Var ju inga problem att få denna hoj besiktad...
Det började som nämnt innan med en kontakt till stödet som bråkade lite.
Sen kom en annan hoj emellan och TRX fick vänta lite. Men när det väl blev dags för att boka besiktning till denna... gick inte nyckeln att hitta.
Har bara en nyckel och har tänkt att man borde göra en till. Men då jag normalt sett har mycket bra ordning på nycklar, allra helst till fordon, så har det inte haft någon jätte prio. Det ångrades nu kan man säga.
Skåp, lådor och hela garaget vändes systematiskt uppochner i jakten. Letandet pågick några dagar och tankar om att nycklarna kanske följt med ut i nån återvinning, eller tappats ur fickan började så sakta mala.
Men så plötsligt... när lådan för spännband öppnades, så låg dom där. Snyggt och prydligt ovanpå det fetaste spännbandet. Hur dom hamnat där har jag ingen aning om. Men det gör det samma. Jackpot!!!
Med nycklar så var det bara att boka besiktning. Fjuttade iväg med modest sång i de skimrande originalavgasrören. Full av självförtroende. Vad skulle möjligen kunna gå fel???
Jo, under besiktningen så kommer besiktningsmannen fram och meddelar att tutan är tvärdöd. Men...
Får gå ut och mickla med kablarna, knappen och kollar sladdar. Men den är död.
Nåja, det blev en anmärkning med uppmaning att åtgärda snarast. En vettig uppmaning.
Men hojen behöver inte visas upp igen utan får nu äntligen rulla vidare i två år till!
Gick troll i årets uppstart av TRX. Men nu hoppas vi på några härliga, dundrande mil innan kylan kommer
