Sverige idag..

Det är inte personangrepp att konstatera faktum.

Du är helt säkert en mycket trevlig person i verkligheten, men i denna fråga sprider du bara dumheter utan att ens reflektera över orsak/verkan, hur samhällen fungerar eller hur gemensamma pengar används bäst.
Det är ingen ursäkt att politiker sprider populistiska budskap i samma stil, du borde veta bättre.

Motsatsen till rättssamhället är klansamhället. Ingen vill ha klansamhället. Att avskaffa rättssamhället för att själv hänfalla till klansamhället är alltså inte rätt väg att gå.

Och det har inte någonting med ”rödgröna” eller ”blåbruna” att göra. Det har med situationen i världen att göra. Så - bort med klansamhälle - ghetto - på lokal nivå så uppstår inte problemet över huvudtaget.

Det här vet alla som jobbar med saken, problemet är att politiker generellt är som Trump och säger det väljare vill höra (=mer klan/hämnd/fängelse) istället för det som faktiskt funkar. För det vill inte väljare höra.

Kör snyggt!

…Hade man lyssnat mer på sakkunniga hade problemen varit mindre. Det gäller även majoriteten av tyckare i kommentarsfälten på sociala medier, i den mån de inte är ryska botar.

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”…

Ironi på VM-nivå

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”.
Det är väl så religion uppstår, förklara saker för en idiot som hela tiden undrar "varför" så är det ju lätt att tröttna och svara "gud sade/gjorde" så har man ju hänvisat till en annan dimension som inte kan ifrågasättas!

Det är inte personangrepp att konstatera faktum.

Du är helt säkert en mycket trevlig person i verkligheten, men i denna fråga sprider du bara dumheter
Skärp dig! Sluta med personangreppen.

utan att ens reflektera över orsak/verkan, hur samhällen fungerar eller hur gemensamma pengar används bäst.
Det är ingen ursäkt att politiker sprider populistiska budskap i samma stil, du borde veta bättre.

Motsatsen till rättssamhället är klansamhället. Ingen vill ha klansamhället. Att avskaffa rättssamhället för att själv hänfalla till klansamhället är alltså inte rätt väg att gå.

Och det har inte någonting med ”rödgröna” eller ”blåbruna” att göra. Det har med situationen i världen att göra. Så - bort med klansamhälle - ghetto - på lokal nivå så uppstår inte problemet över huvudtaget.

Det här vet alla som jobbar med saken, problemet är att politiker generellt är som Trump och säger det väljare vill höra (=mer klan/hämnd/fängelse) istället för det som faktiskt funkar. För det vill inte väljare höra.
Vad menar du egentligen?

Många ord för att egentligen bara säga att ”jag har ingen aning, men jag kopierar något jag läst att nån skrev på sociala medier och som lät bra”.

Problemet är att politiker många gånger är populister, de är inte sakkunniga. Hade man lyssnat mer på sakkunniga hade problemen varit mindre. Det gäller även majoriteten av tyckare i kommentarsfälten på sociala medier, i den mån de inte är ryska botar.

Men, som jag egentligen konstaterat för länge sedan: Det är ingen idé att diskutera med den som utan egen kunskap bestämt sig för att ”tycka” något, kanske bara för att få ryggdunk av andra ”tyckare”. Och i en demokrati är man fri att tycka, precis vad som helst.

Vilket är bra, och en konsekvens man får av att vara en demokrati. Alternativet är sämre.

Precis som rättsstaten, för övrigt.

Kör snyggt!

Och de "sakkunniga" presterade bra under covid? :va

Sekunden man börjar med inkvotering upphör ditt argument att existera, tyvärr :wiggle

Det är väl både tragiskt och komiskt, men mestadels tragisk kan jag tycka. För kanske 20 år sedan hade ditt argument varit rock solid enligt mig :smasha Idag? Not so much :tummenner

Och demokratins paradox är att man kan rösta bort den såklart :tummenupp

Det är väl så religion uppstår, förklara saker för en idiot som hela tiden undrar "varför" så är det ju lätt att tröttna och svara "gud sade/gjorde" så har man ju hänvisat till en annan dimension som inte kan ifrågasättas!

Det är inte försent att acceptera att du inte är ren slump Steffe :krama

Citerar min älskade Farfar! Va fan håller du på med att pillar i Näsan för! När jag var en liten Lök! Va nej!...Ska du dra ut Hjärnan och bli Militär! Och han låg i beredskap under Andra Världskriget....Och jag som jägare 40 år senare i Fjällen! Men tro att man ska börja avrätta folk helt plötsligt i Sverige är ju helt åt Helvete! Men Forumfolk och andra kanske tror att man ska ta vid där Dalman slutade?

Tramsigt inlägg!
Klaners ytterst negativa påverkan på samhället är välbelagt av polis mm.

Och sluta med personangrepp, bemöt istället med din fakta!

Redan för 6 år sedan…ännu värre nu.
”Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.

Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.

Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.

– De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han.”
Nä jag vet inga Personangrepp.. Blir ändå lite ledsen för att du verkar ha nollkoll! Men det är okej alla ska vi få plats i vår Herres Hage! :hjarta

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back