Hur många mil körde du i dag?

Fick en fin tur igår på vägar jag är van vid. Dryga tiotalet mil. Lite snorigt där solen inte kommer till så jag borde nog hållit igen än mer. Det tyckte tydligen Jonny också, av hans gestikulerande med räfsan att döma. Tror inte han hälsade. I det fallet var det dock helt i onödan. En sån Ove…
Inget vilt!
 
IMG_7194.jpeg11 mil ToR till jobbet. Helvete vad dålig sikt det är genom bergslagens skogar när det både är mörkt och dimma (och lite regn förstås). 5 min efter bilden togs var solen under horisonten. Tur vi har schemalagd skolk sista halvtimmen på fredagar.
 
26 mil.
8 grader, vindstilla, grå-väder.

Rolig tur i Västmanland och en sväng in i Dalarna med två andra grusåkare, varierat underlag (mest grus).

Geggamoja och långsammare, mer tekniska partier är min favorit körning.

IMG_6475.jpeg
 
Last edited:
IMG_2320.jpeg

Ice Ice Baby…


Stannade i Farsta för en bild. Man känner med gasen om det är halt, det släpper. Man slår av och det släpper när man motorbromsar. Så pass alltså. Fäller ner båda fötterna som den fegis man är.
Stannar på bron längre fram, den över Magelungsvägen. Ska jag chansa på att det går att ta sig ner upprätt?
Medan jag funderar på vad det är värt kollar jag 940:n som kommer på tvären i backen.
Vi morsar. Jag vänder. In till stan igen, där är det i alla fall varmt och hyggligt grepp.

Inga andra hoja ute vad jag såg. Fem mil blev det. 0,3 grader just nu.

IMG_2322.jpeg
KLEn har fått ärva ett par TKC80 från en annan hoj. Skruvdubb som gått 10-15 mil. Värdelösa på snö såklart. Vad skulle ett dubbutstick på 1-1,5? mm göra för skillnad?
Provkörde på torr asfalt och höll på att vurpa i första kurvan. Slingrigt när man kör rakt fram i 70-80. Lika kul som framhjulspunka.
Skruvade ur alla dubb. Skönt. Däcken både vibrerar och sjunger. Ja ja. Jag får i alla fall köra på Hornsgatan nu. Dubbförbudet gäller även hojar.


IMG_1968.jpeg
Jag är ingen dubbdäcksfanatiker. Visst, endurodubbat eller finndubb funkar på sjöisar men jag vill kunna busköra på gatorna i och runt stan i vinter och jag väljer de dagar när det är mestadels torra vägar. Förra vintern var det tre veckor som jag inte kunde/ville köra. Varför dubbdäck då?



IMG_1188.jpeg
Julstämning i Telestaden, Farsta.

IMG_3235.jpeg
Ågesta, lite utanför Farsta.

Kawan står inne i värmen och TDMen väntar på att få komma in.

IMG_2313.jpeg
Försöker att låta bli att tvätta efter varje sväng i regn och på leriga grusvägar. Det är svårt men KLEn har ingen polerad aluminium så den ska nog tåla lite vinterkörning.

IMG_2309.jpeg
Conti Trail Attack 3, inte mycket till Attack här.
 
View attachment 523019

Ice Ice Baby…


Stannade i Farsta för en bild. Man känner med gasen om det är halt, det släpper. Man slår av och det släpper när man motorbromsar. Så pass alltså. Fäller ner båda fötterna som den fegis man är.
Stannar på bron längre fram, den över Magelungsvägen. Ska jag chansa på att det går att ta sig ner upprätt?
Medan jag funderar på vad det är värt kollar jag 940:n som kommer på tvären i backen.
Vi morsar. Jag vänder. In till stan igen, där är det i alla fall varmt och hyggligt grepp.

Inga andra hoja ute vad jag såg. Fem mil blev det. 0,3 grader just nu.

View attachment 523023
KLEn har fått ärva ett par TKC80 från en annan hoj. Skruvdubb som gått 10-15 mil. Värdelösa på snö såklart. Vad skulle ett dubbutstick på 1-1,5? mm göra för skillnad?
Provkörde på torr asfalt och höll på att vurpa i första kurvan. Slingrigt när man kör rakt fram i 70-80. Lika kul som framhjulspunka.
Skruvade ur alla dubb. Skönt. Däcken både vibrerar och sjunger. Ja ja. Jag får i alla fall köra på Hornsgatan nu. Dubbförbudet gäller även hojar.


View attachment 523025
Jag är ingen dubbdäcksfanatiker. Visst, endurodubbat eller finndubb funkar på sjöisar men jag vill kunna busköra på gatorna i och runt stan i vinter och jag väljer de dagar när det är mestadels torra vägar. Förra vintern var det tre veckor som jag inte kunde/ville köra. Varför dubbdäck då?



View attachment 523026
Julstämning i Telestaden, Farsta.

View attachment 523027
Ågesta, lite utanför Farsta.

Kawan står inne i värmen och TDMen väntar på att få komma in.

View attachment 523028
Försöker att låta bli att tvätta efter varje sväng i regn och på leriga grusvägar. Det är svårt men KLEn har ingen polerad aluminium så den ska nog tåla lite vinterkörning.

View attachment 523029
Conti Trail Attack 3, inte mycket till Attack här.
Det är bra att någon håller forat vid liv i det gråa. :tummenupp
 
IMG_2330.jpeg
IMG_2328.jpeg
Fem mil idag. Fem grader. Skönt.

I och runt stan, här på Kungliga Djurgården.
Inga andra hojar ute. En skitfin DR800 Big på Liljeholmsbron men den åkte på ett bilsläp så det räknades väl inte.

Jävligt nöjd med KLEn. 👍 Traktordäcken gör sig bra när den står still. 🙂 Ska testa på den där leriga grusvägen jag körde med de släta Conti Trail Attack 3 jag hade tidigare.

IMG_2308.jpeg
 
*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back
Top