Bortsett från priset och budgivning å lite till.
Jag gillar Rickmanhojarna, särskilt Kawan.
Nu saknar denna originalsadel och kåpan. Dom är viktiga om den ska få identifiera sig som en Rickman. 3/4-kåpa som visar lite motor. Jag har bara sett ensits på RickmanTrajor. Designpris till den sadeln!
Denna helkåpa passar bättre på V-4or och Ducati eftersom den döljer det mesta.
Hjulen, original trådeker är inget måste för min del. Rickmans gjutna Ronal? var inte snygga de heller. Det finns alternativa femekrade om de inte är allt för moderna. Då byter man skivor och ok samtidigt. Fyrkolvsok är max, mer är vulgärt. Okfästet ryker samtidigt som man byter gaffel. 41-43 mm, absolut inte USD.
Delar man plockar på bör komma från olika Kawasaki. Allt annat skär sig.
De gamla Öhlinarna är klockrena på en Rickman från den perioden.
Analoga mätare. Växelindikator… vad tror du?

Jag gillar klena rörsvingar. Andra gillar
groteska kraftiga aluminiumkonstruktioner.
På Rickman sitter kedjespänningen i svinglagringen så man behöver ha påsen med olika brickor med sig om man behöver spänna kedjan. Svingen blir alltså kvar. Å andra sidan, hojen ska ju mest köras tidiga söndagsmornar så kedjan klarar sig.
Svart är en färg för fegisar. Men det absolut bästa alternativet om man inte är duktig på design. Tre av mina fem hojar är svarta. Två har jag lackat själv och en var svart original.
Original Rickman-logga på tanken. Absolut inga Kawasaki- eller Öhlinsdekaler. Det behövs inte.