Ännu en vad ska jag ha för motard!

Hur är det med försäkring? vad kostar en 660 jämfört med en sporthoj som min?

Alltså nu har jag läst mer om 660 än nån annan tror jag :näsblod å läste att det inte finns tändningslås på den org? Är detta sant eller skojjar nån med mej?
Kan jhu inte sälja en ny hoj som det bara är att kicka igång å fara utan att behöva ha en nyckel!

Alltså nu har jag läst mer om 660 än nån annan tror jag :näsblod å läste att det inte finns tändningslås på den org? Är detta sant eller skojjar nån med mej?
Kan jhu inte sälja en ny hoj som det bara är att kicka igång å fara utan att behöva ha en nyckel!

Finns väll ett styrlås men inget tändningslås:va

Är det så eller är det bara från en viss års mod?

Styrlås sitter på alla hojjar, sen är det är nog säkrare att mickla dit en dold brytare än ha ett tändningslås från "hobbex" så länge offroad/motard tillverkarna inte börjar använda startspärr. Å andra sidan så stjäls hojjar med startspärr och larm ändå.

KTM 625 har tändningslås men jag kommer ihåg att det kändes konstigt att vara utan tänd lås när jag hade min 660, så nu blir det en KTM 690 istället:D

okej så 625 är då en touring :tungan
Hur mycke effekt skillnad är det då på 625 och 660?
625 några kilo tyngre men enligt papper på bägge så är effekten samma :confused:
Kan väll inte stämma?

Snabbt och bra svar! :tummenupp
Men deta där var jhu som sagt 03:or.
Skillnad mot nyare på bänken?
660 tror jag inte det är några större skillnader på förutom avgassystemet.På 625 är det annan topp och förgasare från -03(lika som 660)men å andra sidan lite mindre luftburk pga elstarten så det jämnar nog ut sig.Effekt och vrid på min -03 625 var ungefär lika som på Hedas -02 iallafall.

660 tror jag inte det är några större skillnader på förutom avgassystemet.På 625 är det annan topp och förgasare från -03(lika som 660)men å andra sidan lite mindre luftburk pga elstarten så det jämnar nog ut sig.Effekt och vrid på min -03 625 var ungefär lika som på Hedas -02 iallafall.

Då är det jhu värt att köpa 625 isf! okej nått extra kilo men elstart kan vara värt det också.

Givetvis men jag tänkte så man vet andra erfarenheter innan man provar själv.
Sen så har vi ungefär 1m snö så det är lite tung provat just nu :huvet

Joo crf:en är jhu lätt kickad men samtidigt är det jhu fint med elstart om man ska ha den på väg samt att den då har tändningslås mm gör det jhu inte sämmre.
Frågan är bara om man ångrar sej om man köper en 625 isf en 660?
Men med tanke på att effekt skillnaden är så liten så vette tusan?

Men man får väll fara ut och prova!

Hur brukar det varanär man köper en ny. pressenkortet går det att dra ner på priset istället eller är det bara kursa grejjer för pengarna?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN