Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Tydligen så ville även en hel del Europerer även utrota alla judar.
Så frågan är....vad är det för fel på judarna igentligen, varför retar dem upp alla var dem än är.

För att stoppa pågående raketregn kan bara ske om Iran får skicka lite missiler, men det är bara det storebror USA väntar på

Äntligen lite ohöljd antisemitism, det där mjäket som dina bundsförvanter håller på med är inte trovärdigt. Jag tycker faktiskt det var jättebra att du kom och skrev det flertalet debattörer i tråden vill, men inte tänker, skriva. Tack!

...
Jag var för några år sedan, pga den sk intifadan(slakt av civila), i kontakt med en organisation som heter Sar El. Den var naturligtvis förbjuden i DDR-Sverige men jag fick en kontaktman i Norge istället. Sar El värvar kristna runt om i världen som vill hjälpa Israel.
...

Du får ursäkta att jag är några dagar efter men...
Är du kristen?

...
Det är tragiskt att se att Bamse-Sverige har indoktrinerat så många människor till att tro så mycket.
...

Om du jämför Bamse-Sverige med Tora-Israel och Koran-Gaza, och deras
histroria det senaste halvseklet, hur tycker du att Bamse fungerar som
rättesnöre jämfört med Toran och Koranen när det gäller konflikthantering?

Tydligen så ville även en hel del Europerer även utrota alla judar.
Så frågan är....vad är det för fel på judarna igentligen, varför retar dem upp alla var dem än är.

För att stoppa pågående raketregn kan bara ske om Iran får skicka lite missiler, men det är bara det storebror USA väntar på
Har själv en skvätt judeblod i ådrorna.
Dock ingen judevän.
Felet med judarna är att de likt andra minoriteter sekuläriserar sig.
Bildar egna samhällen med egna regler, även i främmande land.
Naturligtvis anser de sig ha rätt och meningsmotståndarna fel.
Inget konstigt med det.
Problemen uppstår när minoriteten blir så pass stor (om dock lokalt) att den inkräktar på "värdlandets" kulturella regler och lagar.
Detta hände i hela europa innan andra världskriget.
Någon som ser paraleller till slöddertälje, muppsala, rosengård, osv?

Du besvarar inte frågan, jag vet varför. :)

Nej du har tyvärr fel, att skriva att Hamas vill att Israel lämnar tillbaka de landområden de ockuperat sedan 1968 är inte relevant.
Hamas är en islamistisk terrororganisation som vill utrota alla judar på jorden och de försöker så gott det går. Så, hur stoppa pågående raketregn?

Jag vet i och för sig att ingen kommer komma med ens ett försök till svar men jag tänkte att det kanske blir tydligt för någon mer att det är plättlätt att sitta och klaga på någon annan istället för att tänka själv, det är som med vänstern i övrigt med andra ord. :brynad

Genom att vifta bort ockupationen som icke relevant, så viftar du bort alla förhandlingsmässiga lösningar på konflikten. och i så fall är det nog bara bombmatta kvar. så svaret på din fråga igenom det sätt du ser på saken är bombmatta.
Terrororganisation eller inte, så är hamas folkvalda, dvs en majoritet av befolkningen stöder dem. så du tycker att befolkningens vilja i gaza är orelevant så bomba sönder skiten då!
90% av fn´s säkerhetsråd tycker oxå att israel ska lämna tillbaka ockuperade landområden men de har ingen makt för storebror har veto.
För övrigt tycker jag att terror lies in the eye of the beholder.
hade du ockuperat mig hade jag skjutit en raket på dig oxå.

Genom att vifta bort ockupationen som icke relevant, så viftar du bort alla förhandlingsmässiga lösningar på konflikten. och i så fall är det nog bara bombmatta kvar. så svaret på din fråga igenom det sätt du ser på saken är bombmatta.
Terrororganisation eller inte, så är hamas folkvalda, dvs en majoritet av befolkningen stöder dem. så du tycker att befolkningens vilja i gaza är orelevant så bomba sönder skiten då!
90% av fn´s säkerhetsråd tycker oxå att israel ska lämna tillbaka ockuperade landområden men de har ingen makt för storebror har veto.
För övrigt tycker jag att terror lies in the eye of the beholder.
hade du ockuperat mig hade jag skjutit en raket på dig oxå.

Det du skriver är säkert på alla sätt relevant, men det är två olika frågor och kräver olika lösningar. Just nu är det alltså ett akut läge där Hamas skjuter raketer på civila israeler, det är bara fakta och jag tror ingen - inte ens Hamas själva - förnekar det. Det är det israel har svarat på och det är det en del, lyckligtvis få, kritiserar. Den kritiken är för mig obegriplig. Om man däremot diskuterar grundproblematiken, ockupation, historia, Hamas vs PLO och så vidare så är det inte alls lika enkelt men det är som sagt skilda, förvisso relaterade, frågor.

Raketregn just nu, vad göra?

korvgubbe sliter sitt långa prins valiant-hår och knäcker blockflöjtar mot sina plyschbeklädda ben om jag får gissa.

:D

:D :D :D :D :D Mycket bra, mycket bra. :D

Kantian, jag måste faktiskt jobba men lovar att svara på dina spörsmål så fort jag kan.

Kort bara, GuW har naturligtvis helt rätt. Terror går inte att räkna i antal döda och skadade utan hur mycket skräck som sätts i folk.

Israel har nyss passerat 87 dödade palestinska barn. Därmed har man på någon vecka dödat fler barn i Gaza än palestinierna dödat barn i Israel de senaste 8 åren. Självklart är det en djävla skillnad på att precisionsbomba och skjuta blint som de onda terrormuslisarna.

Om man bara använder precisionsvapen i vedergällningssyfte så är det ingen ko på isen.

Att Israel redan dödad 955 barn sedan tidigare är ju oväsentligt, Israelerna är ju de goda som bara vill döda de onda terroristerna och deras avkomma!

955 döda barn(de senaste 8 åren fram till sista november) + 87 barn nu = 1042 dödade palestinska barn.

Palestinerna hade fram till november haft ihjäl 1053 israeler alla åldrar.

Fan, det ser lovande ut. Fortsätter israel det här tempot så kommer man inom ett par dagar ha besvarat varje eget dödsfall(oavsett ålder) med ett dödat palestinskt barn! :tummenupp :tummenupp

http://www.btselem.org/english/statistics/Casualties.asp

Last edited:
Israel har nyss passerat 87 dödade palestinska barn. Därmed har man på någon vecka dödat fler barn i Gaza än palestinierna dödat barn i Israel de senaste 8 åren. Självklart är det en djävla skillnad på att precisionsbomba och skjuta blint som de onda terrormuslisarna.

Om man bara använder precisionsvapen i vedergällningssyfte så är det ingen ko på isen.

Att Israel redan dödad 955 barn sedan tidigare är ju oväsentligt, Israelerna är ju de goda som bara vill döda de onda terroristerna och deras avkomma!

http://www.btselem.org/english/statistics/Casualties.asp

Men kära du, det är jättesynd med döda barn men varför svarar du inte på vad du tycker man ska göra istället? Du verkar ju ha jättemycket åsikter så det kan väl inte vara för mycket begärt att du tala om vilka de är?

Och det här som du hållt på med i åratal, att alltid skriva vad du inte tycker istället för vad du tycker - är inte det tjatigt?

Men kära du, det är jättesynd med döda barn...

Du och bazooka tycker ju vedergällningstaktiken är klockren så jag får nog ta och ansluta mig till bombmattefalangen! Bomba folk tillbaka till stenåldern är skiten! :tummenupp

Det var ju faktiskt otroligt effektivt mot Hizbollah. De har ju knappt några anhängare kvar efter Israels insats där. Att de fällde någon miljon klusterbomber som fortfarande, varje månad skadar civila kan absolut inte uppfattas som terror av de som bor där. De förstår att det var ett befogat svar på Hizbollahs ogärningar.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/789876.html

Du och bazooka tycker ju vedergällningstaktiken är klockren så jag får nog ta och ansluta mig till bombmattefalangen! Bomba folk tillbaka till stenåldern är skiten! :tummenupp

Det var ju faktiskt otroligt effektivt mot Hizbollah. De har ju knappt några anhängare kvar efter Israels insats där. Att de fällde någon miljon klusterbomber som fortfarande, varje månad skadar civila kan absolut inte uppfattas som terror av de som bor där. De förstår att det var ett befogat svar på Hizbollahs ogärningar.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/789876.html

Som sagt, varför skriver du hela tiden vad du inte tycker istället för vad du tycker? Någonting kan du väl tycka, du som skriver och googlar så mycket? :confused:

Enda lösningen är att köpa sådana här:
cgs.jpg
till grabbarna (och cheyorna) (på båda sidor).

Då kan de springa omkring och skjuta på varandra tills de tröttnar.
Sedan kan de sätta sig ner och försöka lösa det verkliga problemet
medans de dricker saft och äter bullar.

Om man däremot diskuterar grundproblematiken, ockupation, historia, Hamas vs PLO och så vidare så är det inte alls lika enkelt men det är som sagt skilda, förvisso relaterade, frågor.

Raketregn just nu, vad göra?

Det som ligger till grund för alla bomber är en skild fråga? Hur tänker du nu? Araberna skjuter kina-puffar för att dom fortf. är arga för vad som hände vid offensiven 2006 (& ännu längre bakåt i tiden), och nu tog tålamodet hos judarna slut, & dom ger igen. Skilda frågor? Du ser saker lite väl svart eller vitt för att man ska kunna ta dig på allvar Markus. Ska man nyansera & bara kolla på det korta perspektivet som du gör så har ju araberna rätt att skjuta en herrejösses massa raketer nu när judarna är dom som bråkar?

Vad sägs om att (återigen då) nån utav stormakterna går in & stoppar skiten alt. ser till att det blir en vapenvila? Behövs nog inte mer än att judarna lovar att åka hem igen, om det inte kommer en enda raket, så är det över för den här gången. För du kan inte vara så naiv & tro att denna offensiv ska lösa några problem :confused:

Då kan de springa omkring och skjuta på varandra tills de tröttnar.
Sedan kan de sätta sig ner och försöka lösa det verkliga problemet
medans de dricker saft och äter bullar.

Precis! Även om vapenvilor och fredssamtal inte verkar ge så mycket i den regionen så slipper man dödsfallen iaf. Det är bättre än inget.

Det här tyckte jag var ett rätt bra blogginlägg:
http://rogntudjuu.blogspot.com/2008/02/pallywood.html
Nej, inte särskilt. Allt jag ser är en pro-israel med förutfattade meningar om muslimer som försöker leka utredande reporter. Det som är lite underhållande är det faktum att emedan han försöker kritisera den palestinska propagandan, så är han själv en del av den israeliska.

Fast förekomsten av generatorer i ett område där strömmen klipps några gånger per dag kanske övergår hans förstånd. :va

Suck..

Last edited:
Fast förekomsten av generatorer i ett område där strömmen klipps några gånger per dag kanske övergår hans förstånd. :va

Suck..

Fast mysstunden med tända ljus och fördragna gardiner är ju lite festlig, och fotografen som gillar att fota leksaker i grushögar jobbar nog inte på nästa års Brio-katalog....

Fast mysstunden med tända ljus och fördragna gardiner är ju lite festlig, och fotografen som gillar att fota leksaker i grushögar jobbar nog inte på nästa års Brio-katalog....
Lite krasst antar jag att tillgången på pansarglas i Gaza är relativt limiterad, ganska uppenbart att det är en säkerhets- eller insynsfråga. Rörande barnleksakerna i ruinerna så vill jag be någon hitta liknande bilder i dagspressen. Jag har då inte sett några sådana uppenbart fabricerade bilder, där det ligger en nyinköpt mickey-mouse utan ett dammkorn på i ruinerna. Det är ren och skär anti-palestinsk propaganda från Israeler som menar att det är anti-isrealisk palestinsk propaganda.

Resonemanget kan lika gärna slås tillbaka. Om vi inte kan lita på "palestinsk" media, hur kan vi då lita på den israeliska varianten? Nä. Smutskastning från båda sidor, källkritik räcker långt.

Last edited:
...men det är två olika frågor och kräver olika lösningar. ...

Det är fel.

Orsak och verkan som du så fint tog Hollywood till hjälp för att försöka beskriva ovan. Den situationen som är där nu kommer ju sig naturligtvis av den politik som förts i området under flera år, att inbilla sig något anat innebär naturligtvis en total oförmåga att se de bakomliggande problemen och därigenom komma med en hållbar lösning.

Men att bortse från orsak och gå direkt på verkan är ju en stolt tradition hos SH-kollektivet, öga för öga lixom.

Är du kristen?

På pappret. Skulle kanske skrivit gojim istället för kristna.

Om du jämför Bamse-Sverige med Tora-Israel och Koran-Gaza, och deras
histroria det senaste halvseklet, hur tycker du att Bamse fungerar som
rättesnöre jämfört med Toran och Koranen när det gäller konflikthantering?

Tycker inte Bamsesverige funkar bra. Att lägga sig på rygg eller vända andra kinden till är helt emot mina principer. Den mentaliteten har gjort att Sverige har blivit ett våldtaget land och en lekstuga för kriminella.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey