BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Lär komma en till återkallelse/teknisk uppgradering. BMW verkar äntligen har anställt en ingenjör för att designa expansionskärlet och inte en exceltekniker. Kanske man slipper fylla var 100ade mil. Det nya är en nippel och en slang, nr 6 och 9. Tror att hålet i toppen av kärlet kommer sättas igen eller så byter man hela kärlet, borde inte behövas längre.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0D02-EUR-04-2014-K47-BMW-S_1000_R_0D02,_0D12_&diagId=17_0732

Snart har vi nästan en produktionsfärdig hoj \o/
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Quickshiftern neråt finns ingenstans på R, dom tycker bara om att slå i växlar utan koppling. R har inte samma qs som RR ännu. Kommer säkert komma. Abs PRO tror jag det vanliga systemet heter, alltså inte bromsa i kurvan som RR och hp4 har.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Quickshiftern neråt finns ingenstans på R, dom tycker bara om att slå i växlar utan koppling. R har inte samma qs som RR ännu. Kommer säkert komma. Abs PRO tror jag det vanliga systemet heter, alltså inte bromsa i kurvan som RR och hp4 har.

Så kan det säkert vara med qs, hoppas det kommer till R också. Race ABS kallar dom det som R har, ABS Pro är tillval till RR tror jag, finns tydligen till R på vissa ställen, kanske kommer till Sverige snart.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Tjäääna, ni som läst RR tråden kanske vet att jag varit ute efter en sådan, men dåliga erfarenheter där det visat sig att hojen har varit smälld etc så har jag blickat åt en ny R istl. Sen är väl försäkringen billigare kan jag tänka mig. Väntar svar från säljare som jag hoppas få I morgon om inbytes pris på min, sen hoppas jag blir ägare till en R snarast.
Vad betalar ni i försäkring mellan tummen å pekfingret, samt bolag å vart ni bor.
/jocke.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
14k hel med extra allt, 30+/Stockholm hos Svedea. RR vågar jag inte ens drömma om att försäkra.

Alltid skönt att plocka ut en ny.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Dessvärre är den ej avställningsbar. Vill du ha billigare försäkring så kolla in nya Tuonon. Den saknar dock hantagsvärmare, cruise control och lika mycket klipp i motorn. S1000R rostar det mesta (Även RR) upp till 220-230 ;)
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Dessvärre är den ej avställningsbar. Vill du ha billigare försäkring så kolla in nya Tuonon. Den saknar dock hantagsvärmare, cruise control och lika mycket klipp i motorn. S1000R rostar det mesta (Även RR) upp till 220-230 ;)
Försäkringen e jag inte rädd för, e 40+:D dessutom e LF billigare för mig (guldkund), då e den avställningsbar dessutom:tummenupp
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
svedea, 55+,smc rabatt, flera hojar, i garage nattetid på hemadress = 4300 = taget :banana
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top