stuff, vad tycker du borde göras för att skapa fred där?
Om dem överger sina religioner alternativt utrotar varandra genom att skicka kärnvapen samtidigt.

annars, ne aldrig fred dem har krigat så länge dem började tro på gubben i molnen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stuff, vad tycker du borde göras för att skapa fred där?
Israel "tog" landet från första början.
några videos, som visar när judar, tar mer och mer land ifrån pal...
Bästa talet genom tiderna, UN sitter tyst och lyssnar.
[YOUTUBE-ID]6Sb6RmRMbBY[/YOUTUBE-ID]
Åh fy fan, jag ´skrattar ihjäl mig.![]()
![]()
Du borde bli hedersmedlem.
Bästa talet genom tiderna:
I could be a child, starving in Somalia. Why spend money on war, spend on environment.
![]()
[YOUTUBE-ID]6Sb6RmRMbBY[/YOUTUBE-ID]
Bästa talet genom tiderna? Jamen var det så lätt? Då är det ju bara att vi gör som flickan säger så blir allt guld o gröna skogar sen!
Att ingen har kommit på det förut![]()
Vem var det som sa att samhällsapparaten var komplex? Tsss... Fools!
Det finns två lösningar. Antingen tar Israel av sig silkesvantarna och startar ett fullskaligt krig i regionen. Fördelen med detta är att vi även blir av med Iran. På sikt leder ju detta till fred eftersom det inte längre finns någon att kriga mot. Men visst, nackdelen med antalet civila offer kanske övervägerstuff, vad tycker du borde göras för att skapa fred där?
Plötsligt känner jag att det är helt okej att stena barn.. Någon måste förhindra denna vedervärdiga varelse att nå vuxen ålder, annars är vi alla förlorade!
Det kanske är som du säger.Det finns två lösningar. Antingen tar Israel av sig silkesvantarna och startar ett fullskaligt krig i regionen. Fördelen med detta är att vi även blir av med Iran. På sikt leder ju detta till fred eftersom det inte längre finns någon att kriga mot. Men visst, nackdelen med antalet civila offer kanske överväger![]()
Samtal då. I teorin är det faktiskt enkelt. Palestinierna ser till att Hamas och andra terrororganisationer slutar upp med sina dumheter och istället erkänner Israel fullt ut. Det är liksom en förutsättning för att ens börja diskutera en lösning. Sedan måste palestinierna sluta vara så giriga. Tackar man återigen nej till ett avtal där Israel erbjuder 98 procent av västbanken lär man inte komma långt.
Sedan, om man når en lösning, vore det ju schysst att ge palestinierna en hjälpande hand i själva uppbyggnaden. Medfinansierat av alla vänsterregimer (där Sverige är flagskeppet) i Europa som i decennier har fört ett propagandakrig mot Israel förstås.
Är du verkligen inte mer insatt i frågan??http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1C1GGLS_svSE306SE306&q=israel+bombs+shool&meta=
4060 träffar.
Hur går det förresten i googlandet hur Israel "tog" landet från första början.
Jodå, jag är faktiskt ganska insatt i frågan. Säkert inte i så mycket som du om du frågar dig själv, men ändock.bonny skrev:Är du verkligen inte mer insatt i frågan??
Det finns två sidor av det myntet (det trodde jag du hade koll på som är så insatt i konflikten). En del menar att palestinierna (som för övrigt saknar en egen stat) saknade kontroll över dessa områdena när Israel tog dem. Därför går det inte att hävda att områdena tillhör palestinierna. Bland annat anser många israeler att det förhåller sig på detta vis. Allt är inte svart eller vitt i denna konflikt, även om du väljer att se det så.bonny skrev:Israel har "tagit" rätt mycket land från Palestina, via bosättningar, placering av skyddsmuren på palestinsk mark, de förbjuder palestiner att använda delar av vägnätet o.s.v. Det finns t.o.m. resolutioner om det i FN. Du kan se lite här:
http://www.globalpolicy.org/security/issues/israel-palestine/occupindex.htm
Så det är alltså en fråga om hur man definerar ordet "tog" menar du? Eftersom vi i detta sammanhang talar om en konflikt tolkar jag att begreppet "tog" på något sätt involverar våld. Men det gör inte du?bonny skrev:Sedan går det väl även att hävda att de "tog" landet, om än FN "gav" det till dem från början eftersom Israel faktiskt inte fanns tidigare och då heller inte kan ha haft någon mark.
Allt är inte svart eller vitt i denna konflikt, även om du väljer att se det så.
Men på fredagar ska man vara snäll så stuff får en fredagskram![]()
WTF! Jag är ju objektiviteten personifierad!:steniglashus
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nästan så jag ska göra det där till min nya signatur!
Men på fredagar ska man vara snäll så stuff får en fredagskram![]()
Yvonne Ruwaida. Hur fan ser dom ut egentligen?![]()
Det hade förmodligen varit att föredra framför att se ut som Daniel Lindström anno 2004, fast hundra resor värre.Rödhåriga killen med krullet(Kantian?)
Kan nog inte låta bli att komma med en kort kommentar.Det finns två sidor av det myntet (det trodde jag du hade koll på som är så insatt i konflikten). En del menar att palestinierna (som för övrigt saknar en egen stat) saknade kontroll över dessa områdena när Israel tog dem. Därför går det inte att hävda att områdena tillhör palestinierna. Bland annat anser många israeler att det förhåller sig på detta vis. Allt är inte svart eller vitt i denna konflikt, även om du väljer att se det så.
Så det är alltså en fråga om hur man definerar ordet "tog" menar du? Eftersom vi i detta sammanhang talar om en konflikt tolkar jag att begreppet "tog" på något sätt involverar våld. Men det gör inte du?
Visst, det hör inte till saken men jag slutar aldrig att förundras över den där röda tråden med vänsterpackets utseende.
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |