Äntligen dags för melodifestivalen igen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Så man har längtat! Lite av årets happening!

Hur laddar ni hemma hos er inför Lördagen? Själv blir vi ett gäng hemma hos mig redan på em. som ska köra tema, "klä ut dig till din schlagerfavorit", och sen kolla igenom lite gamla klipp, lite av en "best of" innan det stora hela börjar alltså. Jag har inte riktigt bestämt mig än men tror jag ska klä ut mig till Roger Pontare :yoparty Snacka om att det kommer bli en kanonhelg! Sen nästa helg i Skellefteå och helgen efter det i Leksand ska man vara på plats och se allt live, kommer blir sååå grymt!

Hur kommer dessa schlagerhelger bli hemma hos er andra?

Det vanliga. Skrattandes i soffan över hur värdelösa bidragen till 90% är, även om jag misstänker att Mede kommer döda i princip all stämning genom att vara den närapå totalt humorlösa person hon är.

Gött, nu behöver man inte ha dåligt samvete för att man sitter framför datorn istället för framför dumburken :yoparty

Henrik lägg av DiReCkT !:mad:

Ska bli så fantastiskt underbart!! :tummenupp

Jonas Gardells "Schlagerskola" går på repeat hemma och jag verkligen myspyser av alla toppenlåtar och paljetter i alla dess färger!

Jag ska också ha en liten "gathering" hemma hos mig med likasinnade! Hoppas verkligen jag får chans att se den stora finalen med alla stjärnor också. Vore en dröm som går i uppfyllelse. Senast jag såg Melodifestivalen live(1999) så höll jag stehårt på Martin med låten (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow.
En riktig hitlåt!

Puss alla melodylovers!!

helt otroligt vad suuger ut allt dom kan ur det där (urvattnade) programmet

ett antal "inför" program
3-5st deltävlingar
1final(el delar dom tom upp den?)

sen spelar dom låtarna på alla radiokanaler i 6månader
osso dyker det upp nån "så gick det sen" reportage

fyfan..vilken komersiell dynga..
och då är det bara den svenska..sen kommer den stora,större/dyngan

enda lilla lyftet var när lordi vann..halva europas befolkning satte schlager groggen i halsen :)

/F

:gnissla Ska försöka undvika den så mycket som möjligt till 100%
I second that! :gnissla
P26614F131849.gif

Ska bli intressant att se hur mycket mer de kommersialiserar programmet i år. Varenda droppe ska mjölkas ur kassakon, artisterna säljer sig själva på gränsen till olaglighet.

Några förslag på ytterligare kommers? Kanske sponsorer vore något? E-type kan sponsras av Jaguar, Kristian Luuk kan sponsras av SJ, och Bodies Without Organs kan sponsras av Donationsregistret?

Bettskena, kom igen.. Det här är din avdelning.

Last edited:
Henrik, jag ser att du också bor i nacka. Vi kanske ska styra upp en riktig schlagerfest lagom till finalen!?!?? :tummenupp

Vetente om det är såå jävla roligt men trots allt det roligaste och mest underhållande jag någonsin jag sett från melodifestivalen.

[YOUTUBE-ID]MGcv8OV5wJ8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Henrik lägg av DiReCkT !:mad:

Alltså, vill du också komma på Lördag så är det inga problem. Men det kan bli tajt att hinna med kostymen? Du kan Iofs. låna min Roger Pontare utstyrsel om du vill. Jag har ändrat mig då jag hitta ett par skitsnygga skinnbrallor idag inne i stan.. Tommy Nilsson! :yoparty

Jonas Gardells "Schlagerskola" går på repeat hemma och jag verkligen myspyser av alla toppenlåtar och paljetter i alla dess färger!

Den har jag helt missat. Finns den att ladda ner nånstans?

:7peta va fan skojar du
sånt där crap kan du ju inte titta på

Varför inte då? :confused:
Jag hoppas TS skojar med oss....

Skoja om Melodifestivalen? Aldrig i livet!

Håller med!

Henke för helvete!! är det nån brud du försöker impa på eller är det ett närmare steg att kliva ur garderoben halvt?

Vadå, jag förstår ingenting. Kollar inte ALLA på Melodifestivalen? :va

Henrik, jag ser att du också bor i nacka. Vi kanske ska styra upp en riktig schlagerfest lagom till finalen!?!?? :tummenupp

Redan fixat sörru. Jag har hyrt J nere i Nacka Strand ihop med ett annat gäng. Kommer bli världens fest då b.la Lasse Holm & Tommy Carlsson (trummis i Arvingarna) ska vara med. 349:- och då ingår även en tre-rätters. Skicka PM om du vill köpa biljett. Gäller förstås alla er andra också!

Säg att du skämtar, pliiis:gråta

GÄSP.....Hatar möget. Koller hellre på småstjärnorna. Där finns dom riktiga talangerna. Men som sagt....åsikterna varierar.

Att titta på Melodifestivalen handlar inte om intresse, utan mer om allmänblidning...:D
Tycker att de flesta låtar låter likadant (hemskt) och att uppträdanderna är löjliga med paljettklädda outfits och töntiga överkoregraferade danssteg och alla sönderstylade och sönderspaklade aritster.
Det är som att vara på en dålig dragshow från början till slut.
Men samtidigt så är det en del av charmen, all smaklöshet,
och jag kommer självklart även i år att sitta och titta,
inte för att jag egentligen njuter av det utan för att det ligger ett visst underhållningsvärde i att beskåda jippot. :näsblod :D :tummenupp

Att titta på Melodifestivalen handlar inte om intresse, utan mer om allmänblidning...:D
Tycker att de flesta låtar låter likadant (hemskt) och att uppträdanderna är löjliga med paljettklädda outfits och töntiga överkoregraferade danssteg och alla sönderstylade och sönderspaklade aritster.
Det är som att vara på en dålig dragshow från början till slut.
Men samtidigt så är det en del av charmen, all smaklöshet,
och jag kommer självklart även i år att sitta och titta,
inte för att jag egentligen njuter av det utan för att det ligger ett visst underhållningsvärde i att beskåda jippot. :näsblod :D :tummenupp

ja det kan också vara en ursäkt varför man kollar på skiten!

skulle ingen bry sig eller kolla så skulle det vara borta för länge sen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph