Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du menar typ en sån här? Jag har sett typ det du beskriver, men den här är något större, den enda jag kommer ihåg på rak arm var den finns.Det finns tydligen ingen statistik efter 2010, och det är efter det det blev vansinnigt i Umeå, men då låg vi nära Borlänge i rondelltäthet.
Det finns en chans att vi har gått om.
Vi hade ju redan då den fantastiska rondellen som var en fyrvägskorsning som dom satte en stolpe i mitten av, med en rund skylt med pilar så att man skulle köra runt den
Det var dock för trångt för bussar så att skylten "rullade" längst sidorna på bussarna när dom skulle rakt igenom.
Vi hade länge också en rondell mitt på en väg med bara 2 in/utfarter, dvs det fanns inget att svänga av till, man kunde bara forsätta på den väg man redan körde på, men det underlättade ju U-svängar

Eller den här.
Enligt trafikverkets föreskrift för konstruktion av cirkulationsplats bör rondellen i mitten av cirkulationsplatsen inte understiga 11 meter.

Men du skriver ju inte vad det var för bil?!Bil helvetet som är 23 år körde jag till skroten idag. Köpte en glass för att fira. Att vara befriad från oro för kostnader och ett evigt kånkande med sommar o vinterdäck upp o ner i källaren.
Felsökningen på verkstaden gav så dyster prognos så jag tog beslut på avlivning. Gullan är fri från avgaser och slit, jag kan lägga mer pengar på hojen istället. Skrotpengen täckte felsökning kostnaden. Jag hade kanske fått några tusen om jag sålt på blocket men fy f för den siten och privat försäljning. Jag hatar att sälja saker. Så det är värt några tusen att slippa ha med människor att göra.
Sen vet jag ju hur skönt det är med bil ibland så det kanske blir en, men inte nu.
Oj. En Nissan micra från 2003.Men du skriver ju inte vad det var för bil?!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |