Sportig äldre Kawasaki

Har en som jag jobbade tillsammans med för många år sedan som bor ganska nära mig. Han har en ZX750R inte säker på årsmodell men inte den med damsugar slangar är årsmodell efter kan vara -90/-92 den är lila inte grön. Pratade med han tidigare i år och frågade när han körde med den senast. "Det var många år sedan" fick jag som svar.

Tänkte jag skulle köpa den och ställa hemma. Men det är redan trångt med 4 motorcyklar och tiden finns inte att köra med alla. Sen vet jag att han är lika snål som jag...

Har en zx10a, vill flika in att den visserligen är trevlig men lite svår att hitta delar till. Som vattenpump och kåpor t.ex.
Bromsrenoveringskit finns visst nu iofs, förr var det kört.
Men det är därför de ofta är billiga.

Sen är det mer en missil än en sportis, det går att svänga men den är inte till för det. :)
Jag pratade med en kompis igår och han rabblade upp massor av cyklar med hög toppfart och kunde inte förstå vad jag var ute efter.
Jag hade själv råkat gräva ner mig i 250/400-träsket på Youtube så ZZR1400 var inte ens nära min radar.

Jag pratade med en kompis igår och han rabblade upp massor av cyklar med hög toppfart och kunde inte förstå vad jag var ute efter.
Jag hade själv råkat gräva ner mig i 250/400-träsket på Youtube så ZZR1400 var inte ens nära min radar.
Då har du kanske sett denna?

Du får gärna köpa den så jag kan sluta vara sugen... :)

Om du har snöat in på 400 cc sporthojar så hade ju Kawasaki en ZXR 400 redan back in the days. Har själv haft en. Ser ut som 750’n, lite smalare bakdäck och 60 hk vid 16000 rpm…

Inte väldigt många i Sverige, dock.

IMG_1592.jpeg

Om du har snöat in på 400 cc sporthojar så hade ju Kawasaki en ZXR 400 redan back in the days. Har själv haft en. Ser ut som 750’n, lite smalare bakdäck och 60 hk vid 16000 rpm…

View attachment 518357

Jag tycker ju att t.o.m en 600 har för smalt effektregistret för gatan.

Men jag gillar det smäckra utseendet på många 400or och på bana är dom säkert roliga.

Då har du kanske sett denna?

Du får gärna köpa den så jag kan sluta vara sugen... :)
Tyvärr är den omlackad lite "fel". Tanken skall inte vara helsvart, tex.

Tyvärr är den omlackad lite "fel". Tanken skall inte vara helsvart, tex.
Det där är precis en sån sak som jag inte ser och det är en anledning till att jag inte letar perfekt originalskick. Jag vill inte betala för något jag inte begriper.

View attachment 518357
En sån där ser ju ut ungefär som jag tänker att det ska göra.
Jag är kroppsligt byggd som en jävligt lat skogshuggare så jag skulle antagligen ge viss underhållning till omgivningen på en sån där, men det är en stark kontrast till klumpedunsen jag oftast kör. Det är det som lockar mig. Jag vill uppleva något annorlunda och inte upprepa mig.

En sån där ser ju ut ungefär som jag tänker att det ska göra.
Jag är kroppsligt byggd som en jävligt lat skogshuggare så jag skulle antagligen ge viss underhållning till omgivningen på en sån där, men det är en stark kontrast till klumpedunsen jag oftast kör. Det är det som lockar mig. Jag vill uppleva något annorlunda och inte upprepa mig.
Då tänker du nog helt rätt med en 400a.
Jag hade en Gsx-r 400 för några år sedan och det är ju något helt annat än dom vanliga hojarna man oftast kör.
Liten, smal och lätt. Dessutom rolig på gata utan att man behöver åka i 200 hela tiden.
Att man ser ut som ett skämt på dom om man är fullvuxen får man bjuda på :rofl

1000001977.jpg

View attachment 518357
En sån har jag också haft. En av de hojar jag ångrar mest att jag sålt, som du säger @Alatalo är det det en viss känsla med 16000rpm man kan ofta kan utnyttja på allmän väg utan att köra ihjäl sig direCkt :brynad

Back