Sverige idag..

På väg ut i mina lekmarker på min KTM350 igår kväll mötte jag ett par polisbilar på utryckning. Tänkte att "nu är det bråk över en grillkorv nånstans". När jag några timmar senare rullade hemmåt i mörkret var hela Alby fullt med poliser, och det blinkade blått överallt.

"... det måste ha varit bråk om minst två korvar." Körde i praktiken slalom mellan polisbilarna innan jag kom hem. Det var mycket spännande.

Senare hemma, låg i sängen och skulle kolla klart på en dålig film, hörde vi först 4-5 smällar. Funderade om det kunde vara skottlossning, några minuter senare återigen kanske 4 smällar. Kan ha varit en .22a, tror inte det var nåt kraftigare då smällarna inte var så starka.., eller ens om det var ett skjutvapen. Men det var inget avgasrör i alla fall.

Så sent som idag pratade jag med min C om just Breivik och hur han egentligen 'attackerade problemet' på det allra effektivaste sätt möjligt. Han gav sig inte på invandrare, han gav sig inte på flyktingar i Norge, utan han gav sig på dom som släppte in dom, dom som tog besluten och potentiella krafter som i framtiden kommer ta besluten (barnen).

Om det diskuterats hur han tänkte, eller vad han ville uppnå så räcker det med att konstatera vad hans handlingar åstadkom i praktiken. En sådan precisionsinsatts är bortom allt vad politiker någonsin skulle våga besluta om, samt för något civiliserat lands militär att genomföra. Det är närmast något som 'ai' radikalt skulle ha räknat ut för att stoppa den folkblandning som pågår i väst dessa dagar.

Min poäng är således att med den utveckling vi har, folk med bestämda agendor och ett klart överskott av resurser anlitar desperata grupper eller individer att åstadkomma väldigt mycket skada, så bör vi undvika stora folksamlingar och evenemang. Helt enkelt hålla oss borta från potentiella farozoner.

Jag försöker läsa så få böcker möjligt, men sammanfattningen av Flugornas Herre var enkel, klar och tydlig, och stämmer helt in på hur människan funkar, eller inte funkar ;)

Ja, jag läser böcker när jag inte sitter i sadeln. :krama

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...