Sverige idag..

Fast det är moderatorn som avgör det och det framgår ovan.

Då du har en annan syn är Polischefen, presentera då denna fakta.
Suck!..Du har en syn jag en annan. Rättshaverister och folk som har känslan av att de ensamma tvingas bära hela samhället och dess misslyckanden på sina axlar är ett mysterium för mig :) har inte så mycket fakta att ge dig förutom att Herr Löfving är död! :krama

Fast det är moderatorn som avgör det och det framgår ovan.

Då du har en annan syn är Polischefen, presentera då denna fakta.

Inge bråk nu mellan sportbilen o nikehajen! :krama

Nikehaj har ett gott hjärta och menar väl :hjarta

Men jag tror många som är emot dödsstraff tror alla som förespråkar det gör det för att man tycker det är kul/tillfredsställande/skadeglädjande. Jag skulle inte finna något nöje överhuvudtaget om dödsstraff återinfördes. Däremot skulle jag, förmodligen som du, konstatera att det i vissa fall är ett nödvändigt "ont". Jag tror faktiskt Nikehaj skulle hålla med om han fick sitta ett tag mellan fyra med individen som slog ihjäl Christian.... Men jag ska inte lägga ord i någons mun :)

På tal om Dalman var hans synsätt lite snarlikt. Det var bara något som skulle göras. Snabbt, snyggt, klart. Inga stordåd eller fyrverkerier, bara en logisk lösning på ett obekvämt problem.

Jag skulle inte finna något nöje överhuvudtaget om dödsstraff återinfördes. Däremot skulle jag, förmodligen som du, konstatera att det i vissa fall är ett nödvändigt "ont".
Du verkar ha missat att jag tidigare i denna tråd skrivit att jag är emot dödsstraff.
Igår eller förrgår…

Suck!..Du har en syn jag en annan. Rättshaverister och folk som har känslan av att de ensamma tvingas bära hela samhället och dess misslyckanden på sina axlar är ett mysterium för mig :) har inte så mycket fakta att ge dig förutom att Herr Löfving är död! :krama
Nu är det inte bara denna polischef som har dessa åsikter om klansamhällen.

I tex denna rapport kan man läsa om klansamhället där, även även polisen har namngett länder och områden med stora problem.
https://tbf.goteborgsregionen.se/do...aserade+kriminella+nätverk+Göteborgs+Stad.pdf

På väg ut i mina lekmarker på min KTM350 igår kväll mötte jag ett par polisbilar på utryckning. Tänkte att "nu är det bråk över en grillkorv nånstans". När jag några timmar senare rullade hemmåt i mörkret var hela Alby fullt med poliser, och det blinkade blått överallt.

"... det måste ha varit bråk om minst två korvar." Körde i praktiken slalom mellan polisbilarna innan jag kom hem. Det var mycket spännande.

Senare hemma, låg i sängen och skulle kolla klart på en dålig film, hörde vi först 4-5 smällar. Funderade om det kunde vara skottlossning, några minuter senare återigen kanske 4 smällar. Kan ha varit en .22a, tror inte det var nåt kraftigare då smällarna inte var så starka.., eller ens om det var ett skjutvapen. Men det var inget avgasrör i alla fall.

Så sent som idag pratade jag med min C om just Breivik och hur han egentligen 'attackerade problemet' på det allra effektivaste sätt möjligt. Han gav sig inte på invandrare, han gav sig inte på flyktingar i Norge, utan han gav sig på dom som släppte in dom, dom som tog besluten och potentiella krafter som i framtiden kommer ta besluten (barnen).

Om det diskuterats hur han tänkte, eller vad han ville uppnå så räcker det med att konstatera vad hans handlingar åstadkom i praktiken. En sådan precisionsinsatts är bortom allt vad politiker någonsin skulle våga besluta om, samt för något civiliserat lands militär att genomföra. Det är närmast något som 'ai' radikalt skulle ha räknat ut för att stoppa den folkblandning som pågår i väst dessa dagar.

Min poäng är således att med den utveckling vi har, folk med bestämda agendor och ett klart överskott av resurser anlitar desperata grupper eller individer att åstadkomma väldigt mycket skada, så bör vi undvika stora folksamlingar och evenemang. Helt enkelt hålla oss borta från potentiella farozoner.

Jag försöker läsa så få böcker möjligt, men sammanfattningen av Flugornas Herre var enkel, klar och tydlig, och stämmer helt in på hur människan funkar, eller inte funkar ;)

Ja, jag läser böcker när jag inte sitter i sadeln. :krama

Ja, jag läser böcker när jag inte sitter i sadeln. :krama
Tackar Badger för det goda rådet, och omtanken ;)

Alltså jag menar inte att jag aktivt försöker undvika böcker, eller att jag är emot läsning på nåt sätt. Jag har bara alldeles för mycket att annat att göra, och jag missar så mycket annat roligt då. Att läsa böcker kan vara bildande och informativt, då blir jag ju tvungen att läsa boken, manualen, eller vad det nu kan vara för info jag efterlyser.

Jag har läst ett fåtal böcker för nöjet, av King m fl, nog mest skräck. Men det ger mig inte lika mycket som att göra nytta, t ex att rita / bygga spelautomater, fixa gamla kretskoort, monitorer, nätagg och annan elektronik, eller gå ut i skogen och gå, upptäcka nya utegym att träna på, leta övergivna platser .. mm. Nuförtiden är det mest hoj-mek och rulla runt med nån av hojarna på "små raska äventyr" ;)

Att extremhögern, som islam växer i Sverige beror väl på att vänstern inte tycker det är något problem ????​

1785135965568.png
1785136098286.png

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...