Yamaha MT-09

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag tror Yamaha har gått ut med en korrektion på detta, och verkstäderna använder nu andra mått när de justerar kedjan.

Om man går efter manualen kan det blir riktigt tråkigt.. Kedjan blir längre av sig själv, och verkar stabilisera sig vid 30mm typ.

Om man efterspänner flera gånger så tror jag att kedjan till slut går av eller något annat tråkigt kan hända, och drivpaketet kan slitas ut.

Detta är endast spekulation, men det är vad jag tror kan hända. Har varit skriverier på utländska forum om detta.

//K

Stämmer nog bra det där.....med att den kan gå av.

Fick i somras en(svensk) som kom o hämtade en kedja till en engelsman som blivit strandsatt i Gällivare efter kedjebrott.
Tur i oturen så gick inget sönder.....
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag tycker det var lite luddigt om MT09an, är det samma gaffel som på 2017 eller är det en annan gaffel?
Det är bara Öhlins BAK.

Som det ser ut så är det bara en kosmetisk skillnad, plus bakdämpare, så jag förstår inte helt vad som är SP med den?

//K
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Jag tycker det var lite luddigt om MT09an, är det samma gaffel som på 2017 eller är det en annan gaffel?
Det är bara Öhlins BAK.

Som det ser ut så är det bara en kosmetisk skillnad, plus bakdämpare, så jag förstår inte helt vad som är SP med den?

//K

Jag förstår inte heller vad som är så SP med den. Borde den inte vara utrustad med ett akra helsystem också? Det man får verkar ju eg bara vara en öhlinsdämpare som du skrev PLUS 12 kg extra mot en MT 09 2017 som väger 181 kg orginal. Jag vill då inte betala för några extra kilon på hojen. Jag hade förväntat mig mycket mer av en SP.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Sådär nedslag på överklagan så det blev 5månader utan körkortet:död, blir att köpa backspegel nu så man inte bara ser framåt.
Det var kväll, tomt på vägen och optimala förhållanden för att gasa ur hojen lite:yoparty
Civil mc som hade gömt sig någonstans och sedan följt efter och mätt min snitthastighet :huvet
Kan dela med mig av denna också:
http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/korde-190-kilometer-i-timmen-vansinne-nm4618303.aspx

Se det på den ljusa sidan; du kunde blivit av med det i maj och varit utan hoj hela sommaren :fyllisar
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Sådär nedslag på överklagan så det blev 5månader utan körkortet:död, blir att köpa backspegel nu så man inte bara ser framåt.
Det var kväll, tomt på vägen och optimala förhållanden för att gasa ur hojen lite:yoparty
Civil mc som hade gömt sig någonstans och sedan följt efter och mätt min snitthastighet :huvet
Kan dela med mig av denna också:
http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/korde-190-kilometer-i-timmen-vansinne-nm4618303.aspx
Var det mkt trafik? På 90-talet torskade en kompis för drygt 170 på en 90-väg och för det fick han två månaders indragning, men det kanske har blivit värre sen dess?
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Med nyhojen? :/

Nej för fan,den här funkar för mig,underbar hoj! Det var 2 bandit1200 ,ena gången på ouppmärksamhet andra på vägbula i en kurva. Sen har jag lyckats välta m bmv över foten... lite revben trasig axel mm
Det kostar att ha roligt,måste få igen skattepengarna från sjukvården...



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Klaga inte,jag brukar vurpa i augusti...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fick en fin stopsladd med min i november förra året, krossade kopplingskåpan och slog in tanken en del. Plus tillhörande skrap och slagmärken över hela hojen. Lyckades också mosa foten då hojen landade på den.... men hade ju iaf något att göra under vintern!

Tanken är fortfarande intryckt dessvärre :/
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Var det mkt trafik? På 90-talet torskade en kompis för drygt 170 på en 90-väg och för det fick han två månaders indragning, men det kanske har blivit värre sen dess?

Nej det var helt tomt på vägen, kvälls sol och torrt :)
Fick 5 månader indraget men bara för hastighetsöverträdelse, fick inge vårdslöshet.
Så det har nog ändrats :)
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
vet inte hur det är nu men förut var polisbilar begränsade till 200 km/h så om de fortfarande är det så lär man inte åka dit om man kör 210 för de kommer inte ifatt en då :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top