Abrakadabra
Sporthojsnörd
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- WR, TLR
Till skillnad från mig så har jag sämre koll på vart jag vill hamna. Jag vet bara att om jag får till det så kommer det att kännas rätt. Ofta (som i andra sammanhang) blir det som ett aha-moment. Enkelt uttryckt om man jämför med en sadel på en vanlig cykel. När det blir perfekt så känns allt bara så naturligt, enkelt och avslappnat. Ska läsa det du länkade till igen så får jag hoppas att poletten kanske trillar ner.Jag uppmuntrar verkligen att du gör förändringar och testar olika saker, det är så man lär sig. Det vetenskapliga sättet är att skriva upp allt man gör och bara ändra en sak i taget. Det känslomässiga sättet är att skruva på en massa saker samtidigt och känna att nånting hände. Det sistnämnda är roligare än det förstnämnda
Jag gjorde samma sak på min Varg häromdagen. Jag visste var jag ville komma och vad jag ville uppnå och jag ändrade både retur och kompression, både bak och fram i ett svep, på känsla...och det blev perfekt. Hojen och fjädringen från KYB är grymt responsiv och gör precis som jag vill. Det är för övrigt första gången jag har en bakdämpare med både hög- och lågfart även på returen,. Jag hade aldrig sett högfartsdämpning på returen förut, grymt bra!
Nu är förutsättningarna goda redan från början eftersom det sitter rätt fjädrar för min vikt, vilket gör stor skillnad...
Härom dagen fick jag höra att fjädrarna i min gaffel låg ganska långt ifrån vad jag borde ha. Fick även höra att de var i ”behov av mycket kärlek”. Jag har endast kört 20h med dem och har ingen aning om tidigare ägare.

Förväntar mig en skillnad när de kommer tillbaka från service.