Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä, inte när man blir påkörd bakifrån. Taket viker sig inte lika lätt med avtagbar krok.På mina gamla saabar satt det fast dragkrok, dom fungerade över 40000mil utan problem.
Jag betvivlar inte att det finns löstagbara dragkrokar som är bättre än den jag besiktade idag, men en fast dragkrok är alltid bäst
Har inte behövt montera kroken alls på flera år vid besiktningen.
Ja, det kollas alltid, den satt alltså rätt monterad men låst på bilen när jag besiktade, jag fick en tvåa på det och ombesiktning för att jag inte kunde visa att den gick att ta loss,
Samma sak om den ligger i skuffen, då måste man visa att den går att sätta fast (och låsas?)
Näe, jag har hört av anda att det slarvas med det på många ställen, om dom inte ser att det kan sitta kula på bilen så kanske dom glömmer att fråga efter den...
Det talar ju för att ha den i skuffen nästa besiktning...
En bekant har en V60 som tjänstebil och säger varje gång vi pratar om bilar hur mycket bättre han tyckte sin V90 var som han hade innan den han kör nu. Den var förvisso en diesel kommer inte ihåg vilken det var.Står i fasen att samla intryck för ny kärra.
Förnuftigt verkar v90 b4 bensinare 2020 och framåt vara i mitt fall. Känsla kan vi lämna där hän, ska funka hela tiden med familjen...
Nån som har haft en och vill avråda eller applådera ett köp?
Efter att ha stått länge och väl hos volvohandlare för att jämföra 60 och 90 så är den större att föredra, tycker jag.En bekant har en V60 som tjänstebil och säger varje gång vi pratar om bilar hur mycket bättre han tyckte sin V90 var som han hade innan den han kör nu. Den var förvisso en diesel kommer inte ihåg vilken det var.
Vi köpte en V90 2023 T6 Recharge nyligen.Står i fasen att samla intryck för ny kärra.
Förnuftigt verkar v90 b4 bensinare 2020 och framåt vara i mitt fall. Känsla kan vi lämna där hän, ska funka hela tiden med familjen...
Nån som har haft en och vill avråda eller applådera ett köp?
V90 är en fin bil helt klart. För mig är det enkelt att motivera ökat pris över V60.Vi köpte en V90 2023 T6 Recharge nyligen.
Jag måste nog säga att jag är förvånad över hur bra jag tycker om den.
GoogleAutomobil fungerar bra och efter uppdateringen nyligen är det ett modernt gränssnitt (relativt, det är ju Volvo)
Så mitt tips är att välja en med Google om finanserna tillåter.
Man slipper slå sig på smalbenen och irritera sig på utsticket.....Mycket krokprat här nu.
Passar på att fråga; vad är poängen med löstagbar dragkrok? Hur jävla fåfäng är man om man väljer den av rent estetiska skäl? Folk kommer ju ändå fnissa åt er vita passat.
Har för mig att vid påkörning bakifrån är det en fördel att inte ha kroken som skickar in kraft längre in i bilen än nödvändigt. Den är ju liksom ingen deformationszon.Mycket krokprat här nu.
Passar på att fråga; vad är poängen med löstagbar dragkrok? Hur jävla fåfäng är man om man väljer den av rent estetiska skäl? Folk kommer ju ändå fnissa åt er vita passat.

Man slipper slå sig på smalbenen och irritera sig på utsticket.....
Speciellt när man har kombi och hundar.
Men kör man mycket med tunga släp så brukar kroken glappa i infästningarna.
Lucky you!Jag har Kombi och hund, jag har aldrig haft problem med att slå smalbenen i kulan
Det kanske kommer med åldern.....Jag har Kombi och hund, jag har aldrig haft problem med att slå smalbenen i kulan
Om du tar av kroken så sitter fortfarande fästet/balken till kroken kvar några centimeter längre in. Kroken lär också deformeras så snart den möter på en balk eller motor. Har svårt att tro att det kan vara någon reel skillnad på om själva kroken är monterad eller inte. En bil som inte har någon form av dragkrok får kanske en längre deformationszon, men ofta är nya bilar ganska styva i karossen. De flesta (edit: kraftiga) olyckorna sker dessutom i fronten på bilen.Har för mig att vid påkörning bakifrån är det en fördel att inte ha kroken som skickar in kraft längre in i bilen än nödvändigt. Den är ju liksom ingen deformationszon.
Misstänker att Steffe dricker whisky mycket och ofta så det kan ju vara därför han slår smalbenen i kulanJag har Kombi och hund, jag har aldrig haft problem med att slå smalbenen i kulan

...på bilen bakom.De flesta olyckorna sker dessutom i fronten på bilen.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |