Vad fick dig att le idag?

- Liknande en klasskompis´ (i 6:an) förklaring till varför han inte kunde göra ett matteprov.
"hunden åt upp min bok"

Ingen hund i det hushållet vare sig då eller senare.
Kompisen och jag hade ett av vårat första sommarjobb när vi var typ 12-13år.
Vi hjälpte en granne till kompisen att ralla in och stapla upp all hans ved. Vi fick vars en 500lapp och var jättenöjda.
Men kompisen blev trött så när han kommer hem lägger han sig och vilar. Han vaknade av något lustigt ljud. När han tittar upp ser han familjens fula boxer Otto står bredvid honom och har ätit upp hans femhundring som han lagt på sängbordet bredvid sig.
Har för mig att hans föräldrar tyckte synd om honom så dom gav han en ny femhundring.

Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla) "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​

Edit: felkorrigering
Nej tack. Jag tittar på de ursprungliga ett par gånger till istället.
Snart kommer väl American Grafittii en PK-version också.

View attachment 519445
Fet skogspinne.

View attachment 519446
Jag kör moppe, tre mils omväg till en polare. Totalt sju mil idag.
Testade en vattenflaska där korken sitter fast. Det gick bra. Blev inte arg på EU alls.

Nostalgi med DT50!

Hade en röd -84 som stals efter fyra månader… sedan blev det Suzuki K50 året runt i några år. Köpte en K50 i delar för kanske 12-15 år sedan som jag satte ihop men sålde då jag insåg att moppe (för mig) hörde dåtiden till.

Med vänlig hälsning,

Var ute o outlawa med kvinnans hoj nere på vägen, få bort ytrosten och mötte stinky sopbilen utan ens ett visir att gömma mig bakom tvi fan. Vinkar förbi den från någons utfart, på vägen tillbaka väntar jag bakom stinky.. behörigt avstånd. Ut studsar en tjej och soptunnar, in igen o nästa där jag kan passera men stannar.

-Kör du själv?
-Jo och någon förklaring jag inte hörde.
-Blir ett väldans studsande upp och ner ur hytten som inte var dom där lägst byggda heller.
-Jo och någon förklaring jag inte hörde.. ska vara så.
-Jag hade protesterat!
- :)

Skitjobb.

View attachment 519445
Fet skogspinne.

View attachment 519446
Jag kör moppe, tre mils omväg till en polare. Totalt sju mil idag.
Testade en vattenflaska där korken sitter fast. Det gick bra. Blev inte arg på EU alls.
Ohh!! En DT50. Det var ju drömhojen, själv försökte jag köra överallt med min Dakota. Den där liknar väldigt en mycket en XT500 jag hyrde på semestern (som iofs var en udda version av en XT600 med mindre cylindrar bara). Intressant att mätarn går till 120. Den är snabb!!! :D (samma instrumentering på 125'orna säkert?!)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing