Elbil eller inte?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Menar ni Pilsner eller blandar ni ihop det med Lager som är betydligt vanligare och inte alls är samma sak? :fakta
För min del spelar det mindre roll, det är öl båda två. Däremot suröl och saison hade de gärna kunnat ha på beställning så man slipper ta upp pump- och kyl-plats på krogen :fakta
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Slutligen en kommentar om Tesla Bumbelfuck, jag kör pickis nu, men tilltalas inte alls av Teslan.
Det gör inte heller alla miljoner Pickupköpare i USA, dom kommer att köpa Rivian, eller en Rivian med Ford märke i fronten, ett litet fåtal köper nog Bollinger också, jag t.e.x har ju kört Defender tidigare och gillar brutalfunktionalism och är inte kinkig med komfort.

Dom som kommer att köpa Tesla pickisen är till största delen redan Tesla-frälsta och skulle ha kört en annan Tesla om inte pickupen hade lanserats, inte dom som har kört F250 tidigare.

Så Teslan kommer inte att omvända tidigare pickupägare till elbil, den kommer att omvända tidigare elbilsägare till Pickup.

Däremot känns det ju skönt att Ford (och Amazon) har gått in med slantar i Rivian, så det kommer ett traditionellt alternativ med eldrift.

Jag håller med och inte.
Jag är en av de som skulle kunna tänka mig en pickis, bara för att den är så funktionell. Däremot har det inte funnits på kartan då jag inte är speciellt sugen på att extraknäcka på Malmskillnadsgatan i Malmö genom att sälja rumpa bara för att ha råd med att tanka fanskapet. Med en Cybertruck (och andra el-pickisar, om de kommer ner i prisnivå) skulle definitivt få mig som icke pickis-ägare att konvertera.
Däremot så har ju Tesla fått in en del info på förbeställningarna. Bl.a att de i huvudsak ligger i geografiska områden där de traditionellt säljer dåligt: pickup country.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag håller med och inte.
Jag är en av de som skulle kunna tänka mig en pickis, bara för att den är så funktionell. Däremot har det inte funnits på kartan då jag inte är speciellt sugen på att extraknäcka på Malmskillnadsgatan i Malmö genom att sälja rumpa bara för att ha råd med att tanka fanskapet. Med en Cybertruck (och andra el-pickisar, om de kommer ner i prisnivå) skulle definitivt få mig som icke pickis-ägare att konvertera.
Däremot så har ju Tesla fått in en del info på förbeställningarna. Bl.a att de i huvudsak ligger i geografiska områden där de traditionellt säljer dåligt: pickup country.

Det låt som att du behöver en amarok. Drar ungefär lika mycket soppa som en passat med 2.0tdi.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag håller med och inte.
Jag är en av de som skulle kunna tänka mig en pickis, bara för att den är så funktionell. Däremot har det inte funnits på kartan då jag inte är speciellt sugen på att extraknäcka på Malmskillnadsgatan i Malmö genom att sälja rumpa bara för att ha råd med att tanka fanskapet. Med en Cybertruck (och andra el-pickisar, om de kommer ner i prisnivå) skulle definitivt få mig som icke pickis-ägare att konvertera.
Däremot så har ju Tesla fått in en del info på förbeställningarna. Bl.a att de i huvudsak ligger i geografiska områden där de traditionellt säljer dåligt: pickup country.

Jamen man har väl inte en byggarbil för att dagspendla. Kan lätt köra en SRT-10 (Viper V10 bensin) truck då milen är försvinnande få.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Mittemellan. Även om 3-motorer är fränt så motiverar inte priset direkt..
Är lite inne på samma sak. 80 mil räckvidd och 0-100 på 2,9s hade varit coolt, men är det värt så mycket dineros? Kanske..
I vilket fall så har jag faktiskt inte beställt. Är för många osäkra kort för min del änsålänge. Behöver jag bygga om carporten för att få plats? Kommer den kräva C-körkort? Värt en skilsmässa eftersom frugan tycker den är skitful?
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Är lite inne på samma sak. 120 mil räckvidd och 0-100 på 2,9s hade varit coolt, men är det värt så mycket dineros? Kanske..
I vilket fall så har jag faktiskt inte beställt. Är för många osäkra kort för min del änsålänge. Behöver jag bygga om carporten för att få plats? Kommer den kräva C-körkort? Värt en skilsmässa eftersom frugan tycker den är skitful?

80 mil var det väl? (+500 Miles)

Beställde en tri-motor men kommer att nedgradera om priset blir för högt. Dock har jag behov av den längre räckvidden IOM vinterkörning med släp i Norrlands inland.


Buy quality, cry once
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har hällt bensin för drygt 46 kkr i min laddhybrid. Hade den dragit en liter milen hade det varit drygt 100 kkr mer. Det känns bra!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
80 mil var det väl? (+500 Miles)

Beställde en tri-motor men kommer att nedgradera om priset blir för högt. Dock har jag behov av den längre räckvidden IOM vinterkörning med släp i Norrlands inland.


Buy quality, cry once
Alldeles rätt, 80 mil är det inte 120(!). Jag tänkte att inom flaket så kommer jag inte behöva släp typ. Ska man köra släp i Norrlands inland på vintern behövs nog den extra räckvidden ja.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Billigaste 2WD kostar ca $40.000 i USA, typ samma som en Model 3 SR+.
Svenska priset på en sån är 560.000:- så det går att räkna ut rätt enkelt. Men frågan är om det blir extra strafftull på den iom att det är en pickis (eller om den kommer klassas som personbil), isåfall får man plussa på 20% till har jag för mig..
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top