Why Yamaha's RD350LC is so iconic

Alla säger att de är ”så dyra” men för 50k verkar man kunna hitta en vettig. Är mycket nellad!
 
Hade en YPVS -84 för många år sedan. Jätterolig cykel. Chassi och bromsar ansågs helt värdelösa redan på 90-talet, men det är ju motorn i kombination med den låga vikten som är hela grejen. Tack vare motorkaraktären, ljudet, vibrationerna m.m. känns det som om det går undan redan i lagliga hastigheter. Och ketchupeffektbandet är beroendeframkallande. :) Bonus: lukten av dyr tvåtaktsolja och rökmolnet i backspegeln.
 
Sålde mina två 83or för 3år sedan , den ena till en kompis och den andra till en samlare i närheten av Hudiksvall, fick nånstans mellan 35.000-40.000 styck då
Väldigt roliga hojar 😃
 

Bifogat

  • IMG_1034_Original.jpeg
    IMG_1034_Original.jpeg
    1,005.8 KB · Visningar: 13
Tappa värde lär inte de som finns kvar göra så värst nämnvärt... 🤔
Så de är nog ett bra köp
Det beror nog på över vilken horisont man tittar. De som var i rätt ålder för 40-45 år sen är med god marginal på dösidan nu.
 
En kompis hade en RD350 för många år sedan. Har har haft många motorcyklar efter den som han säger varit mycket bättre. Men det är ändå den han pratar om när det snackas motorcyklar
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top