vet inte hur det är nu men förut var polisbilar begränsade till 200 km/h så om de fortfarande är det så lär man inte åka dit om man kör 210 för de kommer inte ifatt en då![]()
Stämmer nog inte tyvärr och sen var det en motorcykel som tog mig

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vet inte hur det är nu men förut var polisbilar begränsade till 200 km/h så om de fortfarande är det så lär man inte åka dit om man kör 210 för de kommer inte ifatt en då![]()
Sådär nedslag på överklagan så det blev 5månader utan körkortet, blir att köpa backspegel nu så man inte bara ser framåt.
Det var kväll, tomt på vägen och optimala förhållanden för att gasa ur hojen lite
Civil mc som hade gömt sig någonstans och sedan följt efter och mätt min snitthastighet
Kan dela med mig av denna också:
http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/korde-190-kilometer-i-timmen-vansinne-nm4618303.aspx
Är nyfiken på en MT09 till våren. Får stå över alla bra vintererbjudanden då jag inte provkört modellen än..
Om det blir köp, hur är det med årsmodeller då? Har de icke faceliftade modellerna någon fördel? Eller är det standard 'ju senare desto bättre!' som gäller? Ofta kan man ju få lite sjyst extrautrustning på en begagnad motorcykel.
Går det att köpa och montera tillbehör från Street rally på vanliga MT09 (äldre modellerna)?
Surt. Lär vara fetångest när man står där stoppad eller hurTestade du bara max hastighet eller låg du där o pressa en stund?
Hur stor var boten i sådan hastighet?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja var lite ångest ja, mest pågrund av jobbet där jag behöver körkortet![]()
Låg och pressa upp mot 260 innan men började släppa av lite då jag skulle svänga av e4an lite längre fram där de även stannade mig.
4000kr kostade det mig fick ingen vårdslöshet utan bara hastighetsövträdelse, det är högsta engångsbeloppet annars blir det dagsböter så det är jag glad över![]()
Är nyfiken på en MT09 till våren. Får stå över alla bra vintererbjudanden då jag inte provkört modellen än..
Om det blir köp, hur är det med årsmodeller då? Har de icke faceliftade modellerna någon fördel? Eller är det standard 'ju senare desto bättre!' som gäller? Ofta kan man ju få lite sjyst extrautrustning på en begagnad motorcykel.
Går det att köpa och montera tillbehör från Street rally på vanliga MT09 (äldre modellerna)?
Fan skulle vilja låsa upp hojen så den går mer än 225. Gjorde 223 helt orginal men 2 km/h till med akra på. Visst det är snabbt det med men man kommer så himla fort upp i 220 så det roliga är ju över så fort och lite tidigt.
Bästa hojen jag haft(-17) När jag blir gammal ska jag köpa glidare,fyller 73 i morgon
Holm44
Bästa hojen jag haft(-17) När jag blir gammal ska jag köpa glidare,fyller 73 i morgon
Holm44
GRATTIS!!!!
Kanske äldst på sporthoj, du är ett föredöme![]()
Nu vet jag inte hur det är gjort på din hoj men på GSX1300R så begränsas hastigheten av att den är så lågt växlad. Max effekt ligger vid 9500RPM eller ca 284km/h.
En kugg mera på kedjedrevet fram och en kugg mindre på kedjedrevet bak flyttar upp maxeffekt till ca 302km/h och den elektroniska fartspärren flyttas från 300km/h till 322km/h.
Men tänk på att din hoj kanske blir lätt på framhjulet och får tendens till wobbel.
Vilket kan vara orsaken till att man fartspärrat den till 225km/h.
För att undvika olyckor.
Har du inte idag styrdämpare skulle jag rekommendera styrdämpare innan du drevar om den.
Men frågan är om hojen orkar 10km/h mer än idag. Och är det då värt besväret !
vilken baklykta tycker ni är snyggast? (båda med inbyggda blinkers)
bara prototyper än på bilderna och tst kommer även i smoke utförande.
https://www.customled.com/products/2017-yamaha-fz-09-integrated-led-tail-light
https://tstindustries.com/TST-LED-Integrated-Tail-Light-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017-.html
vilken baklykta tycker ni är snyggast? (båda med inbyggda blinkers)
bara prototyper än på bilderna och tst kommer även i smoke utförande.
https://www.customled.com/products/2017-yamaha-fz-09-integrated-led-tail-light
https://tstindustries.com/TST-LED-Integrated-Tail-Light-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017-.html
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |