Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Men du verkar inte vilja förstå, även om jag kan acceptera att det finns fler som verkar följa ert halvgenomtänkta resonemang, att det som händer nu leder till FLER raketer? Kan vi komma överens om det? Och kan du då, kanske, kanske, kanske, förstå att det är helt fel väg att gå? Det är inte MER våld som behövs i det området, är det så svårt att koppla?
Du svarade som vanligt inte på frågan, så jag försöker igen med större stil och för säkerhets skull fetat (observera att själva frågeställningen kommer i den andra meningen):

Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?

Du svarade som vanligt inte på frågan, så jag försöker igen med större stil och för säkerhets skull fetat (observera att själva frågeställningen kommer i den andra meningen):

Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?
Tänker du på de i Gaza eller Israel??

Jag vet att frågan inte var menad till mig men mitt svar är fortfarande att om man är en ockupationsmakt så får man nog riskera att bita ihop så länge som man är det.

Men eftersom du ju är en som ger svar på alla frågor: Hur tycker du att de plastiner som ser sina barn dö ska reagera? Ska dem kanske bara bita ihop? Det drabbar ju trots allt betydligt fler palestiner än israeler så på något vis blir väl den frågan vitigare?

Snälla svara inte: "Dem började!" eftersom de flesta barnen inte har skjutit några raketer och att det nog är lite svårt att idag avgöra när det hela började.

Jag vet att frågan inte var menad till mig men mitt svar är fortfarande att om man är en ockupationsmakt så får man nog riskera att bita ihop så länge som man är det.

Jag vet att svaret inte var menat till mig men fundera gärna på huruvida det är så glasklart att Israel är en ockupationsmakt. Det är definitivt inte den bilden de flesta Israeler har, många menar faktiskt tvärtom.
Personligen tycker jag det är intressant att lyssna på båda sidor i en komplicerad konflikt.

Jag vet att svaret inte var menat till mig men fundera gärna på huruvida det är så glasklart att Israel är en ockupationsmakt. Det är definitivt inte den bilden de flesta Israeler har, många menar faktiskt tvärtom.
Personligen tycker jag det är intressant att lyssna på BÅDA sidor i en komplicerad konflikt.

:rofl

Du har nog glömt att slå på den vänstra hörapparaten, kompis.

Last edited:
Orkar inte skumma igenom 400 inlägg så ställer frågan direkt istället :tungan

Vad handlar konflikten om på gazaremsan nu? Bosättningarna lämnade väl Israel för några år sedan? Så jag förstår inte varför Hamas sköt raketer så fort den 6mån långa vapenvilan var över. Kanske jag som missat nåt men..

Skall bli intressant å se hur svaren ser ut och hur många olika åsikter det är.. :tungan
Anser ni de är upprepning så kan jag ta bort inlägget, eller om nån mod vill göra det.

Kanske jag som missat nåt men...

Typ en blockad/barrikad som gjort Gaza till ett enda stort fängelse i klass med det i "Flykten från New York"... Men eftersom det är självförvållat så kan de gott ha det, allihop, inklusive kvinnor och barn. Kolla bara på terrorbarnen på markus bilder. De förtjänar fattigdom, svält och misär och fångenskap!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Typ en blockad/barrikad som gjort Gaza till ett enda stort fängelse i klass med det i "Flykten till New York"... Men eftersom det är självförvållat så kan de gott ha det, allihop, inklusive kvinnor och barn. Kolla bara på terrorbarnen på markus bilder. De förtjänar fattigdom, svält och misär och fångenskap!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Okej, tack för svaret. :)

Typ en blockad/barrikad som gjort Gaza till ett enda stort fängelse i klass med det i "Flykten till New York"...

mjaa, nu finns det mig veterligen inget verk som handlar om ett fängelse och heter "Flykten till New York".

Dock så kan man ju föreställa sig att Israel har gjort Gaza till ett fängelse likt det i "Flykten från New York".

I det senast nämnda fiktiva scenario visste de för övrigt hur man skulle pimpa sina rides...

[YOUTUBE-ID]_E31HluCz6E[/YOUTUBE-ID]

Israel Snor mer och mer land ifrån Palestina dagligen, och det förtryck pal får upleva dag ut och dag in, bidrar nog ganska så mycket till att Hamas skjuter raketer imot Israel.

Jag har full förståelse för Pal..
bara lite synd att dom inte har strörre rakter, så att det skulle bli lite mer gämt, Israel har en krigsmakt som skulle kunna "pippa" sverige 3gr om, och pal har stenar och hemma-byggda raketer.

Vem är det som inte förstår?
Skulle norge börja göra som Israel, och sätta upp så kallade "Safe zones" på svensk mark, för att sedan förbjuda oss Svenskar att vara i dom här så kallade "Safe zones"
Men Norrmännen får vandra fritt och bygga hus och grejjer på våran Mark!
och så fort vi svenskar drar in i dom så här kallade "SafeZones" så blir vi nerskjutna eller fängslade?

Det är Ju krigsföring Israel kör med, så vem är det som inte förstår att pal reagerar som dom gör?

Skulle inte du kriga för ditt land, Om norge gjorde detta imot oss!??
Eller hur tänker vissa här inne, som står på Israels Sida?
Jag fattar ingenting...... :va :näsblod
Israel tar ju landsdelar? och jag har alltid trott att tar man land ifrån ett annat land så är det krig?

Och Så har ju media gjort ett Jävla bra jobb med att få Hamas terrorist stämplat, jag menar, Hamas är Palestinas försvar, om det är någon som är terrorist så är det Israel.

:rofl

Du har nog glömt att slå på den vänstra hörapparaten, kompis.

Åh äntligen en kompis till, höll på att bli ensamt här med Bosozuku och Stuff och några få fler.

Fall inte i korvgubbeträsket, där man pratar om allt förutom det man borde prata om. Om du tycker det är ensidig kritik mot Palestina som presenteras i media så tror jag du läser fel tidningar, men visa gärna om jag har fel.

För övrigt var Gunnar Hökmark vs Kent Härstedt på Ekot i frågan, Gunnar hade rätt och Kent fel. Kent är inte killen man ska sitta i samma båt som, bokstavligen talat.

4:20 skrev:
Jag har full förståelse för Pal..bara lite synd att dom inte har strörre rakter, så att det skulle bli lite mer gämt, Israel har en krigsmakt som skulle kunna "pippa" sverige 3gr om, och pal har stenar och hemma-byggda raketer.
Och ändå gör Israel inte mer än att försvara sig mot attacker. Du kan ju tänka dig om styrkeförhållandena var de motsatta. Tror du Hamas skulle visa samma återhållsamhet? :näsblod
4:20 skrev:
Och Så har ju media gjort ett Jävla bra jobb med att få Hamas terrorist stämplat, jag menar, Hamas är Palestinas försvar, om det är någon som är terrorist så är det Israel.
:rofl :rofl

Jävligt många :fyllisar skulle t o m Kantian och Stoffe behöva innan de kläcker ur sig något sådant

men Stuff du vänder ju på det?
Det är ju Israel som tar land ifrån palestina.

så vad är det du inte förstår?
vad skulle du göra om norge började ta landsdelar av sverige?
har du gjort lumpen?
då förmodar jag att du, precis som många fler här inne, får dra ut i kriga?:kulspruta :machinegu :död

och sedan om du får ett smeknamn, "Terrorist" eller "Frihetskämpe" det är vell en annan femma...

Last edited:
Eller hur tänker vissa här inne, som står på Israels Sida?
Jag fattar ingenting...... :va :näsblod
Israel tar ju landsdelar? och jag har alltid trott att tar man land ifrån ett annat land så är det krig?

Äntligen fär man ett inlägg från dig, du som suttit och betygsatt andras inlägg i någon veckas tid. Välkommen. :)

Förstår att du ger mig negativ score då du verkar vara en särdeles läbbig antisemit, det är i min värld bästa betyg att nazister tycker illa om mig faktiskt. :) Jag har nog sett dina små minustecken här och där. ;)

Tror inte heller du är så intresserad av svar på dina frågor, frågor som inte tar hänsyn till att PLO anses av världen vara palestiernas representant, frågor som tycker det är bra om stora raketer träffar civila judar för att de är judar, frågor som förutsätter att judar är någon ohyra som inte ska få bo i regionen trots att de gjort så redan långt innan 1948 - ja en massa antijudiska frågor som med din utgångspunkt blir omöjlig för någon judevänlig själ att besvara.

Och ändå gör Israel inte mer än att försvara sig mot attacker. Du kan ju tänka dig om styrkeförhållandena var de motsatta. Tror du Hamas skulle visa samma återhållsamhet? :näsblod

:rofl :rofl

Jävligt många :fyllisar skulle t o m Kantian och Stoffe behöva innan de kläcker ur sig något sådant

Är du blind och döv?

Äntligen fär man ett inlägg från dig, du som suttit och betygsatt andras inlägg i någon veckas tid. Välkommen. :)

Förstår att du ger mig negativ score då du verkar vara en särdeles läbbig antisemit, det är i min värld bästa betyg att nazister tycker illa om mig faktiskt. :) Jag har nog sett dina små minustecken här och där. ;)

Tror inte heller du är så intresserad av svar på dina frågor, frågor som inte tar hänsyn till att PLO anses av världen vara palestiernas representant, frågor som tycker det är bra om stora raketer träffar civila judar för att de är judar, frågor som förutsätter att judar är någon ohyra som inte ska få bo i regionen trots att de gjort så redan långt innan 1948 - ja en massa antijudiska frågor som med din utgångspunkt blir omöjlig för någon judevänlig själ att besvara.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. :brinnerup :glömdet :näsblod :arsele :huvet :död :3freak :7peta :7peta :tråkad :censored :censored :klappar :klappar :galen :skrattaåt :skrattaåt :såjaponken :fatta! :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP