Sidan 90 av 90 FörstaFörsta ... 406584858687888990
Resultat 1 781 till 1 795 av 1795

Ämne: Yamaha MT-09

Medlem
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    2017 yamaha mt09
    Citat Ursprungligen postat av MTdude Visa inlägg
    vet inte hur det är nu men förut var polisbilar begränsade till 200 km/h så om de fortfarande är det så lär man inte åka dit om man kör 210 för de kommer inte ifatt en då
    Stämmer nog inte tyvärr och sen var det en motorcykel som tog mig ( han sa att den gick 250 nånting polismannen )

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha mt-09 2017
    Citat Ursprungligen postat av samuelmt Visa inlägg
    Sådär nedslag på överklagan så det blev 5månader utan körkortet, blir att köpa backspegel nu så man inte bara ser framåt.
    Det var kväll, tomt på vägen och optimala förhållanden för att gasa ur hojen lite
    Civil mc som hade gömt sig någonstans och sedan följt efter och mätt min snitthastighet
    Kan dela med mig av denna också:
    http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/...nm4618303.aspx
    Surt. Lär vara fetångest när man står där stoppad eller hur Testade du bara max hastighet eller låg du där o pressa en stund?

Hur stor var boten i sådan hastighet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Honda Hornet 600 -05 !

Medlem
    Reg.datum
    nov 2015
    Hoj
    2015, Yamaha, MT-07
    vet inte hur det är nu men förut var polisbilar begränsade till 200 km/h så om de fortfarande är det så lär man inte åka dit om man kör 210 för de kommer inte ifatt en då

Nä, polisbilar är inte begränsade.!

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    KTM 625 smc
    Är nyfiken på en MT09 till våren. Får stå över alla bra vintererbjudanden då jag inte provkört modellen än..
    Om det blir köp, hur är det med årsmodeller då? Har de icke faceliftade modellerna någon fördel? Eller är det standard 'ju senare desto bättre!' som gäller? Ofta kan man ju få lite sjyst extrautrustning på en begagnad motorcykel.
    Går det att köpa och montera tillbehör från Street rally på vanliga MT09 (äldre modellerna)?

Medlem holm44s avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Hoj
    MT09 -17
    Citat Ursprungligen postat av CooperCorgi Visa inlägg
    Är nyfiken på en MT09 till våren. Får stå över alla bra vintererbjudanden då jag inte provkört modellen än..
    Om det blir köp, hur är det med årsmodeller då? Har de icke faceliftade modellerna någon fördel? Eller är det standard 'ju senare desto bättre!' som gäller? Ofta kan man ju få lite sjyst extrautrustning på en begagnad motorcykel.
    Går det att köpa och montera tillbehör från Street rally på vanliga MT09 (äldre modellerna)?
    Bästa hojen jag haft(-17) När jag blir gammal ska jag köpa glidare,fyller 73 i morgon
    Holm44

mina hojar:vicky ms51,husqvarna guldpil,norton manxman-61 ,triton m blockmotorn,vincent i nortonram--uppehåll till 1973-honda 350-uppehåll till 1995-Suzuki gs550,yamaha 900,kawasaki gpz 900,2 st bandit 1200 , bmw f800 o nu MT09

Medlem
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    2017 yamaha mt09
    Citat Ursprungligen postat av rikard1979 Visa inlägg
    Surt. Lär vara fetångest när man står där stoppad eller hur Testade du bara max hastighet eller låg du där o pressa en stund?

Hur stor var boten i sådan hastighet?

Ja var lite ångest ja, mest pågrund av jobbet där jag behöver körkortet
    Låg och pressa upp mot 260 innan men började släppa av lite då jag skulle svänga av e4an lite längre fram där de även stannade mig.
    4000kr kostade det mig fick ingen vårdslöshet utan bara hastighetsövträdelse, det är högsta engångsbeloppet annars blir det dagsböter så det är jag glad över

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha mt-09 2017
    Citat Ursprungligen postat av samuelmt Visa inlägg
    Ja var lite ångest ja, mest pågrund av jobbet där jag behöver körkortet
    Låg och pressa upp mot 260 innan men började släppa av lite då jag skulle svänga av e4an lite längre fram där de även stannade mig.
    4000kr kostade det mig fick ingen vårdslöshet utan bara hastighetsövträdelse, det är högsta engångsbeloppet annars blir det dagsböter så det är jag glad över
    Ok då kom du ju undan ganska milt då

Honda Hornet 600 -05 !

Medlem
    Reg.datum
    mar 2017
    Hoj
    2017, Yamaha MT 09
    Fan skulle vilja låsa upp hojen så den går mer än 225. Gjorde 223 helt orginal men 2 km/h till med akra på. Visst det är snabbt det med men man kommer så himla fort upp i 220 så det roliga är ju över så fort och lite tidigt.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2017
    Hoj
    2017, Yamaha MT 09
    Citat Ursprungligen postat av CooperCorgi Visa inlägg
    Jag har inte testat någon annan MT-09 än 2017 men för mig är 2017 modellen ett lätt val trots att man kan få tidigare modeller billigare och kanske mer utrustade. Skulle man hitta en superdeal på en 2016 så kanske men personligen så tycker jag att fronten på 2017 är så mycket bättre och jag skulle aldrig vara riktigt nöjd med annat. Quick shiftern som finns på 2017 är vansinnigt rolig. Sen ska ju fjädringen vara himla mycket bättre på 2017 mot tidigare modeller.

Jag har spenderat långt över 100 timmar på youtube och kollat MT-09 klipp alla årsmodeller så från den erfarenheten så kan jag inte säga att de äldre modellerna har någon fördel mot 2017. Det skulle vara då att man inte gillar utseendet på 2017 och möjligtvis om man gillar en väldigt ryckig körupplevelse ( som visserligen går att minska med lite trix ).

Medlem
    Reg.datum
    mar 2017
    Hoj
    2017, Yamaha MT 09
    Någon som har några fina höstbilder på sin pärla? Jag är sjukt amatörig på att fota men jag har försökt att ta några bilder iaf.. de flesta med mobilkamera dock och redigering vet jag inte vad det är för något så de är som de är. Kan försöka bjuda på några här.Klicka på bilden för en större version

Namn:	mthöst1.jpg
Visningar:	41
Storlek:	1,32 MB
Id:	440079Klicka på bilden för en större version

Namn:	mthöst2.jpg
Visningar:	35
Storlek:	1,34 MB
Id:	440080Klicka på bilden för en större version

Namn:	mthöst3.jpg
Visningar:	41
Storlek:	1,42 MB
Id:	440081Klicka på bilden för en större version

Namn:	mthöst4.jpg
Visningar:	34
Storlek:	963,0 KB
Id:	440082

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Fan skulle vilja låsa upp hojen så den går mer än 225. Gjorde 223 helt orginal men 2 km/h till med akra på. Visst det är snabbt det med men man kommer så himla fort upp i 220 så det roliga är ju över så fort och lite tidigt.
    Nu vet jag inte hur det är gjort på din hoj men på GSX1300R så begränsas hastigheten av att den är så lågt växlad. Max effekt ligger vid 9500RPM eller ca 284km/h.
    En kugg mera på kedjedrevet fram och en kugg mindre på kedjedrevet bak flyttar upp maxeffekt till ca 302km/h och den elektroniska fartspärren flyttas från 300km/h till 322km/h.

Men tänk på att din hoj kanske blir lätt på framhjulet och får tendens till wobbel.
    Vilket kan vara orsaken till att man fartspärrat den till 225km/h.
    För att undvika olyckor.
    Har du inte idag styrdämpare skulle jag rekommendera styrdämpare innan du drevar om den.
    Men frågan är om hojen orkar 10km/h mer än idag. Och är det då värt besväret !
    Senast redigerat av Comeback den 2017-11-23 klockan 23:54.

Medlem Halvdampiss avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Citat Ursprungligen postat av holm44 Visa inlägg
    Bästa hojen jag haft(-17) När jag blir gammal ska jag köpa glidare,fyller 73 i morgon
    Holm44

GRATTIS!!!!

Kanske äldst på sporthoj, du är ett föredöme

Medlem
    Reg.datum
    mar 2017
    Hoj
    2017, Yamaha MT 09
    Citat Ursprungligen postat av holm44 Visa inlägg
    Holm44

Grattiiiiiis!!!

Medlem holm44s avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Hoj
    MT09 -17
    Citat Ursprungligen postat av Halvdampis Visa inlägg
    GRATTIS!!!!

Kanske äldst på sporthoj, du är ett föredöme
    Nä vår äldste i vårt lilla gäng fyller 85 den 16/12 men han är ej med i sporthoj(gammal enduroåkare från 50-60-talet runt i Europa)

mina hojar:vicky ms51,husqvarna guldpil,norton manxman-61 ,triton m blockmotorn,vincent i nortonram--uppehåll till 1973-honda 350-uppehåll till 1995-Suzuki gs550,yamaha 900,kawasaki gpz 900,2 st bandit 1200 , bmw f800 o nu MT09

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17

Yamaha MT-09

Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur det är gjort på din hoj men på GSX1300R så begränsas hastigheten av att den är så lågt växlad. Max effekt ligger vid 9500RPM eller ca 284km/h.
    En kugg mera på kedjedrevet fram och en kugg mindre på kedjedrevet bak flyttar upp maxeffekt till ca 302km/h och den elektroniska fartspärren flyttas från 300km/h till 322km/h.

Men tänk på att din hoj kanske blir lätt på framhjulet och får tendens till wobbel.
    Vilket kan vara orsaken till att man fartspärrat den till 225km/h.
    För att undvika olyckor.
    Har du inte idag styrdämpare skulle jag rekommendera styrdämpare innan du drevar om den.
    Men frågan är om hojen orkar 10km/h mer än idag. Och är det då värt besväret !
    fartspärren på mt 09 plockar man bort genom att flasha ecu. den ska då göra ca 250 mätarfart men inget jag skulle vilja prova

Senast redigerat av slangklämman den igår klockan 11:58.

Sidan 90 av 90 FörstaFörsta ... 406584858687888990

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Impad över dina svensk-kunskaper Mr. Xaus!

Jensah

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här