Ducati Scrambler-tråden

Torgny J

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2016
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Nybörjare

Hej Jag är nu på forumet och håller just på att fixa MC kort. Jag har blivit grymt nyfiken på denna. Ni som har erfarenhet av Scramblern men kanske även av andra motorcyklar, känner ni att detta är en ok nybörjar alternativ. Kommer nog att använda motorcykeln mest för dagsturer och kortare ärenden. Jag är snart 50 så vi snackar mest gubbkörning :D
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Hej Jag är nu på forumet och håller just på att fixa MC kort. Jag har blivit grymt nyfiken på denna. Ni som har erfarenhet av Scramblern men kanske även av andra motorcyklar, känner ni att detta är en ok nybörjar alternativ. Kommer nog att använda motorcykeln mest för dagsturer och kortare ärenden. Jag är snart 50 så vi snackar mest gubbkörning :D

Absolut, den är väldigt lättkörd och mycket underhållande även för någon med mer erfarenhet av hoj.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hej Jag är nu på forumet och håller just på att fixa MC kort. Jag har blivit grymt nyfiken på denna. Ni som har erfarenhet av Scramblern men kanske även av andra motorcyklar, känner ni att detta är en ok nybörjar alternativ. Kommer nog att använda motorcykeln mest för dagsturer och kortare ärenden. Jag är snart 50 så vi snackar mest gubbkörning :D

Gubbkörningen kan du fetglömma.
Så fort man sätter sig på denna hoj så är man 15 år igen.
Så jävla rolig övergödd moppe.

Skojigaste hojen jag har ägt, funkar bra till allt i princip.

Ja just det, jag närmar mig också 50.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Om det är någon som ser att det dyker upp ekerfäljar till salu så får ni gärna säga till.
Eller är det så att någon vill byta med mig? :hihi
 

Mizuno

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
-
Hoj
-
Är det verkligen så dålig kvalitet på Ducati som det verkar vara? Finns filmer på YouTube som visar nya hojar som vägrar starta, har färgsläpp på motor och ram samt rost.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Är det verkligen så dålig kvalitet på Ducati som det verkar vara? Finns filmer på YouTube som visar nya hojar som vägrar starta, har färgsläpp på motor och ram samt rost.

Än så länge (en säsong) så har jag inte märkt av någon dålig kvalitét i jämförelse med andra hojar jag har haft.
Men det är ju så klart ingen Honda.
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Hej,
Ny på här på Sporthoj, Ska köpa mig min första hoj till våren, gillar grymt utseendet på Ducati Scrambler. Kollade mc-mässan samt på Beviks i Linköping 2 dagar på raden. Det är så här att jag är 185 cm lång finns det risk att storleken på den kan bli ett problem, med tanke på att hojen att den ganska liten.

Annars har jag gjort så mycket rearsch jag kan både på youtube och läst allt jag kan hitta om den.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Hej,
Ny på här på Sporthoj, Ska köpa mig min första hoj till våren, gillar grymt utseendet på Ducati Scrambler. Kollade mc-mässan samt på Beviks i Linköping 2 dagar på raden. Det är så här att jag är 185 cm lång finns det risk att storleken på den kan bli ett problem, med tanke på att hojen att den ganska liten.

Annars har jag gjort så mycket rearsch jag kan både på youtube och läst allt jag kan hitta om den.

186 här, inga problem alls! Gbg - Oslo var inget konstigt ens med ryggsäck :)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Laddar inför våren. Beställde ett par Värmehandtag idag! :D
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Tack percis det svaret jag ville ha. Nu är det bara kortet och hojen kvar. Kommer stå inför ett svårt val, röd eller gul på min framtida Icon?:banana

Jag hade samma svåra val så jag köpte en FT istället :)

Bor det inga fler Scramblerägare här nere i skåne?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top