Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
... sväljer allt med hull ....

Säger han som tydligt konstaterat att de senaste tre saniningarna kommit från:

1. Polaren som sitter i en israelisk pansarvagn och berättar att Hamas "tvingar ut barnen som mänskliga sköldar"
BoSoZoKu skrev:
Alla får tro vad dom vill men jag vet att det här är sant.

2. En krönika av en sparkad reporter "bevisar" att ALLA apatiska barn bluffar...
BoSoZoKu skrev:
Mycket bra att sånt här kommer fram..

3. ..den nyss nämnda bloggen...
BoSoZoKu skrev:
Korven med lärjungar sväljer allt med hull och hår

....Ja, det är verkligen jag och mina lärljungar som okritiskt sväljer allt med hull och hår! :) :pannkyss :pannkyss

Det mest fantastiska är att du försöker få det till någon form av judehat.... Kan du inte i ett enda inlägg skriva utan de där stämplarna du så gärna vill slippa utsättas för själv. Du har inte lyckats särskillt många gånger..

Skriver du inte judehatare så är det kommunist-stämpeln eller PK-maffian eller islamkramare eller vad du nu kommer på.

På varje "stämpel" som sätts på dina inlägg hinner du stämpla 10 andra inlägg....

Men det är väl iofs din syn på rättmätig "vedergällning"...

Ett dödat barn och fem döda vuxna per dödad israel.

10 stämplade inlägg per gång någon stämplat dig...

Säger han som tydligt konstaterat att de senaste tre saniningarna kommit från:

1. Polaren som sitter i en israelisk pansarvagn och berättar att Hamas "tvingar ut barnen som mänskliga sköldar"

2. En krönika av en sparkad reporter "bevisar" att ALLA apatiska barn bluffar...

3. ..den nyss nämnda bloggen...

....Ja, det är verkligen jag och mina lärljungar som okritiskt sväljer allt med hull och hår! :) :pannkyss :pannkyss

Det mest fantastiska är att du försöker få det till någon form av judehat.... Kan du inte i ett enda inlägg skriva utan de där stämplarna du så gärna vill slippa utsättas för själv. Du har inte lyckats särskillt många gånger..

Skriver du inte judehatare så är det kommunist-stämpeln eller PK-maffian eller islamkramare eller vad du nu kommer på.

På varje "stämpel" som sätts på dina inlägg hinner du stämpla 10 andra inlägg....

Men det är väl iofs din syn på rättmätig "vedergällning"...

Ett dödat barn och fem döda vuxna per dödad israel.

10 stämplade inlägg per gång någon stämplat dig...
Det är bara att lägga ned med den där tjommen. Det händer inget där inne. Fantastiskt underhållande dock, den minst introspektiva individen jag har stött på.

Nåja.

Har förstått att Markus vill ha svar på sin fråga, lika ihärdigt som jag ville ha svar på min (men aldrig fick). Lösningen heter Monnetmetoden och för att bryta ned det lite handlar det om tre steg. Det första handlar om att skapa ett samarbete på ett icke-känsligt område, t.ex. vägnätet. Vidare krävs då ett överstatligt politiskt maktcentrum, förslagsvis från FN som kan erbjuda en neutral plattform och samarbetsmiljö i syfte för grupperna att utveckla gemensamma intressen som båda parter tjänar på.

Vi kan väl börja så, de efterföljande stegen är ändå bara en fördjupningsprocess. Duger det Makkus? Eller är hänsynslöst mördande en bättre lösning? :va

Det är bara att lägga ned med den där tjommen. Det händer inget där inne. Fantastiskt underhållande dock, den minst introspektiva individen jag har stött på.

Det är helt otroligt vilken otrevlig person du är :D

Korven>> Jag ser att för en monolog med mig:D Jag har dig på ignore av förklarliga skäl men ser ibland när du är quotad att du fortfarande sitter och spyr galla över mig. Det ger inget, dina provokationer. Du är som luft för mig. Ta och lek med dina Livets Ord-vänner istället, där kommer du garanterat få till en dialog angående Israel då dom av någon anledning är extremt Israelvänliga.

Sen måste jag säga att jag inte riktigt förstår varför du och palestinagubbarna hänger på sporthoj. Det är faktiskt inte för att vara otrevlig men de flesta av er har ju inte ens riktiga motorcyklar och kanske borde byta till nåt touringforum istället. Där kan jag också tänka mig att ni hittar fler av er sort. Okej? Win-win. Ha det gott! Och kör inte för fort - det är oansvarsfullt.

Det är faktiskt inte för att vara otrevlig men de flesta av er har ju inte ens riktiga motorcyklar och kanske borde byta till nåt touringforum istället. Där kan jag också tänka mig att ni hittar fler av er sort. Okej? Win-win. Ha det gott! Och kör inte för fort - det är oansvarsfullt.

Väldigt OT nu, men aldrig har väl ordspråket kasta spjut i radhus varit så passande. Flera cm fegis-rand på dina däck av bilderna att döma, så frågan är väl varför du ens köpt en s.k sporthoj :lol

Väldigt OT nu, men aldrig har väl ordspråket kasta spjut i radhus varit så passande. Flera cm fegis-rand på dina däck av bilderna att döma, så frågan är väl varför du ens köpt en s.k sporthoj :lol

Den har gått 97 mil och det är inte jag som har kört dom. Dom är körda i USA. Jag har kört max två mil oförsäkrat i regn och 3 plusgrader. Köpte den för tre-fyra veckor sen. :tungan Så tagga ner lite.

Last edited:
Det är helt otroligt vilken otrevlig person du är
Personer som kallar andra för barnamördare, utan någon som helst verklighetsförankring, står inte högt i kurs hos mig. Du är inte sockersöt du heller, men det var ju det här med att se in i sig själv.

Men saksamma, jag har ju faktiskt svarat på din och marcus fråga. Kan ni svara på min nu?

Det är fel.

Orsak och verkan som du så fint tog Hollywood till hjälp för att försöka beskriva ovan. Den situationen som är där nu kommer ju sig naturligtvis av den politik som förts i området under flera år, att inbilla sig något anat innebär naturligtvis en total oförmåga att se de bakomliggande problemen och därigenom komma med en hållbar lösning.

Men att bortse från orsak och gå direkt på verkan är ju en stolt tradition hos SH-kollektivet, öga för öga lixom.

Du har inte på något sätt fel men du besvarar inte heller hur du tycker man ska förhindra de pågående attackerna, de 500 raketer som kommit bara senaste veckan. Jag förnekar inte sambandet alls, tvärtom, men jag tror att en långsiktig fred och ett omdelbart stopp för attacker kräver olika lösningar. Det tycker för övrigt resten av västvärlden, nästan hela arabvärlden, samtliga proffstyckare förutom en muslim på Olof Palme Centret som SR bjudit in till debatt förra veckan osv. På något sätt känns inte epitetet antisemitism lika lösryckt som vanligt...

Gör gärna ett försök, att Kantian och korvgubben och andra muslimer, nazister och kommunister inte kan är inte så förvånande men du är ju i grund och botten en klok person om än med läskiga liberala värderingar. Bjud nu på lite mångfald i debatten med ett endaste förslag till lösning på det akuta problemet. Vore kul om du kunde ange vilka instanser, länder, forskare, partier (förutom NSF och KPMLR) som du hämtat inspiration från också. Kör hårt! :tummenupp

Men saksamma, jag har ju faktiskt svarat på din och marcus fråga. Kan ni svara på min nu?

Nä, det har du inte och jag har gett upp med dig. :hej

Last edited:
Jag såg nu att Hamas vägrar släppa in hjälpsändningar till Gaza, vad har dom för logiska skäl till det?

Om du jämför Bamse-Sverige med Tora-Israel och Koran-Gaza, och deras
histroria det senaste halvseklet, hur tycker du att Bamse fungerar som
rättesnöre jämfört med Toran och Koranen när det gäller konflikthantering?
Tycker inte Bamsesverige funkar bra. Att lägga sig på rygg eller vända andra kinden till är helt emot mina principer. Den mentaliteten har gjort att Sverige har blivit ett våldtaget land och en lekstuga för kriminella.

Så när du jämför Sverige med Gaza tycker du alltså att Sverige (men inte Gaza?) är ett våldtaget land?

Kan du utveckla det?

Varför bor du i Sverige?

Last edited:
Så när du jämför Sverige med Gaza tycker du alltså att Sverige (men inte Gaza?) är ett våldtaget land?

Kan du utveckla det?

Varför bor du i Sverige?

mjaa, vad är det som säger att han egentligen bor i sverige och inte på en ort utomlands, i ett litet gult hus med gula trästaketer och en trädgård, som huserar ett stort antal människor av den 'väldigt väldigt nervösa' typen? naturligtvis har dessa människor fri tillgång till internet.

nu undrar jag bara hur herr bozooki förhåller sig till det sk. 'naturliga urvalet', eftersom jag, i ganska många av ovan nämnde herrns åsikter, läser in ett och annat vad gäller människors värde, beroende på bakgrund.

Skylla det på Israel antagligen.

Det är ett vedertaget faktum att civila befolkningar på oroliga områden exploateras till fulloa av muslimerna, de blir brickor i ett spel mot den Store Satan eller något.

Men men, det fungerar ju så det är inte helt ointelligent det får man väl erkänna.

Full invasion nu. Äntligen!

Som allt så ofta: klarsynt.
Tycker för övrigt du kunde bjuda på en större insats här i forumet nu när det svämmar över av nyrekryterade kommunister. :fakta

Last edited:
Som allt så ofta: klarsynt.
Tycker för övrigt du kunde bjuda på en större insats här i forumet nu när det svämmar över av nyrekryterade kommunister. :fakta
Jag förlåter dessa vilsna själar. De har trots att fått utstå en indoktrinering av blockflöjtskommunister och fjällrävensossar genom hela grundskolan.

Jag förlåter dessa vilsna själar. De har trots att fått utstå en indoktrinering av blockflöjtskommunister och fjällrävensossar genom hela grundskolan.

Klart de är vilsna, men glöm ej att både du och jag fått utstå samma hjärntvätt men tog oss igenom det - det är vår förbannade plikt att hjälpa våra medmänniskor.

Egentligen är det väl ganska enkelt, det gäller bara att bestämma sig för om israelerna alt palestinierna är "freedom fighters" eller "terrorister"

Jag lämnar öppet för bAzosozoaoka eller kantian att slänga upp en poll så kan vi lösa hela den här israelpalestina konflikten här på SH.

Last edited:
Egentligen är det väl ganska enkelt, det gäller bara att bestämma sig för om israelerna är "freedom fighters" eller "terrorister".

mjaa, nu är det inte så enkelt som det kan låta, kära mc-broder; definitionen av en 'terrorist' (eller 'terrorism' om man så vill) är följande:

'Terrorism is the systematic use of terror especially as a means of coercion. At present, there is no internationally agreed definition of terrorism. Common definitions of terrorism refer only to those acts which are intended to create fear (terror), are perpetrated for an ideological goal (as opposed to a lone attack), and deliberately target or disregard the safety of non-combatants'

och 'freedom fighter' är då följdaktligen:

'People who describe themselves (or are described by their supporters) as "freedom fighters" tend to be called assassins, rebels, or terrorists by others. This leads to the aphorism "One man's terrorist is another man's freedom fighter".

m.a.o har vi egentligen en sk. mexican standoff och vi alla här på sh är ju experter på allt möjligt och vet allt möjligt dessutom, men låt mig ändå påminna folk i en sen/tidig tid som denna, vad mexican standoff är:

a strategic deadlock or impasse, in which no party can act in a way that ensures victory.

och för de få/många av er som inte förstår text, men däremot bilder (och framförallt rörliga bilder) kommer här en liten filmsnutt:

[YOUTUBE-ID]lXebJR_G0k4[/YOUTUBE-ID]

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...