Dagens bild

Har haft förmånen att införskaffa två udda objekt senate tiden, varav en japanimport som inte verkar vara så vanligt förekommande i länder där man förstår språket.
Problematiken med bussningar till diverse rörliga delar har landat i att man behöver köpa årets juklapp - en "vuxenleksak".
Grymt bra uppdatering till "Cafe Dunken" tycker jag!
Tack vare rutten impulskontroll, och stöttning av @bosse-l så blev man med svarv.
Trevlig helg på er!

Svarv_1.jpeg

Har haft förmånen att införskaffa två udda objekt senate tiden, varav en japanimport som inte verkar vara så vanligt förekommande i länder där man förstår språket.
Problematiken med bussningar till diverse rörliga delar har landat i att man behöver köpa årets juklapp - en "vuxenleksak".
Grymt bra uppdatering till "Cafe Dunken" tycker jag!
Tack vare rutten impulskontroll, och stöttning av @bosse-l så blev man med svarv.
Trevlig helg på er!

View attachment 523589
Och vad ska Mister svarva för nåt då? Tänkte basebollträ men den ser lite liten ut för det. :hjarta

Och vad ska Mister svarva för nåt då? Tänkte basebollträ men den ser lite liten ut för det. :hjarta
Det blir bussningar till diverse rörliga delar till att börja med.
Men om du vill ha en buttplugg så tror jag att jag kan fixa upp till ca 80mm i diameter, vill du har grövre prylar så måste du nog åberopa andra resurser.

Är inte de äldre bilderna äldre?
Jag tippar 60-talets början, åtminstone bild 1. Kan dock inte härleda bilden till en specifik modell, men troligen en 125, 250, 350.
Hjälmarna användes till mitten/slutet 60-tal
1765785138291.png

Frågar man idiot-AI om bild 1 får man svaret "Mike Hailwood (fel), RC 166 (fel) och att han tävlade den under startnummer 20 (fel - kan hitta att han körde no 20 en gång, en BSA på Daytona 1971).
AI ljuger o killgissar värre än Trump

Last edited:
Ser faktiskt ut som att det kan vara 52, men vad vet jag..-
Svårt att säga exakt, det var väl i skarven mellan trumma/skiva och integralhjälm började användas, men inte av alla (tydligen).

——-
Lägger upp 18 bilder i kronologisk ordning (hoppas jag) med början på 1922.

IMG_1548.jpeg
Publiken har kostym och hatt 😃

IMG_1553.jpeg

IMG_1546.jpeg

IMG_1550.jpeg
14 har helkåpa, 76 är nakenhoj (före sin tid? 🤔)

IMG_1547.jpeg
Just det, helkåpa ska man ha när mm rejsar!

IMG_1549.jpeg
11 år senare hände det massor.
Rejäla ventilerade trumbromsar bl.a.

IMG_1554.jpeg
Hoppsan! Skivbromsar redan 1967?

IMG_1535.jpeg

IMG_1551.jpeg
Nr 102 - undrar hur mycket sämre toppfart han har pga den rymliga overallen 🤔

IMG_1537.jpeg
Tåspets i asfalten, men inte knä.

——
fortsättning följer…