Hur många mil körde du i dag?

Fick en fin tur igår på vägar jag är van vid. Dryga tiotalet mil. Lite snorigt där solen inte kommer till så jag borde nog hållit igen än mer. Det tyckte tydligen Jonny också, av hans gestikulerande med räfsan att döma. Tror inte han hälsade. I det fallet var det dock helt i onödan. En sån Ove…
Inget vilt!

IMG_7194.jpeg11 mil ToR till jobbet. Helvete vad dålig sikt det är genom bergslagens skogar när det både är mörkt och dimma (och lite regn förstås). 5 min efter bilden togs var solen under horisonten. Tur vi har schemalagd skolk sista halvtimmen på fredagar.

26 mil.
8 grader, vindstilla, grå-väder.

Rolig tur i Västmanland och en sväng in i Dalarna med två andra grusåkare, varierat underlag (mest grus).

Geggamoja och långsammare, mer tekniska partier är min favorit körning.

IMG_6475.jpeg

Last edited:
IMG_2320.jpeg

Ice Ice Baby…

Stannade i Farsta för en bild. Man känner med gasen om det är halt, det släpper. Man slår av och det släpper när man motorbromsar. Så pass alltså. Fäller ner båda fötterna som den fegis man är.
Stannar på bron längre fram, den över Magelungsvägen. Ska jag chansa på att det går att ta sig ner upprätt?
Medan jag funderar på vad det är värt kollar jag 940:n som kommer på tvären i backen.
Vi morsar. Jag vänder. In till stan igen, där är det i alla fall varmt och hyggligt grepp.

Inga andra hoja ute vad jag såg. Fem mil blev det. 0,3 grader just nu.

IMG_2322.jpeg
KLEn har fått ärva ett par TKC80 från en annan hoj. Skruvdubb som gått 10-15 mil. Värdelösa på snö såklart. Vad skulle ett dubbutstick på 1-1,5? mm göra för skillnad?
Provkörde på torr asfalt och höll på att vurpa i första kurvan. Slingrigt när man kör rakt fram i 70-80. Lika kul som framhjulspunka.
Skruvade ur alla dubb. Skönt. Däcken både vibrerar och sjunger. Ja ja. Jag får i alla fall köra på Hornsgatan nu. Dubbförbudet gäller även hojar.

IMG_1968.jpeg
Jag är ingen dubbdäcksfanatiker. Visst, endurodubbat eller finndubb funkar på sjöisar men jag vill kunna busköra på gatorna i och runt stan i vinter och jag väljer de dagar när det är mestadels torra vägar. Förra vintern var det tre veckor som jag inte kunde/ville köra. Varför dubbdäck då?

IMG_1188.jpeg
Julstämning i Telestaden, Farsta.

IMG_3235.jpeg
Ågesta, lite utanför Farsta.

Kawan står inne i värmen och TDMen väntar på att få komma in.

IMG_2313.jpeg
Försöker att låta bli att tvätta efter varje sväng i regn och på leriga grusvägar. Det är svårt men KLEn har ingen polerad aluminium så den ska nog tåla lite vinterkörning.

IMG_2309.jpeg
Conti Trail Attack 3, inte mycket till Attack här.

View attachment 523019

Ice Ice Baby…

Stannade i Farsta för en bild. Man känner med gasen om det är halt, det släpper. Man slår av och det släpper när man motorbromsar. Så pass alltså. Fäller ner båda fötterna som den fegis man är.
Stannar på bron längre fram, den över Magelungsvägen. Ska jag chansa på att det går att ta sig ner upprätt?
Medan jag funderar på vad det är värt kollar jag 940:n som kommer på tvären i backen.
Vi morsar. Jag vänder. In till stan igen, där är det i alla fall varmt och hyggligt grepp.

Inga andra hoja ute vad jag såg. Fem mil blev det. 0,3 grader just nu.

View attachment 523023
KLEn har fått ärva ett par TKC80 från en annan hoj. Skruvdubb som gått 10-15 mil. Värdelösa på snö såklart. Vad skulle ett dubbutstick på 1-1,5? mm göra för skillnad?
Provkörde på torr asfalt och höll på att vurpa i första kurvan. Slingrigt när man kör rakt fram i 70-80. Lika kul som framhjulspunka.
Skruvade ur alla dubb. Skönt. Däcken både vibrerar och sjunger. Ja ja. Jag får i alla fall köra på Hornsgatan nu. Dubbförbudet gäller även hojar.

View attachment 523025
Jag är ingen dubbdäcksfanatiker. Visst, endurodubbat eller finndubb funkar på sjöisar men jag vill kunna busköra på gatorna i och runt stan i vinter och jag väljer de dagar när det är mestadels torra vägar. Förra vintern var det tre veckor som jag inte kunde/ville köra. Varför dubbdäck då?

View attachment 523026
Julstämning i Telestaden, Farsta.

View attachment 523027
Ågesta, lite utanför Farsta.

Kawan står inne i värmen och TDMen väntar på att få komma in.

View attachment 523028
Försöker att låta bli att tvätta efter varje sväng i regn och på leriga grusvägar. Det är svårt men KLEn har ingen polerad aluminium så den ska nog tåla lite vinterkörning.

View attachment 523029
Conti Trail Attack 3, inte mycket till Attack här.
Det är bra att någon håller forat vid liv i det gråa. :tummenupp

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...