Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vet inget om Zx-7an men jag har ibland undrat var preferenserna är här inne på Sporthoj?!..
Allt har gått upp i pris de senaste åren!.. Och ja, det gäller även fina exemplar av Sporthojar av äldre årgångar!

Sålde min förra K6a för 80 000:- för 2 år sedan, den var fin men hade ändå rullat 3500 mil och var omlackad den låg på blocket ett par dagar bara..När min K7a (som är mkt finare och gått hälften så mkt) skall säljas kommer prislappen vara närmare 100". Jag vet att en del här inne kommer förfasas över det men den kommer också att bli såld.

Det finns trots allt en del köpare där ute som förstår att det kostar en del att fixa till en hoj i grymt skick. Sorry, men tiden då en riktigt fin sporthoj kunde köpas för 30" är förbi.. 😎

Last edited:
Vet inget om Zx-7an men jag har ibland undrat var preferenserna är här inne på Sporthoj?!..
Allt har gått upp i pris de senaste åren!.. Och ja, det gäller även fina exemplar av Sporthojar av äldre årgångar!

Sålde min förra K6a för 80 000:- för 2 år sedan, den var fin men hade ändå rullat 3500 mil och var omlackad den låg på blocket ett par dagar bara..När min K7a (som är mkt finare och gått hälften så mkt) skall säljas kommer prislappen vara närmare 100". Jag vet att en del här inne kommer förfasas över det men den kommer också att bli såld.

Det finns trots allt en del köpare där ute som förstår att det kostar en del att fixa till en hoj i grymt skick. Sorry, men tiden då en riktigt fin sporthoj kunde köpas för 30" är förbi..

En som jag körde med på Gelleråsen har en snorfin blå GSXR 750 typ 2012-2015. Blev bjuden 145’ i inbyte mot en ny Speed Triple RS… Hon behöll sin gamla hoj men köpte Speed Triplen ändå.

Sinnessjukt andrahandsvärde även om den var fin. Inflationen gör sitt.

Med vänlig hälsning,

100” = 2,54 m
100’ = 100 000 kr t ex om man inte menar fot.

Raggarbåtsgubbarna skrev gärna om sina båtar på 38” eller 42” men då menade dom fot inte tum. Man fattar. 🙂

Ekonomerna brukar använda en snutt per 3 nollor och dubbelsnutt blir då alltså 6 nollor. Jag har personligen aldrig gillat den metoden utan föredrar de ingenjörsmässiga prefixen.

Men 100" skulle alltså bli 100000000 kr.

100” = 2,54 m
100’ = 100 000 kr t ex om man inte menar fot.

Raggarbåtsgubbarna skrev gärna om sina båtar på 38” eller 42” men då menade dom fot inte tum. Man fattar.

Ja om man ökar båtlängden 2,54 meter så räcker inga 100.000 kr i alla fall…

Menar man fot skriver man tex 30’

Skall vi blanda in grader, minuter och sekunder också…?

Med vänlig hälsning,

Ekonomerna brukar använda en snutt per 3 nollor och dubbelsnutt blir då alltså 6 nollor. Jag har personligen aldrig gillat den metoden utan föredrar de ingenjörsmässiga prefixen.

Men 100" skulle alltså bli 100000000 kr.
För det priset skickar jag med morsan också!!! 😂

Alltså Lingsvalls prissättning ibland (kanske ofta), jag fattar inte riktigt vad de vill uppnå (förutan maximalt med pengar). En hoj som normalt ligger ute för runt 25k ska de ha nästan 65k för. Ser ut att vara kinakåpor också (utan att vara 100 säker)

@MickeZX7R , du brukar ju ha koll på dessa, vad är det jag missar som är unikt med denna?
De som köpte en helt ny ZX-7R år 2001 fick slanta upp 113 900:- så vi landar säkert runt 100 000:- för en ny 1996

Ok..... :näsblod
Han ser ut att ha ett ganska aktivt intresse i alla fall...
Det ligger många timmar och klistermärken bakom detta...

1751339210884.png

Ok..... :näsblod
Han ser ut att ha ett ganska aktivt intresse i alla fall...
Det ligger många timmar och klistermärken bakom detta...

View attachment 517621
Det där är sådana där billiga klistermärken du kan köpa på eBay eller liknande. Han mikroplastar hela kommunen när han kommer upp i hastighet sen.

Det finns trots allt en del köpare där ute som förstår att det kostar en del att fixa till en hoj i grymt skick. Sorry, men tiden då en riktigt fin sporthoj kunde köpas för 30" är förbi.. 😎
Ja, beg. priserna på gamla sporthojar har gått upp 50% senaste tre åren och fina originalhojar kan vara billiga i Sverige om man jämför med dom stora europeiska säjsiterna, men den där kawan har gått nästan 5000 mil och är omlackad i nåt hemmadesignat stuk, eller så är det kinakåpor, så den är nog lite optimistiskt prissatt. 😂

Last edited:
glömde ang priset på blocket
stolpskottet i kundtjänst, kläckte av sej att om jag tycker det är dyrt,
"det ju frivilligt att lägga in en annons"
det kallar jag service.. inte nöjd ? ok det skiter jag i du kan dra åt helvete

Ja, beg. priserna på gamla sporthojar har gått upp 50% senaste tre åren och fina originalhojar kan vara billiga i Sverige om man jämför med dom stora europeiska säjsiterna, men den där kawan har gått nästan 5000 mil och är omlackad i nåt hemmadesignat stuk, eller så är det kinakåpor, så den är nog lite optimistiskt prissatt. 😂
Håller med till 100% 👍

Jag kan förstå prissättningen om hela marknaden ligger i samma nivå, men i detta fall så är det typ dubbelt så mycket, eller mer än vad övriga marknaden, både SWE och EU, önskar för en liknande hoj.

Ibland verkar det som att vissa butiker gör sitt bästa för att driva upp priserna genom att sätta en högst orimlig nivå i hopp om att privatförsäljare ska se det som en referenspunkt och också höja sina önskade priser.

föredrar de ingenjörsmässiga prefixen

Utan tvekan. Och MASKINingenjörsmässigt för att vara exakt. Längdmått i millimeter och vinkelmått i radianer. Inte något jävla byggingenjörstrams…

Angående ZX-7’an ovan…om än icke toppskick - det är för fan en ZX-7’a…! En RIKTIG sporthoj som är mycket fräsigare än dagens hbtq+ certifierade advent-ture hojar och okåpade ”sporthojar” med transformer wannabe design och obligatorisk örnnäsa…

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025