Jo de har funnits längeOkej så dom är reggade med 11kW, då är det ju inget problem. Vilka årsmodeller av DT är det som gäller, den har väl funnits länge.
Och offroad funkar de kanon! Men du får väl berätta sen Bosse vad det blev! Lycka till

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo de har funnits längeOkej så dom är reggade med 11kW, då är det ju inget problem. Vilka årsmodeller av DT är det som gäller, den har väl funnits länge.

Som vanligt är du ute och cyklar med att det skulle vara någon sorts "konspiration" eller lobbyism för elfordon.Jag gick själv genom en MC butik häromdagen och såg att dom skyltade med att Stark Varg var A1.
Det krävs nog en dödsolycka med en 16 åring bakom styret innan det ändras tyvärr.
För det är ju elektriskt, och allt som är elektriskt ska ju positivt särbehandlas så att folk vill ha dom.
Dom räknar ju på något konstigt sätt med en "snitteffekt" över tid på elfordon, vilket gör att många konstiga varianter tillåts.
Gör dig inte dum, alla motorer har en nominell effekt. Prova att köra t ex en S1000RR på full gas under en längre stund så rasar de också, vilket Motorrad testade för en del år sen.Så en Stark Varg går sönder om man tar ut mer än 11kW kontinuerligt då, check!
För det är ju defacto samma motorcykel som ska spöa 450cc bensinare med sina 60hk (vad dom nu kallar det i kW)
Om två personer säger att dom är Jesus så har minst en av dom fel, om Stark uppger två olika effektuppgifter på samma motorcykel så är minst en av dom fel....
Gör dig inte dum, alla motorer har en nominell effekt. Prova att köra t ex en S1000RR på full gas under en längre stund så rasar de också, vilket Motorrad testade för en del år sen.
En Stark varg går inte sönder för att du kör den på full effekt men den kommer att bli så varm att den inte längre ger max effekt, det gäller alla motorer. Därför sätter man en nominell effekt som den kan prestera timme ut och timme in.
Även du har en nominell effekt som du kan ge under en längre stund innan du behöver vila...
Du får väl fråga Stark Future och BMW om det?
Jag har inte vågat se hur länge jag kan köra på full gas i någon av mina hojar, jag har ingen Nardobana att testa på som Motorrad gjorde…
Det var flera hojar vars motorer rasade vid den testen så det vore kanske lämpligt att även de tillverkarna uppgav nominell effekt men det är väl inte snyggt i marknadsföringen…

Kör de full effekt i stora platån landar de i Gäddvik...Kan du inte låta någon av de snabbaste norrlänningarna köra den i Måttsund med full effekt inställd tills batteriet är tom så har vi därefter svart på vitt hur länge batteriet minst håller? Helst Nyberg.
Det finns knappast någon mer krävande bana än sanden och backarna där.
Filma nonstop och lägg ut på youtube så tror jag den filmen kommer få väldigt många visningar dessutom.
Kanske Stark betalar dig för att plocka bort videon.![]()
Kör de full effekt i stora platån landar de i Gäddvik...![]()
Läs en gång till så ser du att det inte var vad jag skrev.
Rullen på höger av sidan av styret ändrar inte "inställningen".
Jag läste vad du skrev, orkar bara inte tjafsa om tunga sandbanor och elitförare. Vi kan tycka om vad vill när det gäller deras marknadsföring men jag inte vad vi ska säga mer i den frågan? Räckvidden gör att jag kroknar före hojen så jag är väldigt nöjd med det
Ja men det ju liksom min poäng. Det här är testat 100 gånger på olika banor med olika elitförare och tar du ut max så räcker batteriet 12-20 minuter beroende på bana. Det här har vi vetat länge så jag förstår inte varför det ska tjatas? Javisst, Stark gick för hårt ut i sin marknadsföring, det vet vi, och jag tror att de vet om det här misstaget. Men de var också tvungna att leverera hojar för att överleva.Jag kroknar nog också före hojen men jag vill gärna se resultatet en gång för alla så att det inte behöver diskuteras mer.
Alltså inte mätning av en skogsmulle som glider runt i skogen och tittar på fåglarna. Såna finns det ju på Youtube, 13 på dussinet redan.
Tror att Yamahan är mer "riktig" motorcykel.Var och kollade på en Honda XR125L med 300 mil på mätaren men jag vet inte riktigt, hojen var skitfin och priset rätt men jag blev ändå tveksam. 19" framhjul istället för 21", bred sadel men en grop i och stor pakethållare men jag får lite billighets känsla över denna hoj. Följer med ett 150 cc kit men jag vet inte om det är värt att montera och då skulle ju hojen bli olaglig om grabben ska köra men det är väl liten risk att man märker ser detta.
Har fått nys om en XT125R vilken ändå verkar mer intressant som hoj med 21" framhjul trots samma effekt som Hondan, den ser i alla fall ut på de bilder jag sett vettigare ut. Har googlat och hittat både 150 cc och 185 cc kit till den där även kan ingår. Yamahan är några kg lättare än Hondan och ser smickrar ut men kanske något högre. Skiljer ca 5000 kr i pris men jag tror ändå på nåt vis att XT125R är en vettigare hoj än XR125L.
Tror att Yamahan är mer "riktig" motorcykel.
Är den 5000 dyrare nu så är jag säker på att du säljer den 5000 kronor mer än den andra när den dagen kommer
Det korta svaret; nä…Hittade denna som tilltalande mig, dock tycker jag att rally tornet sitter lite långt fram eller det känns tomt mellan styret och rutan. Det nerdragna avgassystemet känns lite onödigt men det tillhör väl själva utseendet.
Undra om det blir märkbar effektökning med en 150 cc eller 185 cc cylinder, kam, avgassystem och större förgasare?
Yamaha XT125R 2007 motorcycle for sale in West Midlands.
Yamaha XT125R 2007 motorcycle for sale in West Midlandsjonesandcomotorcycles.co.uk
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |