget game kompis...

IronMike = Kantian?

Ja jäklar vilken skjutjärnsjournalistik man drar till med så här på nattkvisten.

Sluta bråka nu pojkar.

Last edited:
Nu såg jag filmen, enkom för din skull, det var barn som fick skjuta på papperstavlor med olika geometriska figurer i glada färger, inte ens så illa som jag föreställde mig alltså.

Betydligt snällare än ett tv-spel där man är trädgårdsmästare och stampar på elaka sniglar.

Ock killen med den hembyggda flytvästen ska säkert bara ut i trädgården och skrämma fåglar åt mamma?

Nu såg jag filmen, enkom för din skull, det var barn som fick skjuta på papperstavlor med olika geometriska figurer i glada färger, inte ens så illa som jag föreställde mig alltså.

Betydligt snällare än ett tv-spel där man är trädgårdsmästare och stampar på elaka sniglar.

Ock killen med den hembyggda flytvästen ska säkert bara ut i trädgården och skrämma fåglar åt mamma?

du menar att du inte ens hade sett det och ändå uttalat dig?

låter misstänkt likt idioterna som inte ens läst 'satansverserna' av rushdie och fördömde honom. grattis, ännu en medalj.

för de andras skull, eftersom vi ju inte vill att denna tråd ska låsas, kan inte du, om du ska svara på mitt senaste inlägg, göra det via ett pm förresten? eller om du ändå svarar här på mitt inlägg, så får du ett pm av mig. bara så du vet...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan