Jag tycker iaf inte att det är något fel med att en gammal sporthoj kostar 100 tusen.Vet inget om Zx-7an men jag har ibland undrat var preferenserna är här inne på Sporthoj?!..
Allt har gått upp i pris de senaste åren!.. Och ja, det gäller även fina exemplar av Sporthojar av äldre årgångar!
Sålde min förra K6a för 80 000:- för 2 år sedan, den var fin men hade ändå rullat 3500 mil och var omlackad den låg på blocket ett par dagar bara..När min K7a (som är mkt finare och gått hälften så mkt) skall säljas kommer prislappen vara närmare 100". Jag vet att en del här inne kommer förfasas över det men den kommer också att bli såld.
Det finns trots allt en del köpare där ute som förstår att det kostar en del att fixa till en hoj i grymt skick. Sorry, men tiden då en riktigt fin sporthoj kunde köpas för 30" är förbi..![]()
Tvärtom, om den är välvårdad, lågmilad med servicehistorik, alla nycklar osv.
Däremot när nån tomte lägger ut en gammal hoj och skriver "nyskick" sen visar det sig att den är repig/sprucken, bara finns en nyckel, ingen servicehistorik.
Sen blir dom sura när man påpekar att den inte är i nyskick och tycker man är petig.
"Den är ju använd" brukar det heta plötsligt