Frågor man vågar ställa

Det var inte första och säkert inte sista gången heller som man blev bs:ad av gpt. Häromdagen tyckte han att man kunde skriva goto i ett ps skript 1772913967798.png
 
Det var inte första och säkert inte sista gången heller som man blev bs:ad av gpt. Häromdagen tyckte han att man kunde skriva goto i ett ps skript View attachment 526398
Haha, antagligen inte. 😁
För mig hittade den på ett helt API som inte fanns.
När jag påpekade det sa den ungefär:
"Nej, men det borde finnas." :lol
 
Chat-Gepetto gissar rätt ofta, men svarar tvärsäkert, istället för att säga "så vitt jag vet" eller "jag kan inte hitta några källor på det"

Jag frågade häromdagen efter att ha läst något på nätet, ett sensationellt påstående om en gammal rally-saab som helt hade gått mig förbi, och chatt-gepetton matade mig med samma uppgifter, så jag frågade efter källan som var samma sensationella påstående jag hade läst....

Det blir en självmatande loop
 
Hmm, tål att tänka på.
Har som sagt inte tänkt i banorna på mc-jeans utan med traditionella textilbyxor.
Får försöka ta mig till en välsorterad butik för att klämma o känna lite…

Fler tips?
Måste ju vara någon som kör hoj i annat än skinn/ jeans …?
Jag gillar ju att köra med Knox Action Pro tights och vanliga friluftsbyxor utanpå, eller shorts, eller regnbyxor efter behov.

Överlag gillar jag Knox produkter.
 
Ja, nu när jag börjat kika runt lite så inser jag vilken jävla djungel det är med alla olika produkter.
Ställer ju till det extra mycket med när närmaste hoj-butik är minst 10 mil härifrån (och då är den inte ens speciellt väl-sorterat heller....)
Ja det är verkligen en djungel, vissa produkter betingar priser som att det vore guldtråd insytt i dem.
Jag satsade på flexibilitet men får då kompromissa lite med smidigheten eftersom det oftast blir två lager istället för bara ett.
Men med Knox tightsen och ett par mjukisbyxor är man smidigt som en Ninja - sjukt bra rörlighet :)
 
Vart hittar man bäst en hjälm (integral?) åt ett barn?
Av hyfsad kvalitet då, inte skräp

Vill kunna åka till en butik så att man kan prova ut en som passar. (Självklart kan man mäta och internetbeställa på vinst & förlust, men, nej)
Hade tänkt mig Lelles, men förutom att deras hemsida i bästa fall suger getpung så ser inte utbudet jättestort ut i en googling iaf.

Vart bör man vända sig?
(Gärna typ i fjollträsk)
 
Vart hittar man bäst en hjälm (integral?) åt ett barn?
Av hyfsad kvalitet då, inte skräp

Vill kunna åka till en butik så att man kan prova ut en som passar. (Självklart kan man mäta och internetbeställa på vinst & förlust, men, nej)
Hade tänkt mig Lelles, men förutom att deras hemsida i bästa fall suger getpung så ser inte utbudet jättestort ut i en googling iaf.

Vart bör man vända sig?
(Gärna typ i fjollträsk)
Handelsboden i kungens kurva.
 
  • Gilla
Reaktioner: SJP
Tycker inte om ordet hata låter illa.

För i tiden sade man ogilla.
Idag verkar många föredrar hata.

Varför väljer många använda ordet hata?

Ett exempel från ett forum:
Jag hatar Windows och Microsoft från djupet av mitt hjärta.
 
Tycker inte om ordet hata låter illa.

För i tiden sade man ogilla.
Idag verkar många föredrar hata.

Varför väljer många använda ordet hata?

Ett exempel från ett forum:
Jag hatar Windows och Microsoft från djupet av mitt hjärta.
Det är en del av den normala devalveringen av språket. Värden på ord ser ut att sjunka över tid. Jag brukar säga att jag hatar barn, men egentligen är det mer av förakt.
 
Tycker inte om ordet hata låter illa.

För i tiden sade man ogilla.
Idag verkar många föredrar hata.

Varför väljer många använda ordet hata?

Ett exempel från ett forum:
Jag hatar Windows och Microsoft från djupet av mitt hjärta.
I just ditt exempel tycker jag HATA är befogat :)
 
Tycker inte om ordet hata låter illa.

För i tiden sade man ogilla.
Idag verkar många föredrar hata.

Varför väljer många använda ordet hata?

Ett exempel från ett forum:
Jag hatar Windows och Microsoft från djupet av mitt hjärta.
För att allt har blivit så illa nu för tiden att "ogilla" helt enkelt inte räcker till.

Vi behöver snart ett nytt grövre uttryck som mäktar med vår allt mer katastrofala samtid.
 
Är man dum i huvudet om man erbjuder sig att vara handledare på mc åt någon man inte känner?
Det kom upp en fråga i ett lokalt forum och jag tänkte att jag kanske skulle ställa upp.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top