Sverige idag..

Apropå rättsstat, är detta uttalande "hets mot folkgrupp" ?
"Jag är trött på somalier, malawier, zimbabwier och moçambikier som kommer hit och utför brott och handlar med droger, säger 35-åriga tvåbarnsmamman G."

Deeet hade det nog kunna vara faktiskt :rofl Yttrandefriheten mår allt annat än bra i väst just nu :zpy Dan Park är ju dömd för lite roliga grejer, känns tryggt att man lägger ner resurser på en sån individ, verkligen :crash

Hur långt bort från en Judge Dredd-lösning är vi?

Närmare än man tror på vissa sätt iaf, det räcker egentligen med att 10 GuWar, ja menar gubbar :hihi anser sig ha fått nog och plockar fram älgstudsarna, det är inte ett roligt problem att handskas med om samtliga är villiga att dö för sin sak :kulspruta

En gång i tiden hade vi ett rättsystem där klanen utverkade hämnd. Det finns även i vissa parallella samhällen i Sverige och det är väl ingen som vill ha det
Då är det ju otroligt korkat att ta in personer från länder med klansamhällen.
Men i vanlig ordning ”vi var naiva”.
Man blir så matt på människor som har noll analysförmåga och konsekvenstänk förstöra vårt fina land.

Tyvärr är det så att kriminella idag väljer bana tidigt och detta utifrån uppväxtmiljö. Därför måste den ändras där de riskerna är stora. Sådant har man vetat i säkert hundra år, men det är inte populärt att lägga pengar på ”mjuka” åtgärder trots att man vet att de faktiskt hjälper.
Mjuka åtgärder hjälper ingenting! Det har vi sett i Sverige och alla andra länder som försökt samma dumheter..

Det är märkligt att alla skyller på uppväxten och andra så kallade socioekonomiskafaktorer, då vissa invandrare sköter sig exemplariskt, trots arbetslöshet och annan misär, medan andra invandrare förstör vårt samhälle oavsett uppväxt.

Handlar som alla förstår om uppfuckade, normer och värderingar som inte passar ett demokratiskt samhälle.
Normer och värderingar vi i norra Europa lämnade bakom oss för hundratals år sedan!

De som vill bidra och anpassa sig till våra lagar normer, värderingar, välkommen till Sverige.
De andra bör skickas hem.

Mycket enkelt, vi vill ha in flera kompetenta duktiga människor till Sverige för att öka vår konkurrenskraft!
Men att ta in analfabeter som har noll intresse och förmåga att bidra. Varför ska de komma hit och få bidrag?

Man blir så matt på människor som har noll analysförmåga och konsekvenstänk förstöra vårt fina land.

Mjuka åtgärder hjälper ingenting! Det har vi sett i Sverige och alla andra länder som försökt samma dumheter..

Det är märkligt att alla skyller på uppväxten och andra så kallade socioekonomiskafaktorer, då vissa invandrare sköter sig exemplariskt, trots arbetslöshet och annan misär, medan andra invandrare förstör vårt samhälle oavsett uppväxt.

Handlar som alla förstår om uppfuckade, normer och värderingar som inte passar ett demokratiskt samhälle.
Normer och värderingar vi i norra Europa lämnade bakom oss för hundratals år sedan!

De som vill bidra och anpassa sig till våra lagar normer, värderingar, välkommen till Sverige.

Mycket enkelt, vi vill ha in flera kompetenta duktiga människor till Sverige för att öka vår konkurrenskraft!
Men att ta in analfabeter som har noll intresse och förmåga att bidra. Varför ska de komma hit och få bidrag?

Sverige är ett experiment i "förfall". Hoppas någon dokumenterar för framtiden ;)

Sverige är ett experiment i "förfall". Hoppas någon dokumenterar för framtiden ;)
Det är i många fall ännu värre i England faktiskt. De var före Sverige men korkade politiker kunde inte se vad som skedde där innan vi började med samma misstag i Sverige…

Jag har ytterligare svårt att förstå.
Vem skulle anställa personer till ett företag som saknar kompetens och förmåga att bidra?
Som innebär att de redan anställda fick sänka sin lön, för att betala dessa nya personers löner…

Att vi tvingas kraftigt höja pensionsåldern Sverige tror ni verkligen det beror på att vi lever längre?
Kolla istället statistik på hur många invandrare som inte bidrar med skatteintäkter från riktiga arbeten. Dvs inte påhittade skattefinansierade jobb för att dölja arbetslösheten.

Och samtidigt har vi inte råd att ta hand om handikappade, pensionärer och sjuka i Sverige. Vilket jävla hån mot dessa grupper!

Jag har anställt många invandrare, men de är högutbildade, högpresterande, lojala och otroligt tacksamma för att få en chans i en demokrati.
Flera såna tack!

Många ord för att egentligen bara säga att ”jag har ingen aning, men jag kopierar något jag läst att nån skrev på sociala medier och som lät bra”.

Problemet är att politiker många gånger är populister, de är inte sakkunniga. Hade man lyssnat mer på sakkunniga hade problemen varit mindre. Det gäller även majoriteten av tyckare i kommentarsfälten på sociala medier, i den mån de inte är ryska botar.

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”. Och i en demokrati är man fri att tycka, precis vad som helst.

Vilket är bra, och en konsekvens man får av att vara en demokrati. Alternativet är sämre.

Precis som rättsstaten, för övrigt.

Kör snyggt!

Det har redan påbörjats.
1783767906846.png
Frågor om brottslighet i Sverige är högaktuella i den svenska debatten och uppmärksammas även internationellt. I Norge och Danmark har begreppet det svenska tillståndet använts om Sverige som ett avskräckande exempel. I denna antologi samlas 22 forskare inom bland annat kriminologi, medicin, terrorforskning, medievetenskap, historia och statsvetenskap och ger sin bild av brottslighetens utveckling i Sverige, med särskilt fokus på våldsbrottslighet.

Kina, Iran, Saudi, USA, Vietnam, Nord Korea, Egypten, Irak, Somalia, Jemen är de 10 länder som är 10 i topp på att avrätta folk. Vitryssland är det enda landet i Europa som avrättar folk. Är det något av dessa länder du känner att du kan förknippa med ordet rättsstat?
Kina, köper jag mycket prylar via tex Aliexpress aldrig något strul. Och Kina är väl rätt vanligt resmål bland svenskar ?
Iran, jobbade åt en turk (köra bil Tyskland-Iran 1978) fixade en spånplatte lina i Tabriz 1978. Inga problem, bra betalt.
Egypten, rest genom Egypten 1977 Assuan-Alexandria. Enda(?) landet med Turistpolis för skydda Turisterna :) mot Egyptiska skojare.Två senare semester besök på 2010-talet. Inga problem. Tog Dykcertifikat i Hurgada.
USA, jobbade där 2 månader 2021, inga problem. Bland det roligaste var att vi fick besök av två chefer som ville se South Bend Centrum en söndag. Så vi tog dem till Centrum väl medvetna om att Centrum med bara administrativa byggnader, Studebaker Museum och en mindre bra resturang är totalt öde på en söndag. (Framtiden för många svenska städer).
Det visade sig bara drälla av poliser i Centrum med tom ridande polis på en öppen plats, ett "polisläger" såg det ut som.
Obegripligt för oss just då.
Nästa dag kunde vi läsa i tidningen att Ku Klux Klan hade haft utomhusmöte på Stadshustrappan (30 klanare) och skyddats mot "allmänheten" av över 300 poliser.
Så Kina, Iran och USA kan jag av egen erfarenhet (god) sätta upp bland rättsstaterna.
Vad det gäller Saudi, Vietnam, Nord Korea, Irak, Somalia, Jemen ingen egen erfarenhet.
Med (s) slöt ju ett vapenavtal med Saudi 2005 så Saudi är väl också OK. :)
Och (s) bekräftade min uppfattning om Egypten :) genom utvisa några efterlysta Egyptier till Egypten 2001.

Last edited:
Många ord för att egentligen bara säga att ”jag har ingen aning, men jag kopierar något jag läst att nån skrev på sociala medier och som lät bra”.

Problemet är att politiker många gånger är populister, de är inte sakkunniga. Hade man lyssnat mer på sakkunniga hade problemen varit mindre. Det gäller även majoriteten av tyckare i kommentarsfälten på sociala medier, i den mån de inte är ryska botar.

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”.
Tramsigt inlägg!
Klaners ytterst negativa påverkan på samhället är välbelagt av polis mm.

Och sluta med personangrepp, bemöt istället med din fakta!

Redan för 6 år sedan…ännu värre nu.
”Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.

Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.

Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.

– De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han.”

Det är inte personangrepp att konstatera faktum.

Du är helt säkert en mycket trevlig person i verkligheten, men i denna fråga sprider du bara dumheter utan att ens reflektera över orsak/verkan, hur samhällen fungerar eller hur gemensamma pengar används bäst.
Det är ingen ursäkt att politiker sprider populistiska budskap i samma stil, du borde veta bättre.

Motsatsen till rättssamhället är klansamhället. Ingen vill ha klansamhället. Att avskaffa rättssamhället för att själv hänfalla till klansamhället är alltså inte rätt väg att gå.

Och det har inte någonting med ”rödgröna” eller ”blåbruna” att göra. Det har med situationen i världen att göra. Så - bort med klansamhälle - ghetto - på lokal nivå så uppstår inte problemet över huvudtaget.

Det här vet alla som jobbar med saken, problemet är att politiker generellt är som Trump och säger det väljare vill höra (=mer klan/hämnd/fängelse) istället för det som faktiskt funkar. För det vill inte väljare höra.

Kör snyggt!

…Hade man lyssnat mer på sakkunniga hade problemen varit mindre. Det gäller även majoriteten av tyckare i kommentarsfälten på sociala medier, i den mån de inte är ryska botar.

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”…

Ironi på VM-nivå

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”.
Det är väl så religion uppstår, förklara saker för en idiot som hela tiden undrar "varför" så är det ju lätt att tröttna och svara "gud sade/gjorde" så har man ju hänvisat till en annan dimension som inte kan ifrågasättas!

Det är inte personangrepp att konstatera faktum.

Du är helt säkert en mycket trevlig person i verkligheten, men i denna fråga sprider du bara dumheter
Skärp dig! Sluta med personangreppen.

utan att ens reflektera över orsak/verkan, hur samhällen fungerar eller hur gemensamma pengar används bäst.
Det är ingen ursäkt att politiker sprider populistiska budskap i samma stil, du borde veta bättre.

Motsatsen till rättssamhället är klansamhället. Ingen vill ha klansamhället. Att avskaffa rättssamhället för att själv hänfalla till klansamhället är alltså inte rätt väg att gå.

Och det har inte någonting med ”rödgröna” eller ”blåbruna” att göra. Det har med situationen i världen att göra. Så - bort med klansamhälle - ghetto - på lokal nivå så uppstår inte problemet över huvudtaget.

Det här vet alla som jobbar med saken, problemet är att politiker generellt är som Trump och säger det väljare vill höra (=mer klan/hämnd/fängelse) istället för det som faktiskt funkar. För det vill inte väljare höra.
Vad menar du egentligen?

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”. Och i en demokrati är man fri att tycka, precis vad som helst.

Vilket är bra, och en konsekvens man får av att vara en demokrati. Alternativet är sämre.

Precis som rättsstaten, för övrigt.

Kör snyggt!

Och de "sakkunniga" presterade bra under covid? :va

Sekunden man börjar med inkvotering upphör ditt argument att existera, tyvärr :wiggle

Det är väl både tragiskt och komiskt, men mestadels tragisk kan jag tycka. För kanske 20 år sedan hade ditt argument varit rock solid enligt mig :smasha Idag? Not so much :tummenner

Och demokratins paradox är att man kan rösta bort den såklart :tummenupp

Det är väl så religion uppstår, förklara saker för en idiot som hela tiden undrar "varför" så är det ju lätt att tröttna och svara "gud sade/gjorde" så har man ju hänvisat till en annan dimension som inte kan ifrågasättas!

Det är inte försent att acceptera att du inte är ren slump Steffe :krama

Citerar min älskade Farfar! Va fan håller du på med att pillar i Näsan för! När jag var en liten Lök! Va nej!...Ska du dra ut Hjärnan och bli Militär! Och han låg i beredskap under Andra Världskriget....Och jag som jägare 40 år senare i Fjällen! Men tro att man ska börja avrätta folk helt plötsligt i Sverige är ju helt åt Helvete! Men Forumfolk och andra kanske tror att man ska ta vid där Dalman slutade?

Tramsigt inlägg!
Klaners ytterst negativa påverkan på samhället är välbelagt av polis mm.

Och sluta med personangrepp, bemöt istället med din fakta!

Redan för 6 år sedan…ännu värre nu.
”Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.

Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.

Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.

– De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han.”
Nä jag vet inga Personangrepp.. Blir ändå lite ledsen för att du verkar ha nollkoll! Men det är okej alla ska vi få plats i vår Herres Hage! :hjarta

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år