Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Israel "tog" landet från första början.

Person 1 -Det är mitt ju, va taskig du är
Person 2 -Nej, mitt mitt mitt :blah
Person 1 -Jag hade ju det först:(
Person 2 - Nej, det är mitt nu, så det så
Person 1 - Akta dig, annars....
Person 2 - Ja vadå annars....

Helt vanlig sandlåderetorik, ni för...

Så, nå hur löser du nu konflikten stuff...

Last edited:
Bästa talet genom tiderna, UN sitter tyst och lyssnar.
[YOUTUBE-ID]6Sb6RmRMbBY[/YOUTUBE-ID]

Åh fy fan, jag ´skrattar ihjäl mig. :rofl :tummenupp :lol
Du borde bli hedersmedlem.

:lol

Bästa talet genom tiderna:
I could be a child, starving in Somalia. Why spend money on war, spend on environment.

:rofl

Bästa talet genom tiderna, UN sitter tyst och lyssnar.
[YOUTUBE-ID]6Sb6RmRMbBY[/YOUTUBE-ID]

Bästa talet genom tiderna? Jamen var det så lätt? Då är det ju bara att vi gör som flickan säger så blir allt guld o gröna skogar sen!

Att ingen har kommit på det förut :huvet

Vem var det som sa att samhällsapparaten var komplex? Tsss... Fools!

Bästa talet genom tiderna? Jamen var det så lätt? Då är det ju bara att vi gör som flickan säger så blir allt guld o gröna skogar sen!

Att ingen har kommit på det förut :huvet

Vem var det som sa att samhällsapparaten var komplex? Tsss... Fools!

Ofta är det så att saker och ting inte blir bättre eller mer rätta när man
krånglar till dem. Däremot brukar det göra att människor blir räddare för
att ändra på dem. Och ofta känns det bättre att fortsätta att göra som
man gör, än att göra rätt.

stuff, vad tycker du borde göras för att skapa fred där?
Det finns två lösningar. Antingen tar Israel av sig silkesvantarna och startar ett fullskaligt krig i regionen. Fördelen med detta är att vi även blir av med Iran. På sikt leder ju detta till fred eftersom det inte längre finns någon att kriga mot. Men visst, nackdelen med antalet civila offer kanske överväger :gnissla

Samtal då. I teorin är det faktiskt enkelt. Palestinierna ser till att Hamas och andra terrororganisationer slutar upp med sina dumheter och istället erkänner Israel fullt ut. Det är liksom en förutsättning för att ens börja diskutera en lösning. Sedan måste palestinierna sluta vara så giriga. Tackar man återigen nej till ett avtal där Israel erbjuder 98 procent av västbanken lär man inte komma långt.

Sedan, om man når en lösning, vore det ju schysst att ge palestinierna en hjälpande hand i själva uppbyggnaden. Medfinansierat av alla vänsterregimer (där Sverige är flagskeppet) i Europa som i decennier har fört ett propagandakrig mot Israel förstås.

Plötsligt känner jag att det är helt okej att stena barn.. Någon måste förhindra denna vedervärdiga varelse att nå vuxen ålder, annars är vi alla förlorade!

Vad irriterande lillgammal hon var. Orkade bara lyssna 1,5 minut.

Ingen som såg debatt ikväll? Palestinakramarna gjorde bort sig en än gång, dom är för roliga att titta på :hihi

Framförallt är dom så fruktansvärt fula. Rödhåriga killen med krullet(Kantian?), tjejen(typ) utan gaddar som var på lipen och för att inte tala om Yvonne Ruwaida. Hur fan ser dom ut egentligen? :3freak

Visst, det hör inte till saken men jag slutar aldrig att förundras över den där röda tråden med vänsterpackets utseende. Det är en gåta :va

Last edited:
Det finns två lösningar. Antingen tar Israel av sig silkesvantarna och startar ett fullskaligt krig i regionen. Fördelen med detta är att vi även blir av med Iran. På sikt leder ju detta till fred eftersom det inte längre finns någon att kriga mot. Men visst, nackdelen med antalet civila offer kanske överväger :gnissla

Samtal då. I teorin är det faktiskt enkelt. Palestinierna ser till att Hamas och andra terrororganisationer slutar upp med sina dumheter och istället erkänner Israel fullt ut. Det är liksom en förutsättning för att ens börja diskutera en lösning. Sedan måste palestinierna sluta vara så giriga. Tackar man återigen nej till ett avtal där Israel erbjuder 98 procent av västbanken lär man inte komma långt.

Sedan, om man når en lösning, vore det ju schysst att ge palestinierna en hjälpande hand i själva uppbyggnaden. Medfinansierat av alla vänsterregimer (där Sverige är flagskeppet) i Europa som i decennier har fört ett propagandakrig mot Israel förstås.
Det kanske är som du säger.
Jag vill ju tro på fredliga lösningar, men historiskt sett så har människor alltid krigat så det lär väl fortsätta så. Det pågår ju alltid krig överallt någonstans på jorden. Är det inte det ena så är det det andra som man krigar om.
Hittills har jag varit lyckligt lottad som sluppit eländet.

http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1C1GGLS_svSE306SE306&q=israel+bombs+shool&meta=

4060 träffar.

Hur går det förresten i googlandet hur Israel "tog" landet från första början.
Är du verkligen inte mer insatt i frågan??

Israel har "tagit" rätt mycket land från Palestina, via bosättningar, placering av skyddsmuren på palestinsk mark, de förbjuder palestiner att använda delar av vägnätet o.s.v. Det finns t.o.m. resolutioner om det i FN. Du kan se lite här:
http://www.globalpolicy.org/security/issues/israel-palestine/occupindex.htm

Sedan går det väl även att hävda att de "tog" landet, om än FN "gav" det till dem från början eftersom Israel faktiskt inte fanns tidigare och då heller inte kan ha haft någon mark. (om man nu inte imporerat ett nytt stycke från rymden för att skapa Israel.) Man behöver kankse inte vara enig om att Israel då tog mark från någon men man bör i alla fall kunna förstå att det finns folk som anser så, t.ex. de som ägde marken tidigare.

Jag kommer inte heller att replikera utan hänvisar till FN och den internationella domstolen som menar att Israel har tagit mark från Palestina.

bonny skrev:
Är du verkligen inte mer insatt i frågan??
Jodå, jag är faktiskt ganska insatt i frågan. Säkert inte i så mycket som du om du frågar dig själv, men ändock.
bonny skrev:
Israel har "tagit" rätt mycket land från Palestina, via bosättningar, placering av skyddsmuren på palestinsk mark, de förbjuder palestiner att använda delar av vägnätet o.s.v. Det finns t.o.m. resolutioner om det i FN. Du kan se lite här:
http://www.globalpolicy.org/security/issues/israel-palestine/occupindex.htm
Det finns två sidor av det myntet (det trodde jag du hade koll på som är så insatt i konflikten). En del menar att palestinierna (som för övrigt saknar en egen stat) saknade kontroll över dessa områdena när Israel tog dem. Därför går det inte att hävda att områdena tillhör palestinierna. Bland annat anser många israeler att det förhåller sig på detta vis. Allt är inte svart eller vitt i denna konflikt, även om du väljer att se det så.
bonny skrev:
Sedan går det väl även att hävda att de "tog" landet, om än FN "gav" det till dem från början eftersom Israel faktiskt inte fanns tidigare och då heller inte kan ha haft någon mark.
Så det är alltså en fråga om hur man definerar ordet "tog" menar du? Eftersom vi i detta sammanhang talar om en konflikt tolkar jag att begreppet "tog" på något sätt involverar våld. Men det gör inte du?

Yvonne Ruwaida. Hur fan ser dom ut egentligen? :3freak

Vad gäller Yvonne så är inte utseendet det största problemet, snarare:
  • Hon är palestinier själv men låtsas neutral
  • Hon tycker grisar är värda mer än utvecklingsstörda barn, hur hon får ihop det med sin islamistiska världssyn är oklart då gris anses vara mindre värt än lammtestikel

Rödhåriga killen med krullet(Kantian?)
Det hade förmodligen varit att föredra framför att se ut som Daniel Lindström anno 2004, fast hundra resor värre. :hihi

Jetzt mit iPhone! :banana

Så, nu skall jag fortsätta ignorera dig. Det spar på tålamodet.

Bifogat

• iPhone1%20030.JPG
    iPhone1%20030.JPG
    209.6 KB · Visningar: 40
Det finns två sidor av det myntet (det trodde jag du hade koll på som är så insatt i konflikten). En del menar att palestinierna (som för övrigt saknar en egen stat) saknade kontroll över dessa områdena när Israel tog dem. Därför går det inte att hävda att områdena tillhör palestinierna. Bland annat anser många israeler att det förhåller sig på detta vis. Allt är inte svart eller vitt i denna konflikt, även om du väljer att se det så.

Så det är alltså en fråga om hur man definerar ordet "tog" menar du? Eftersom vi i detta sammanhang talar om en konflikt tolkar jag att begreppet "tog" på något sätt involverar våld. Men det gör inte du?
Kan nog inte låta bli att komma med en kort kommentar.

Hade du försökt att tolka inlägget lite neutralt hade du säkert sätt att anledningen till att jag anväda "tog" var just att det finns mer än en sida av myntet och att äganderätten i dessa områden rätt mycket av görs av vilket tidsperspektiv man anser är korrekt, ofta då det som gynnar ens egna intresse. Du hävdar ju att Israel INTE har tagit mark vilket är en något stark tolkning i min värld. Så var har dem i så fall byggt bosättningar, vägar eller den beryktade muren?
Om Palestina är eller inte är en stat är väl ointressant, marken har ju fortfarande brukats/ägts utav någon.
Dessutom är det ju så att Israel räknas som ockupationsmakt enligt bl.a. Osloavtalet, som de själv har skrivit under, och har som ockupationsmakt inte rätt att bygga t.ex. bosättningar.
Så jag tänker inte svart eller vitt, jag tycker det hela är sorgligt. Men jag lägger mer ansvar (ansvar, inte skuld) på Israel för utvecklingen eftersom det är dem som är den starka makten, inkl de som har en armé. Jag tycker också att det är sorgligt att se att över 1000 palestiner har fått sätta livet till för de tre civila israeler som har dött plus tio militärer, varav fyra tydligen är dödade av friendly fire. Jag tycker mig se en viss strykeskillnad...

Givetvis har inte invasionen något att göra med att det snart är val i Israel!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan