Aprilia Tuono V4

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Jag åkte upp till bikeport med hojen och satt och drack kaffe nån timme under tiden de gjorde 100-mil service. Kostar 2495kr där istället för probike som tar 3900kr. Probike Sätra verkar hyggligt inkompetenta tyvärr, hade monterat en del grejer fel på min hoj under leveransservice.

Haha! Berätta mer! :) Så att man kan kolla själv... :gnissla

Ringde MC-Verkstan idag, fick tid på onsdag. Tjoff ba. Lite skillnad mot att inte ens få snacka med nån.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Tipsa gärna.
Jag har iof inga dåliga erfarenheter av Probike här i Gbg/Mölndal.

Jag misstänker att det inlägget är fyllt av ironi.
Själv kör jag ber hojen till Marcussons Mc utanför Halmstad på 2000 mila service.
Finns ingen närmare. För att citera Probike i Mölndal " vi har varken verktygen eller kompetensen här, för att göra 2000 mila servicen"
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag misstänker att det inlägget är fyllt av ironi.
Själv kör jag ber hojen till Marcussons Mc utanför Halmstad på 2000 mila service.
Finns ingen närmare. För att citera Probike i Mölndal " vi har varken verktygen eller kompetensen här, för att göra 2000 mila servicen"
Alltså det är ju sjukt. Är man åf och inte kan ta hand om hojarna man säljer... vet aprilia om detta?
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag misstänker att det inlägget är fyllt av ironi.
Själv kör jag ber hojen till Marcussons Mc utanför Halmstad på 2000 mila service.
Finns ingen närmare. För att citera Probike i Mölndal " vi har varken verktygen eller kompetensen här, för att göra 2000 mila servicen"

Faktiskt inte. De har alltid hjälpt mig.
Frågade specifikt när jag hämtade min Factory om de kan utföra alla service där, de svarade ja.

Får så när jag själv kommer till de miltalen.
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Min -14 står hos Marcussens och väntar på ny generator från Italien, garanti sak, och ventil justering iom 2000mil servicen
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Alltså det är ju sjukt. Är man åf och inte kan ta hand om hojarna man säljer... vet aprilia om detta?

Jag " tror" att ett problem är omsättningen på Personal , tex Probike syd vilka jag va nöjd med , både prismässigt och tidsmässigt . fick tex 1000 mila för 2000kr . Hur som haver då jag skulle dit igen efter nått år så va det helt ny personal i verkstaden ...och det kan inte vara bra . Dom har dock alltid varit schysta mot mig där .
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Jag hade tänkt inhandla ett tält på MX24 men de har varit slut i lager ett bra tag...

Jag kan ta med två mx24 tält så får fler hojar plats. Ett av dem blev rätt hårt åtgånget på knutstorp i helgen men det är bättre än inget tält alls.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag kan ta med två mx24 tält så får fler hojar plats. Ett av dem blev rätt hårt åtgånget på knutstorp i helgen men det är bättre än inget tält alls.
Toppen! Då paxar jag gärna en plats. Väderprognoserna ser ju inte allt för lovande ut..
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Bra, då tar jag med två tält och kompressor m.m
Jag kommer på onsdag morgon strax efter 07 gissar jag. Håll utkik efter en silverfärgad pickup.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Bra, då tar jag med två tält och kompressor m.m
Jag kommer på onsdag morgon strax efter 07 gissar jag. Håll utkik efter en silverfärgad pickup.
Bussigt! Det ska jag göra. Är det någon som har med sig mycket soppa man kan få köpa av när det är dags att fylla på? Annars spänner jag fast en 10litare på passagerarsadeln bara :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top