Precis, detaljer schmetaljer.Ah...
Detaljer
Kanske nåt enligt bilden nedan?
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
Precis, detaljer schmetaljer.Ah...
Detaljer
2 saker slår mig:
1. Den där V8 pickisen med jättemycket cylindervolym som dessutom verkar vara trimmad. Den ger 178 hk, dvs betydligt mindre än min gamla 2,5 liters raka bmw-sexa.
Hur gör jänkarna för att få ut så usel litereffekt????
Enkelt. genom att konsekvent förneka all utveckling inom motorteknik sedan 1937 och hävda att allt annat skulle var djävulens påfund.
Ändå gör en Lincoln Mark III från -75 noll till hundra på 6,8 sek. Och den har inte ens 300 hästar och väger 2,4 ton.
Min bil har 260 hästar & 1600 kilo och är dessutom fyrhjulsdriven och har marginellt lägre 0-100 siffror.
Jänkestål går satan helt enkelt.
Sorry, missade en detalj där jag var inne på "PSB" som Pro Street Bike i dragracing.
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
Alltså behövs en NY foromdel " turbo & ROADRACING "
Jänkemotorers omedelbara svar från tomgång är värt bränsleräkningen.
Är nog inte omöjligt.
Men varför man skulle ta omvägen runt elomvandling, när man har möjligheten till direktdrift förstår jag inte.
Behövs styrning och en rejäl drivmotor.
Effektivast är att ta vara på förlorad effekt - Avgasdriven kompressor.
Är inte förtjust i turbo.
Men det är andra.
Nackdelen med turbo är att kompressionsförhållandet måste hållas lågt för att kunna ladda mer.
Utan laddtryck blir motorn kastrerad.
Inget stort problem.
Men jag gillar det inte!
Direktdriven kompressor stoppar i lika mycket luft i cylindern oavsett varv och belastning.
Bättre.
Elektrisk kompressor ger möjlighet att variera laddtrycket efter behov.
Borde vara intressant främst på terräng och lastbilar.
Tror dock inte på idén.
Föredrar lågvarviga motorer med mycket volym.
Seghet FTW!
[YOUTUBE-ID]EWu45VSdQo8&eurl[/YOUTUBE-ID]
Ännu en OT-film jag gillar! Gosh vad nice! Den antika dieseltraktorn tuffar på... vikten kryper uppåt på släden....traktorn tuffar lite mörkare, däcken börjar skrynkla sig... vikten kryper lite högre på släden....traktorn tuffar lite bestämdare...
...sedan är banan slut
Det hördes ju att den gick olastad hela första halvan av banan, den började trivas först på slutet...
Med nog många växlar borde man kunna få den motorn i en personbil att göra 200km/h, med det motorljudet
Nja, det där med "allt förbjudet som inte är tillåtet" är helt orealistiskt om man inte har en 100% fulländad regelbok och det kommer aldrig att ske i nån motorsport innan solen expoderar......
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |