Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Kontaktade JE68 för att fråga vad storservice (2000mil) kostade på en street triple R 09-11.
7600kr och sen tillkommer evt justering 600-2800kr + 750kr om bromsvätskan måste bytas...
Låter inte detta helt galet dyrt?

Vill inte minnas att min förra street triple kostade dessa summor att serva.

Jo det är mycket pengar - kollar på engelska forum och de får ungefär samma priser hos aukt. Triumph för den servicen, mellan £600 - £900.

På den servicen ska följande göras:

* Ventilkoll
* Styrlager smörjas
* Svingarmslänkage smörjas
* Bromsvätska bytes
* Luftfilter bytes
* SAI rengöras
* Balansera trottlar
* Tändstift bytes
* Kamaxeltiming om det är första 2000 mila
* Olja och filter bytes
* Plus det vanliga med att kolla bromsbelägg, kedja osv

Så hos en auktoriserad med timpris på typ 950 kr så sticker det fort iväg...

Eftersom du inte har garanti eller motorskada på en så pass gammal hoj så är det ju inga problem sett ur det perspektivet att antingen göra det själv eller lämna till någon icke-auktoriserad verkstad som kanske är billigare.
 

SOKN

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2019
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -18
Appen finns att ladda ner nu, åtminstone för Ios!

Ädditt: Och nu har jag pillat runt lite. Det är Google Maps i appen, så man behöver inte ha Google Maps på telefonen (ja vi finns - vi som använder andra kartappar... :)).

Ser väldigt ok ut, men verkar lite buggig. Versionen är 1.0.0 så det är tidiga dagar. Dessutom går appen inte att testa utan att ha blåtandsmodulen monterad, så får återkomma i den frågan.

Så ska vi gissa på ett pris på 2995 kr i Sverige? Det tar emot lite måste jag säga, men jag kommer förmodligen inte att bli stoppad av det, tyvärr. :rolleyes:

Testade precis androidversionen. Även google maps där (vore lustigt annars). ;)

Tror att 2995 kr är en bra gissning. Mycket pengar, men även jag är svag för ny teknik. :D
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Sista turen för i år avklarad, på lördag drar vi till Norge över jul och nyår. 530 mil hann jag med under året sen jag hämtade ut hojen den 11 maj. Helt ok!

2019 sista turen 2.jpg
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Undrans hur den skulle göra sig med clipon? Det får nån annan än jag testa, min axel är inte kompatibel med framåtlutad körställning... :(

Har clipon på min 675R -13, ett måste om man kör bana.
Fick flytta lampa o instrument till framgaffeln, se mitt inlägg 2016-05-24.
Jag kan vända på cliponfästena så jag har ett lågt "banläge" och ett högre för gata.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har clipon på min 675R -13, ett måste om man kör bana.
Fick flytta lampa o instrument till framgaffeln, se mitt inlägg 2016-05-24.
Jag kan vända på cliponfästena så jag har ett lågt "banläge" och ett högre för gata.

Gjorde samma manöver på min 675R -12. Fast med Paolo Tarozzi clipon, justerbara som attans men inte i höjd.

Flyttade konsol för instrument och lykta nedåt/framåt ca 5cm. med ett par plattjärn och litet skruv och mutter. Alla kablar och vajrar funkade utan att behöva bytas.

Att jag sen mestadels körde med ett fatbar med KTM-bend är en annan pilsner. Blev mycket gata med den hojen som handledare för övningskörande.

Har man en 675 och vill testa så tror jag att de flesta inte ångrar att ha möjligheten att snabbt byta. Det tar ju under 10 minuter att växla mellan styrtypena.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Igår blev premiären för 2020 avklarad, visserligen bara ärenden runt stan, men jag körde hoj (i ösregnet) iaf! :)

Hoppas vi slipper vinter i år här i söder - det verkar onekligen så. 7 plusgrader just nu och pissregn. I slutet på februari brukar några braiga dagar trilla in, det är inte så länge kvar nu till säsongen kan börja på riktigt!!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Igår blev premiären för 2020 avklarad, visserligen bara ärenden runt stan, men jag körde hoj (i ösregnet) iaf! :)

Hoppas vi slipper vinter i år här i söder - det verkar onekligen så. 7 plusgrader just nu och pissregn. I slutet på februari brukar några braiga dagar trilla in, det är inte så länge kvar nu till säsongen kan börja på riktigt!!

Man blir ju sugen. Men jag kör gärna bara på torrt väglag i värmen! ;)
Sen så har jag ju inget bakdäck heller..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
3645 kr in alles för blåtandsmodul och installation. Jag kan nog tyvärr inte låta bli... :D
 

SOKN

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2019
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -18
3645 kr in alles för blåtandsmodul och installation. Jag kan nog tyvärr inte låta bli... :D
Det är onekligen en rätt häftig summa. Nästan på gränsen till för dyrt. Men men, så länge mitt begär övervinner förnuftet.
Är det fortfarande april som gäller?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det är onekligen en rätt häftig summa. Nästan på gränsen till för dyrt. Men men, så länge mitt begär övervinner förnuftet.
Är det fortfarande april som gäller?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Min uppfattning är att modulen är släppt nu, den finns att beställa iallafall. Jag har sett en video på tuben med en kille i Kanada (tror jag) som körde sin Scrambler 1200 och fick den installerad nyligen, så jag tror den är tillgänglig pronto.

Ja det tar lite emot - jag har telefonen monterad på ett SP Connect-fäste, kopplad till mitt Cardo headset. Det fungerar helt suveränt. Den enda förbättringen med modulen blir ju att jag kan ha mobilen i fickan istället. Så frågan är om det är värt det. Samtidigt är jag tramsigt förtjust i sånt här, så det slutar förmodligen med att jag beställer ändå. Men jag tror jag ska vänta tills de första recensionerna på Youtube dykt upp och se vad folk tycker om det hela.

Egentligen det enda som jag tycker är kass så här på förhand utan att ha provat är att man inte verkar kunna rutta kurviga vägar osv i appen. Man kan välja bort motorväg, men då räknar Google Maps bara ut snabbaste vägen utan motorväg.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Servad och klar, nu hoppas vi våren kommer snabbt!
View attachment 452472

Passa på att foga klart golvet bara. ;) (Fast det kanske är såna där trädgårdsplattor man klickar ihop. Inte klinkers.)

Inget illa ment. Jag är grön av avund på ditt garage. Jag har inget själv. Snyggt, rent och prydligt har du det. Ser lika städat ut som logementet straxt innan fänriken sparkar upp dörren och vrålar -Jag visiterar!
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja det är såna klickplattor från bergo :)
Fungerar kanon och lätt att byta plattor om man behöver :)



Skickat från min LG-H930 via Tapatalk
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top