Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miller![]()

Tror det Àr materialet. Alla andra ligger och sparar pÄ dÀcken, Acosta skiter i det och kör sÄ hÄrt han behöver för att hÀnga med och dÄ rÀcker inte dÀcken hela vÀgen till mÄl.
Skall BEZ hinna ikapp?
Ăr det Pedro's teknik som gör att dĂ€cken aldrig hĂ„ller ett helt race eller Ă€r det nĂ„t annat?
Jag tror banan passar Aprilia, bara en rakstrÀcka, förövrigt kurva efter kurva med bromsning i kurva in mot hÄrrnÄl tvÄ gÄnger.Aprilia ser ut att ha fÄtt fart pÄ bitarna. Lite sent pÄ sÀsongen bara.
Jag tror Yamaha har problem med hög brÀnsleförbrukning. Det stod vid testet av Yamahas L4 att den drog för mycket brÀnsle. Och jag drog slutsatsen att dÄ har Yamaha samma problem med dagens R4, den drar mycket brÀnsle. DÀrav Qvarten kan klara enstaka snabba varv, snabbast i Q1, riktigt snabb i Q2. Men i Grand Prix (Sprint?) sÄ mÄste Yamaha mappa hojen för nÄ mÄllinjen nÀr loppet pÄgÄtt nÄgra varv (mappa brÀnslesnÄlare=lÀgre motoreffekt) och dÄ sackar Yamahan efter.Grattis Fernandez, Trackhouse och Aprilia!
Nu blev det svÄrare att vÀlja Ärets rookie.
Sjukt bra av Bez!
Pol ska ocksÄ ha en eloge som Àr med och fightas trots att han inte Àr med varje race.
Stackars Quarten, ser ju ut att sakna en vÀxel pÄ rakan.
Jag tror tÄlamodet med Pecco Àr vÀldigt lÄgt nu hos Ducati.![]()
DÀcken eller sÄ har KTM ocksÄ problem med att hojen drar för mycket brÀnsle (jÀmfört med tillÄtna 24(?) Liter) sÄ efter klarat startvarven sÄ mÄste Pedro mappa om hojen för lÀgre brÀnsleförbrukning = lÀgre effekt och sackar efter.
Skall BEZ hinna ikapp?
Ăr det Pedro's teknik som gör att dĂ€cken aldrig hĂ„ller ett helt race eller Ă€r det nĂ„t annat?
SÄ kan det vara.Jag tror Yamaha har problem med hög brÀnsleförbrukning. Det stod vid testet av Yamahas L4 att den drog för mycket brÀnsle. Och jag drog dem slutsatsen att dÄ har Yamaha samma problem med dagens R4. DÀrav Qvarten kan klara enstaka snabba varv, snabbast i Q1, riktigt snabb i Q2. Men i Grand Prix (Sprint?) sÄ mÄste Yamaha mappa hojen för nÄ mÄllinjen nÀr loppet pÄgÄtt nÄgra varv (mappa brÀnslesnÄlare=lÀgre motoreffekt) och dÄ sackar Yamahan efter.
Vad det Àn Àr sÄ var detta den vÀrsta prestationen jag nÄgonsin sett. Det hade varit en sak att hamna pÄ plats 12, och han var Àven 13 ett tag nÀr Pecco körde om honom innan han kraschade om han hade en medioker trÀning och kval. Men han krossade varvrekordet, snabbaste föraren genom tiderna pÄ den banan. 5 sekunder efter starten Àr han sexa, och sakta med sÀkert sjunker som en sten igenom fÀltet.Jag tror Yamaha har problem med hög brÀnsleförbrukning. Det stod vid testet av Yamahas L4 att den drog för mycket brÀnsle. Och jag drog slutsatsen att dÄ har Yamaha samma problem med dagens R4, den drar mycket brÀnsle. DÀrav Qvarten kan klara enstaka snabba varv, snabbast i Q1, riktigt snabb i Q2. Men i Grand Prix (Sprint?) sÄ mÄste Yamaha mappa hojen för nÄ mÄllinjen nÀr loppet pÄgÄtt nÄgra varv (mappa brÀnslesnÄlare=lÀgre motoreffekt) och dÄ sackar Yamahan efter.
Och hur kan Digia bli tvÄa pÄ samma hoj?SÄg en video pÄ "X" nÀr Pecco gÄr ut pÄ rakan, helt sjukt hur den dÀr Ducatin beter sig!! Vobblar/ ormar sig nÄgot djÀvulskt. Vad har de hittat pÄ som har blivit sÄ fel?

Hur mycket skiljer sig "samma hoj" frÄn varandra? Swing? FjÀdring? Bromsar?Och hur kan Digia bli tvÄa pÄ samma hoj?
Ăven om han ocksĂ„ klagat pĂ„ "front end feel" sĂ„ verkar han/dom hittat instĂ€llningar nu.
Och att fabriksteamet inte skulle hitta dom Àr lite mÀrkligt.
Gissningsvis har vÀl Pecco mer delar att vÀlja pÄ Àn DiGia.Hur mycket skiljer sig "samma hoj" frÄn varandra? Swing? FjÀdring? Bromsar?
För nÄn tÀvling sen antyddes det att det var dÀcken som hade en konstruktion som inte ger Pecco den feedback han vill ha, men det lÄter konstigt att han ska behöva mer Àn konkurrenterna.
Har för mig jag lÀst att en stor del av Ducatis framgÄngar har berott pÄ att Gigi har lÄtit alla ta del av allas data.Gissningsvis har vÀl Pecco mer delar att vÀlja pÄ Àn DiGia.
Sen hur/varför en förare vÀljer delar och instÀllningar Àr personligt gissar jag.
SĂ„ om det skiljer mycket mellan Marc, Pecco och DiGia vet jag inte.
Det Àr nog Alatalo bÀst att svara pÄ.
Men helt klart Àr att det gÄr att fÄ hojen att prestera.
Ja, det Àr vad jag ocksÄ hört.Har för mig jag lÀst att en stor del av Ducatis framgÄngar har berott pÄ att Gigi har lÄtit alla ta del av allas data.
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder pÄ sportig komfort
Det Àr ingen lÀtt uppgift H... |
|
|
KTM: âDet Ă€r helt klart vĂ€gen framĂ„t.â
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjÀlmar Àr hÀr!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Ăhlins, som under mĂ„nga Ă„r ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdÀck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-sÀsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Ă
terkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller frÄn Ärsmodell 2024
Ăr din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 Ärs GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |